Aankoop Fiat Punto bj 2006/2007

Plaats reactie
Aggy32
Berichten: 3
Lid geworden op: vr dec 20, 2013 18:23

Aankoop Fiat Punto bj 2006/2007

Bericht door Aggy32 »

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en heb een aantal vraagjes mbt de aankoop van een Fiat Punto.
Ik ben van plan om een auto te kopen ik zit te twijfelen tussen een Opel Corsa bj 2006/2007 (nieuw model) en de Fiat Punto bj 2006/2007.

Ik heb zelf niet zoveel verstand van auto's en vroeg me af of deze bovengenoemde Fiat vertrouwbaar zijn.
Met vertrouwbaar bedoel ik in dit geval of er bekende kwaaltjes zijn en/of de Fiat onderhoudsgevoelig is.
Dus een kleine overzicht van de plus- en minpunten.

Ik hoop dat u mij hierbij kunt helpen zodat ik een overweging kan maken tussen deze 2 auto's.

Mvg,

Ahmet T.
Gebruikersavatar
EvoDaan
Membre D'Oro
Berichten: 1392
Lid geworden op: wo jul 03, 2013 22:19
Locatie: Zutphen

Re: Aankoop Fiat Punto bj 2006/2007

Bericht door EvoDaan »

Hallo Ahmet,

Naar wat voor een uitvoering ben je op zoek? Benzine/Diesel, 3/5 deurs?
Eerste pluspunt wat ik je kan geven is dat de Punto en stuk mooier is dan de Corsa!
Huidige auto: Renault Megane Estate 130 Tce Bose

AfbeeldingPunto Evo 1.2 | Grigio Pessimo Umore | 2011 |
Gebruikersavatar
hbassen
Tesoriere GPC
Tesoriere GPC
Berichten: 2084
Lid geworden op: zo dec 14, 2008 11:20
Locatie: Assen

Re: Aankoop Fiat Punto bj 2006/2007

Bericht door hbassen »

Is het een Punto Classic of een Grande Punto?
Hier op het Grande Punto forum is de Punto altijd mooier dan de Corsa.
De grande punto is heel erg betrouwbaar gebleken in al die jaren. ik rijd zelf alweer in mijn derde en nog nooit grote problemen gehad.

HB
Denk niet in problemen, maar in mogelijkheden.



Alfa Romeo Guilietta QV.
Aggy32
Berichten: 3
Lid geworden op: vr dec 20, 2013 18:23

Re: Aankoop Fiat Punto bj 2006/2007

Bericht door Aggy32 »

Hallo,

3 of 5 deurs maakt niet uit.
Het gaat om een benzinemotor. Een 1.2 of 1.4 liter. En ik kijk ook naar de km-standen onder de 100.000km.

Ik vind de Punto ook mooier. Vandaar dat ik op het Punto forum als eerst een topic heb geopend.
Mijn vader denkt dat de Punto veel meer gebreken zal tonen dan een Corsa. Dat is natuurlijk wat hij denkt. Ik ga liever achter de feiten aan.

Het gaat om een classic. De Grande Punto zit wat boven mijn budget als student.
Haha, tuurlijk is het logisch dat de Punto hier naar voren komt.

Bedankt voor de reacties.
Gebruikersavatar
hbassen
Tesoriere GPC
Tesoriere GPC
Berichten: 2084
Lid geworden op: zo dec 14, 2008 11:20
Locatie: Assen

Re: Aankoop Fiat Punto bj 2006/2007

Bericht door hbassen »

Dan zit je hier toch niet op de juiste plek. Dit Forum is bedoeld voor alle Grande Punto's, Punto Eve en Punto 2012/2013.

Wij doen hier niet veel met ouder Punto's. Wat jij wilt kopen is waarschijnlijk een Punto Mk2a of Mk2b.

Dan kun je beter even kijken bij Punto sportivo club. http://www.puntosportivo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

HB
Denk niet in problemen, maar in mogelijkheden.



Alfa Romeo Guilietta QV.
Aggy32
Berichten: 3
Lid geworden op: vr dec 20, 2013 18:23

Re: Aankoop Fiat Punto bj 2006/2007

Bericht door Aggy32 »

hbassen schreef:Dan zit je hier toch niet op de juiste plek. Dit Forum is bedoeld voor alle Grande Punto's, Punto Eve en Punto 2012/2013.

Wij doen hier niet veel met ouder Punto's. Wat jij wilt kopen is waarschijnlijk een Punto Mk2a of Mk2b.

Dan kun je beter even kijken bij Punto sportivo club. http://www.puntosportivo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

HB
Ik heb weer even gekeken maar het gaat dus wel om de Grande Punto.
Ik denk dat ik toch voor deze auto ga.

Iemand nog tips of advies bij het kijken van deze auto?
Km-standen zitten rond de 80.000/90.000 van de auto's die ik wil bekijken.
Beide 1.4 benzine en uit 2006.
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Aankoop Fiat Punto bj 2006/2007

Bericht door Señor Sjon »

Punto en Corsa delen veel zaken uit het platform. Ik heb de GP 7 jaar gehad en een de Corsa een halfjaar voor mijn werk. Nou, vergeet die Corsa maar, want dat gebakje is geen bocht om te krijgen. :P

Voor de GP. Probeer een T-Jet te pakken te krijgen. De 1.2 is verre van een strepentrekker (de 1.2 uit een Polo is veel 'alerter'). De 1.4 8v stelt ook al niet heel veel voor en ook de 1.4 16v met ergens 95pk voelt voornamelijk veel trager aan dan hij is. En hij geeft je nog ~1:12 op de koop toe als verbruik. Ook een paar keer echt zuinig proberen te rijden, maar dat maakte ook niet echt uit.

De Corso deed het met een 1.2 @85pk niet veel beter overigens, en dan is ie nog lelijk ook.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
Plaats reactie