Dashcam

Gebruikersavatar
EvoDaan
Membre D'Oro
Berichten: 1392
Lid geworden op: wo jul 03, 2013 22:19
Locatie: Zutphen

Re: Dashcam

Bericht door EvoDaan »

Ik heb mijne achter de achteruitkijkspiegel spiegel. Het snoer loopt recht omhoog richting het 'plafond', Hier heb je een klein randje zitten waar je het snoer langs kan laten lopen. Vervolgens komt die bij de deurstijl uit waar die (bij mij) zo'n 10 cm zichtbaar is en vervolgens langs het rubber van de deur is weggewerkt. Onder de stuurkolom door ét voila.

Qua handigheid ben ik ook een vrouw maar dit lukt iedereen ;) Succes.
Huidige auto: Renault Megane Estate 130 Tce Bose

AfbeeldingPunto Evo 1.2 | Grigio Pessimo Umore | 2011 |
noname87
Junior Stato
Berichten: 369
Lid geworden op: do jul 03, 2008 11:09

Re: Dashcam

Bericht door noname87 »

Hm, dan moet het te doen zijn.
Is het ook mogelijk om die cam's volcontinue op te laten nemen? Het gaat er vooralsnog bij mij om dat hij 's nachts opneemt omdat dan mijn motorkap bewerkt wordt. Dan staat mijn auto natuurlijk uit.
Groot SD kaartje erin en hij kan aardig wat uurtjes opnemen. Maar waar zou hij dan op aangesloten moeten worden? En trekt hij dan niet mijn accu leeg? Ik weet natuurlijk niet hoeveel stroom zo'n ding vraagt.
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Dashcam

Bericht door Jarre »

dat wou ik ook allemaal, net daarom ben ik voor een blackvue gegaan met powermagic.
Dat neemt 24/7 op, hangt in de zekeringskast en van zodra de autobatterij onder 11,8V zakt zet ie de camera vanzelf af zodat de batterij van de auto niet leegloopt.

Tot op heden nog nooit afgesloten geweest, camera staat nu al sinds november constant op te nemen.
Ik heb een 32GB class 10 kaartje dat in loop opneemt (oudste wordt eerst overschreven), in totaal neem je zo 4dagen op voor hij opnieuw begint te overschrijven
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Gebruikersavatar
EvoDaan
Membre D'Oro
Berichten: 1392
Lid geworden op: wo jul 03, 2013 22:19
Locatie: Zutphen

Re: Dashcam

Bericht door EvoDaan »

Je kan 'm op constante stroom aan (laten) sluiten. Volgens mij is het ook in te stellen dat hij dan stopt wanneer de accu onder een bepaald punt komt. Sunrise heeft het onlangs ook gedaan misschien dat hij daar meer over kan vertellen.
Huidige auto: Renault Megane Estate 130 Tce Bose

AfbeeldingPunto Evo 1.2 | Grigio Pessimo Umore | 2011 |
freedive
Junior Stato
Berichten: 220
Lid geworden op: wo feb 11, 2009 13:10
Locatie: Utrecht

Re: Dashcam

Bericht door freedive »

noname87 schreef:Mijn oog is nu gevallen op de Mini 0801 GPS. Lekker klein, valt hopelijk niet zo erg op.
Das een mooi klein ding!
Ik heb hem net besteld bij Amazon.co.uk; http://www.amazon.co.uk/gp/product/B00F ... UTF8&psc=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Review ervan vond ik hier: http://www.techmoan.com/blog/2013/8/31/ ... creen.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat ik las gaat de batterij maar 10min mee (tis ook een klein ding dus kleine batterij :) Voor mij maakt dat niet uit. Maar in jou situatie is dat erg onhandig.
Als je contact uitzet gaat volgens mij ook stroom van sigaretten aansteker en usb poort af. Jij zal dan inderdaad moeten zoeken naar een andere oplossing :-/
noname87
Junior Stato
Berichten: 369
Lid geworden op: do jul 03, 2008 11:09

Re: Dashcam

Bericht door noname87 »

Review kon ik niet vinden, dus bedankt. Ik ga eerst kijken of ik niet een soort oplaadbare batterij eraan vast kan hangen. Anders is het inderdaad niets voor mij.
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Dashcam

Bericht door Sunrise »

Heb mijn camera HIER vandaan --> zeeer goede service & echt een geweldig ding.

Heb nog niet alle opties geprobeerd die erop zitten, maar dat komt vanzelf.

Bij mij aangesloten via de zekeringenkast op constante stroom, echter MET een schakelaar er tussen aangezien constant opnemen nu ook weer nie hoeft. Kan zonder op contact te zetten dus altijd zelf beslissen of hij opneemt of niet.
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Dashcam

Bericht door Thegroov »

Als je hem toch bij je spiegel monteert, kan je constante +12V van de verlichtingsunit aftappen die er vlak tegenaan zit. Monteer je daar een mooi klein schakelaartje ertussen, kan je hem ook nog met de hand aan en uit zetten.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Dashcam

Bericht door Sunrise »

Zit bij mij achter de spiegel --> echter met originele draad naar zekeringenkast i.v.m. omvormer (camera 5V), en de schakelaar is netjes weggewerkt en NIET zichtbaar... -]
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Dashcam

Bericht door Thegroov »

Er is ook een constante +5V aanwezig in die verlichtingsunit :o
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Dashcam

Bericht door Wesley Abarth »

Die "omvormer" had waarschijnlijk 12v nodig. Als ze het hele ding er tussenuit hadden gelaten had het inderdaad via de kabel bij de spiegel gekund. :D
noname87
Junior Stato
Berichten: 369
Lid geworden op: do jul 03, 2008 11:09

Re: Dashcam

Bericht door noname87 »

Sunrise schreef:Heb mijn camera HIER vandaan --> zeeer goede service & echt een geweldig ding.

Heb nog niet alle opties geprobeerd die erop zitten, maar dat komt vanzelf.

Bij mij aangesloten via de zekeringenkast op constante stroom, echter MET een schakelaar er tussen aangezien constant opnemen nu ook weer nie hoeft. Kan zonder op contact te zetten dus altijd zelf beslissen of hij opneemt of niet.
Thanks voor de site. Mag ik vragen welke cam jij hebt? Ik wil er niet super veel voor uitgeven. Vooralsnog is het puur om de etter te pakken en af en toe eens leuk om te filmen onder het rijden. Eurootje of 100-120 vind ik eigenlijk meer dan genoeg.

Voor de rest wat je zegt, leuk gedaan. Alleen uhh ik heb helemaal geen kaas gegeten van elektra. Banden verwisselen, lampie vervangen dat gaat me nog wel goed af. Maar elektra... Zal toch eens in mijn omgeving vragen f er iemand is die me kan helpen. Constant opnemen is voor mij ook niet nodig. Als hij het maar juist wel in de nachtelijke uren doet.
freedive
Junior Stato
Berichten: 220
Lid geworden op: wo feb 11, 2009 13:10
Locatie: Utrecht

Re: Dashcam

Bericht door freedive »

noname87 schreef: Voor de rest wat je zegt, leuk gedaan. Alleen uhh ik heb helemaal geen kaas gegeten van elektra. Banden verwisselen, lampie vervangen dat gaat me nog wel goed af. Maar elektra... Zal toch eens in mijn omgeving vragen f er iemand is die me kan helpen. Constant opnemen is voor mij ook niet nodig. Als hij het maar juist wel in de nachtelijke uren doet.
Nog even verder zitten kijken, je hebt redelijk makkelijk te installeren apparaatjes voor $40,00 wat ik zo zag waarmee je via bewegingsdetectie kunt opnemen (wat die mini 0801 cam ondersteund) zonder het gevaar dat je accu te leeg wordt;
http://lukashd.com/eng/product_info/power_lock_4.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Volgende week krijg ik die cam als het goed is binnen en als t bevalt is dat zeker een optie 8)
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Dashcam

Bericht door Thegroov »

Kijk wel uit met die goedkope cameraatjes, want bij veel ben je niet in staat om een kenteken te lezen als de auto 5 meter voor je rijdt. Helemaal met Belgische kentekenplaten, want die hebben kleinere letters....
freedive
Junior Stato
Berichten: 220
Lid geworden op: wo feb 11, 2009 13:10
Locatie: Utrecht

Re: Dashcam

Bericht door freedive »

Thegroov schreef:Kijk wel uit met die goedkope cameraatjes, want bij veel ben je niet in staat om een kenteken te lezen als de auto 5 meter voor je rijdt. Helemaal met Belgische kentekenplaten, want die hebben kleinere letters....
Ja daarom zit ik juist al tijden te zoeken naar een goede, goedkope (rond 100 euro) kleine cam met gps en g-sensor.
Maar uit de reviews en youtube filmpjes blijkt dat kentekens met dit ding goed te lezen zijn :-]
Plaats reactie