Raammechanisme stuk :-(

Plaats reactie
Gebruikersavatar
@ctual
Junior Stato
Berichten: 312
Lid geworden op: zo sep 12, 2010 13:52
Locatie: Breda

Raammechanisme stuk :-(

Bericht door @ctual »

Ik wilde eergisteravond mijn raam van de bijrijdersplek openen. Toen ik de knop omhaalde zakte het raam... klonk er een knal... en kraakte en kraste het als een gek. :shock:

Gelijk even gestopt, raam weer omhoog laten gaan, wat met kraken en krassen lukte en naar huis gereden. Gisteren even langs de dealer gereden waar ze gekeken hebben of het gelijk te maken was. Helaas is het mechanisme stuk :-( Het raam is weer omhoog getrokken en met balanceerloodjes wordt het tot komende vrijdag op z'n plek gehouden waarna het gerepareerd gaat worden. :cry:

Gelukkig zit er nog garantie op de auto maar leuk is het niet. :(
Het zou anders ongetwijfeld een lieve duit gekost hebben.

Overigens vind ik het vrij snel dat zo'n mechanisme stuk gaat. De auto is nog geen 4 jaar oud (net 35000 km gelopen) en ik rij eigenlijk altijd alleen in de auto dus dat raam wordt niet eens zoveel gebruikt ...

Zullen we dit dan ook maar weer Italiaanse charme noemen ? :?
'SERVO PER AMIKECO'
Japsuh
Nuovo Arrivato
Berichten: 97
Lid geworden op: vr feb 22, 2013 23:55

Re: Raammechanisme stuk :-(

Bericht door Japsuh »

Ik heb afgelopen jaar precies hetzelfde gehad, maar dan wel in Spanje. Het kostte daar 300 euro om te repareren...
Fiat Bravo 150pk Sport | Tango Red
Hiervoor:
Fiat Grande Punto 120pk Sport | Crossover Black
Gebruikersavatar
@ctual
Junior Stato
Berichten: 312
Lid geworden op: zo sep 12, 2010 13:52
Locatie: Breda

Re: Raammechanisme stuk :-(

Bericht door @ctual »

Japsuh schreef:Ik heb afgelopen jaar precies hetzelfde gehad, maar dan wel in Spanje. Het kostte daar 300 euro om te repareren...
Ow... :shock:

Dan hoop ik dat de linkerzijde het gewoon goed blijft doen :|
'SERVO PER AMIKECO'
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Raammechanisme stuk :-(

Bericht door Odelot »

Bij bepaalde vag modellen was dit ook een kwaaltje. Passat, golf, bora, leon, toledo, octavia. Gewoon een verkeerd mechanisme gebruikt. Brak op een gegeven moment. Kostte iets van 100 euro om te laten repareren, maar daar waren een soort van revisiesetjes voor.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
@ctual
Junior Stato
Berichten: 312
Lid geworden op: zo sep 12, 2010 13:52
Locatie: Breda

Re: Raammechanisme stuk :-(

Bericht door @ctual »

Zo... raammechanisme is vernieuwd en het werkt weer perfekt. ( klinkt zelfs beter... lees geluidlozer... dan het linkerraam..) -]

Mooi dat er BOVAG garantie is .)
'SERVO PER AMIKECO'
GrandePunto_BRW
Nuovo Arrivato
Berichten: 121
Lid geworden op: zo jun 30, 2013 9:17

Re: Raammechanisme stuk :-(

Bericht door GrandePunto_BRW »

Heb ik ook gehad inderdaad. Raam omlaag hoop gekraak en een knak en hij lag onder.

Bij mij was het mechanisme ook stuk.. 200 euries..
Gebruikersavatar
SANDER
Junior Stato
Berichten: 307
Lid geworden op: di mei 22, 2007 21:24
Locatie: Amsterdam

Re: Raammechanisme stuk :-(

Bericht door SANDER »

Bij mij precies hetzelfde. raam naar beneden, knal hij viel zo de deur in. terwijl de auto pas 3,5 jaar oud was toen.

ik was rond de 250 euro kwijt. daarna snel naar m'n werk gereden, iets te snel. 344 euro kwijt aan de boete. :twisted:

was een dure dag die 1e van oktober 2013........ :shock:
Sander: De trotse ex-eigenaar van een bij Savali gechipte (145 pk, 240 nm) zwarte GP 1.4 T-jet SPORT

17" Velgen, Blue&me, Cruisecontrol, Zwarte zijknipperlichten, Pipercross luchtfilter.


Inmiddels de trotse eigenaar van een Focus 1.6 ecoboost
Ilim
Nuovo Arrivato
Berichten: 51
Lid geworden op: wo sep 29, 2010 18:26

Re: Raammechanisme stuk :-(

Bericht door Ilim »

ik had precies hetzelfde in Turkije tijdens de vakantie, ineens plof...... gelukkig was er een dealer in de buurt, voor circa 200 euro laten maken.
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Raammechanisme stuk :-(

Bericht door RaydeJee »

Nou ik ga vast geld opzij leggen na al die succes verhalen. :lol:
Plaats reactie