Fiat loost de punto

Gesloten
Gebruikersavatar
Lars
Senior Stato
Berichten: 751
Lid geworden op: wo dec 28, 2011 17:06

Fiat loost de punto

Bericht door Lars »

Ik lees hier net op autoblog...

http://www.autoblog.nl/nieuws/fiat-loos ... euro-63574" onclick="window.open(this.href);return false;

Met Fiat gebeurt de laatste jaren, afgezien van wat 500-variantjes, niet zo veel. In de media wordt echter als vanouds volop gespeculeerd over de richting die het concern op gaat. Het laatste nieuws: de Punto krijgt een nekschot en er worden miljarden geïnvesteerd. Zou ome Serg soms een goudader gevonden hebben onder het hoofdkantoor?

De nieuwe Fiat-strategie, die kort na het alweer vierde masterplan om Alfa-Romeo eindelijk draaiende te krijgen (de nieuwe Alfa’s komen er nu echt aan hoor, heus) komt, voorziet in een focus op de 500 en de Panda, en is gemodelleerd op het Made in Italy-principe. Toch wel dus. De Punto, waarvan het pre-faceliftmodel nog met zwengel geleverd werd, wordt bedankt voor zijn diensten en mag wieberen.

Bovenstaande is niet opgetekend uit de officiële Fiat-kanalen, maar komt van Bloomberg, het doorgaans niet zo heel slecht geïnformeerde megamedium dat zich in dit geval (zoals altijd) baseert op ‘insiders’. De fabrieken in Italie produceren ver onder hun capaciteit, en door de 500 en enkele Alfa’s upscale te maken, moet productie in het thuisland mogelijk zijn.

Een tijdpad voor de Punto wordt niet gegeven, maar de Abarth-variant beleeft volgend jaar zijn laatste levensjaar. De ‘normale’ Punto zou vervangen worden door een vijfdeurs variant van de 500, die geproduceerd gaat worden in Polen, waar momenteel ook 500′jes (en Ford Ka’s) van de band rollen. Fiat goes full on MINI, zou je kunnen zeggen.

Naast productie in Polen, produceert het Fiat-concern ook nog in Servië, waar de 500L van de band rolt. Deze arbeidsplaatsen lijken veilig.

De vraag is hoeveel in dezen samenhangt met de mogelijkheid van Fiat om Chrysler volledig in te lijven. De eerdergenoemde goudader zou je als metafoor kunnen zien voor het Chrysler-concern, want 9 miljard euro tover je als verlieslijdend bedrijf niet zomaar even uit je binnenzak. Zelfs niet als je Sergio heet, ook al zullen de meningen hierover verdeeld zijn.

Een upscale Fiat, is dat dezelfde weg die Opel heeft bewandeld, of zijn er verschillen?


Ik hoop dat dit niet het geval gaat zijn, want ik was al naar het uitkijken naar het nieuwe model Abarth punto :mrgreen:
Laatst gewijzigd door EvoDaan op di dec 10, 2013 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Dubbel topic. Zie: http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtopic.php?f=7&t=11200
Trotse eigenaar van:
Abarth Punto Evo EsseEsse =)
Gebruikersavatar
EvoDaan
Membre D'Oro
Berichten: 1392
Lid geworden op: wo jul 03, 2013 22:19
Locatie: Zutphen

Re: Fiat loost de punto

Bericht door EvoDaan »

Mag ik je doorverwijzen naar dit topic? http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... =7&t=11200" onclick="window.open(this.href);return false;
Huidige auto: Renault Megane Estate 130 Tce Bose

AfbeeldingPunto Evo 1.2 | Grigio Pessimo Umore | 2011 |
Gesloten