Dashcam

Gebruikersavatar
EvoDaan
Membre D'Oro
Berichten: 1392
Lid geworden op: wo jul 03, 2013 22:19
Locatie: Zutphen

Dashcam

Bericht door EvoDaan »

Je ziet tegenwoordig steeds meer dashcams verschijnen in auto's. Zelf wil ik er ook wel eens aan beginnen, maar de keuze is er reuze.

Wat zijn nu een beetje aanbevelingen op het gebied van dashcams? Zijn er ook modellen die aan de achteruitkijkspiegel vast te maken zijn, zonder dat je zo'n lelijke, veel te grote zuignap hoeft vast te maken? En hoe worden de camera's voorzien van stroom? Via de 12V sigarettenaansteker of bijvoorbeeld batterijen? Als laatste de vraag, is de bedrading een beetje makkelijk weg te werken in een Pevo?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen en aanbevelingen.
Huidige auto: Renault Megane Estate 130 Tce Bose

AfbeeldingPunto Evo 1.2 | Grigio Pessimo Umore | 2011 |
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Dashcam

Bericht door Sunrise »

Ben zelf ook aan het rond kijken, en als je op google zoekt zie je door de camera's het "bos" nie meer --> ken het gevoel.....

Ben wel een week of wat geleden deze (http://www.carmare.eu" onclick="window.open(this.href);return false;) tegengekomen op de beurs in Rosmalen --> beeld zag er goed uit.

En wat betreft de montage: denk dat ze allemaal met een zuignap zijn. De bedrading kun je natuurlijk altijd zelf weg werken langs je A-stijl en onderlangs het dashboard...
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Dashcam

Bericht door Jarre »

heb zelf veel camera's gehad en getest ondertussen en ik blijf altijd terug gaan naar Blackvue...

Ik heb vooraan en achteraan een Blackvue 380G-HD hangen. deze zijn aangesloten via powermagic pro rechtstreeks in mijn zekeringskast.
Alle kabels zijn weggewerkt en zijn niet zichtbaar.

De powermagic houdt in dat de camera's 24/24 opnemen, als de powermagic merkt dat de batterij van de auto onder de 11,8V zakt schakelt hij de camera's uit om leegloop te voorkomen.
Mijn achterste camera hangt gelijk ook vast aan mijn headunit, van zodra ik de auto in zn achteruit zet krijg ik het beeld op mijn scherm.

Het kost wel wat, maar ze zijn subliem 8)

heb ze hier gehaald:
http://uwdashcam.be/nl/dashcams/3-black ... -16gb.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://uwdashcam.be/nl/accessoires/20-p ... c-pro.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Montage is zonder zuignap:
Afbeelding
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Gebruikersavatar
EvoDaan
Membre D'Oro
Berichten: 1392
Lid geworden op: wo jul 03, 2013 22:19
Locatie: Zutphen

Re: Dashcam

Bericht door EvoDaan »

Het is de NB LS400W geworden. Verschillende filmpjes bekeken en de kwaliteit is zeer netjes en de prijs was ook nog wel te doen. Heb 'm mooi weg weten te werken achter de spiegel en het snoer is nauwelijks zichtbaar.

Is het makkelijk om de cam ergens direct op stroom aan te sluiten, waarbij het ook automatisch aan en uit gaat met het contact, zodat ik niet telkens die sigarettenaansteker hoef te gebruiken? Mocht iemand een tip hebben, ik ben een elektriciën met 3 linkerhanden.
Huidige auto: Renault Megane Estate 130 Tce Bose

AfbeeldingPunto Evo 1.2 | Grigio Pessimo Umore | 2011 |
Doxxo
Membre D'Oro
Berichten: 1071
Lid geworden op: ma nov 12, 2012 10:47
Locatie: Paal

Re: Dashcam

Bericht door Doxxo »

Jarre schreef:heb zelf veel camera's gehad en getest ondertussen en ik blijf altijd terug gaan naar Blackvue...

Ik heb vooraan en achteraan een Blackvue 380G-HD hangen. deze zijn aangesloten via powermagic pro rechtstreeks in mijn zekeringskast.
Alle kabels zijn weggewerkt en zijn niet zichtbaar.

De powermagic houdt in dat de camera's 24/24 opnemen, als de powermagic merkt dat de batterij van de auto onder de 11,8V zakt schakelt hij de camera's uit om leegloop te voorkomen.
Mijn achterste camera hangt gelijk ook vast aan mijn headunit, van zodra ik de auto in zn achteruit zet krijg ik het beeld op mijn scherm.

Het kost wel wat, maar ze zijn subliem 8)

heb ze hier gehaald:
http://uwdashcam.be/nl/dashcams/3-black ... -16gb.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://uwdashcam.be/nl/accessoires/20-p ... c-pro.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Montage is zonder zuignap:
Afbeelding
Nu weet ik naar wie ik moet rijden als ik er 1 wil :D
Fiat Grande Punto 1.3 Mjet
Evo Abarth !

Daily honda civic

Oldtimer: 1989 CRX Vtec
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Dashcam

Bericht door Thegroov »

Hier lees je hoe ik de camera en mijn spiegel met beeldscherm aan heb gesloten op de 12v van de aansteker: http://nero.frankfokke.nl/updates/klein ... l-met-lcd/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
RainwormNL
Junior Stato
Berichten: 311
Lid geworden op: ma jun 17, 2013 15:21
Locatie: Hoeven (N-B)

Re: Dashcam

Bericht door RainwormNL »

Ik heb het nut van die dingen nooit ingezien.
Misschien dat een van jullie me dit kan uitleggen.
En ik heb zelf, maar dan puur voor de fun, een GoPro bevestiging op mijn voorruit boven mn Spiegel.
Af en toe als ik er zin in heb zet ik dat ding er op om wat leuke beelden te hebben.
Vaarwel Grande Punto Rosso Nero,
Hallo Honda CR-Z 1.5 I-Vtec GT
Gebruikersavatar
EvoDaan
Membre D'Oro
Berichten: 1392
Lid geworden op: wo jul 03, 2013 22:19
Locatie: Zutphen

Re: Dashcam

Bericht door EvoDaan »

Een directe toevoeging hebben ze naar mijn idee ook niet. Ik heb 'm grotendeels voor de fun voor leuke of bijzondere routes (een puzzelrit bijvoorbeeld). Verder kan het af en toe misschien een toevoeging zijn wanneer de verzekering praktisch onmogelijk bewijsmateriaal vraagt (geen idee of het rechtsgeldig is, maar dan heb je in ieder geval iets).
Huidige auto: Renault Megane Estate 130 Tce Bose

AfbeeldingPunto Evo 1.2 | Grigio Pessimo Umore | 2011 |
Gebruikersavatar
EvoDaan
Membre D'Oro
Berichten: 1392
Lid geworden op: wo jul 03, 2013 22:19
Locatie: Zutphen

Re: Dashcam

Bericht door EvoDaan »

Voor de mensen die misschien nog twijfelen of gewoon benieuwd zijn:

Ik heb onlangs de NB (non brand) LS300W gekocht. Dit is het merkloze broertje van de DOD LS300W. Moet zeggen dat ik hier zeer tevreden over ben. Beelden zijn scherp en ook in het donker zie je alles nog goed.

Afbeelding

Heb hieronder enkele filmpjes bijgevoegd. Beelden zijn niet door mijzelf gemaakt maar wel met de NB LS300W.

itpryBOdtOU

UmW6gQSLuDc

Dashcam kostte slechts €78,00 en het 'bedrijf' verleende zeer goede service. Mochten mensen interesse hebben of meer willen weten moeten ze maar even een PB'tje doen. Zal het topic niet volspammen met reclame.
Huidige auto: Renault Megane Estate 130 Tce Bose

AfbeeldingPunto Evo 1.2 | Grigio Pessimo Umore | 2011 |
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Dashcam

Bericht door Thegroov »

Leuk joh!
We zien de spannende filmpjes van alles wat je meemaakt wel langskomen in het dashcam-topic ~~
Middelsluis
Nuovo Arrivato
Berichten: 114
Lid geworden op: di dec 27, 2011 12:50
Locatie: Numansdorp

Re: Dashcam

Bericht door Middelsluis »

Evo Mylife.

Op mijn dashboard zit het bekende zwarte dopje. Ik heb hier geen airco sensor zitten. Wel een paar draden. Zit hier spanning (gestuurd) tussen? En kan ik deze gebruiken om precies daar een permanente dashcam te monteren?

Leek me wel handig :wink:
Savali 100pk+
Radio/GPS/(rear)camera
Pioneer Speakers + actieve (sub) woofer
Zwarte snor / Midden armsteun
Parkeer sensoren
Gebruikersavatar
GP_Buttje
Nuovo Arrivato
Berichten: 83
Lid geworden op: di okt 15, 2013 12:25
Contacteer:

Re: Dashcam

Bericht door GP_Buttje »

Ah, dát dopje!! :D

Ik zat me al af te vragen wat dat moest voorstellen .. zat zelf aan een regensensor te denken, maar kon dat ook weer niet helemaal plaatsen.
Nu heb ik een handmatige airco, dus dan zou het bij mijn GP ook geen functie hebben?
|| heb: Fiat Grande Punto 1.4 16v Racing || had: Alfa Romeo 156 1.8 TS 16v || geschorst: Alfa Romeo 90 2.0 TS ||
Doxxo
Membre D'Oro
Berichten: 1071
Lid geworden op: ma nov 12, 2012 10:47
Locatie: Paal

Re: Dashcam

Bericht door Doxxo »

Dat dopje is voor de klimaatregeling dus als je dat niet hebt dan zal het niet echt nodig zijn ~]
Fiat Grande Punto 1.3 Mjet
Evo Abarth !

Daily honda civic

Oldtimer: 1989 CRX Vtec
Gebruikersavatar
EvoDaan
Membre D'Oro
Berichten: 1392
Lid geworden op: wo jul 03, 2013 22:19
Locatie: Zutphen

Re: Dashcam

Bericht door EvoDaan »

@Middelsluis: Had je hier graag antwoord op gegeven, geen flauw idee of er spanning op zit en zo ja hoe je dat mooi kan koppelen. Zelf gebruik ik nu nog gewoon de sigarettenaansteker. Wil binnenkort eens opzoek naar iets of iemand die hem permanent op stroom kan aansluiten voor mij.
Huidige auto: Renault Megane Estate 130 Tce Bose

AfbeeldingPunto Evo 1.2 | Grigio Pessimo Umore | 2011 |
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Dashcam

Bericht door Sunrise »

Achterlangs je dashboard en ONDER je tunnel aansluiten op je sigarettenaansteker... -]
Plaats reactie