Op zoek naar een zuinige auto

Runalf
Nuovo Arrivato
Berichten: 29
Lid geworden op: wo apr 02, 2014 18:05

Re: Op zoek naar een zuinige auto

Bericht door Runalf »

Ik ga woensdag een proefrit maken in een Fiat Grande Punto 1.4I-16V Sport (bj 2007), gewoon kijken hoe hij rijdt.

Dit is qua rij gedrag gewoon het zelfde als een andere punto 1.4 16v uit 2006 bijvoorbeeld toch? Zullen alleen wat andere opties op zitten neem ik aan.

En welke soorten zit trouwens de standaard subwoofer? Die wil ik eigenlijk ook wel :D

Is er niet ergens een lijst met alle soorten GP's en de opties daarvan? Want ik vraag en zoek me rot op deze manier :o
Gebruikersavatar
Dixie
Junior Stato
Berichten: 346
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 8:12

Re: Op zoek naar een zuinige auto

Bericht door Dixie »

eBoonstra schreef:Inderdaad, zo bijzonder vind ik die benzinemotoren van Fiat ook niet. Ook weet ik van verhalen dat de 16v niet bijzonder is. Lawaai e.d. kan ik alleen niet over meepraten.

Als ik je een tip mag geven: Kijk even verder naar een 1.3 mJTD. Weliswaar een diesel, maar dat kan sneller uit als je denkt. Qua belasting betaal je ongeveer slechts 40 euro per maand meer, maar je maakt profijt van vele voordelen zoals een aanzienlijk lager verbruik (1 op 22), een stukje extra betrouwbaarheid, een aanzienlijk sterkere motor (diesel = koppel = trekkracht) en een stuk meer rijplezier. Oja, ze zijn in de aanschaf ook nog een stukje goedkoper.

Groeten Eeuwe

Hmm... 1 op 22 haal ik niet hoor. Na de laatste update (in 2013 door de dealer uitgevoerd), haal ik gemiddeld, stad en snelweg, maar 1 op 19 en ik ben een rustige rijder. Ik heb van de dealer begrepen dat de laatste "update", de gloeibougies wat gespaard worden, anders branden ze sneller door. Nu worden ze na de update beter gereinigd. (lees: iets hoger verbruik, ten gevolg).
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Op zoek naar een zuinige auto

Bericht door Odelot »

Ik rij meestal wel stevig door en heb rond de 1 op 20 gemiddeld. Pas 150 km echt rustig gereden, 85 km per uur gemiddeld, en toen haalde ie ruim 1 op 29. Wel allemaal snelweg.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Runalf
Nuovo Arrivato
Berichten: 29
Lid geworden op: wo apr 02, 2014 18:05

Re: Op zoek naar een zuinige auto

Bericht door Runalf »

Jij hebt een Evo toch?
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Op zoek naar een zuinige auto

Bericht door Odelot »

Ja Afbeelding
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Runalf
Nuovo Arrivato
Berichten: 29
Lid geworden op: wo apr 02, 2014 18:05

Re: Op zoek naar een zuinige auto

Bericht door Runalf »

En daar zit dezelfde 1.4 16v starjet motor in?
Gebruikersavatar
PuntoSporting
Membre D'Oro
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 14:01
Locatie: BAARLO (Lb)

Re: Op zoek naar een zuinige auto

Bericht door PuntoSporting »

Runalf schreef:Ik ga woensdag een proefrit maken in een Fiat Grande Punto 1.4I-16V Sport (bj 2007), gewoon kijken hoe hij rijdt.

Dit is qua rij gedrag gewoon het zelfde als een andere punto 1.4 16v uit 2006 bijvoorbeeld toch? Zullen alleen wat andere opties op zitten neem ik aan.

En welke soorten zit trouwens de standaard subwoofer? Die wil ik eigenlijk ook wel :D

Is er niet ergens een lijst met alle soorten GP's en de opties daarvan? Want ik vraag en zoek me rot op deze manier :o
Een Sport is iets lager dan een"gewone" GP, heeft comfortabele sportstoelen met voldoende steun, standaard een armsteun, heeft een 6 bak en is voor zien van de subwoofer die je zoekt.
Ben benieuwd hoe de testrit gaat bevallen!
Spreken is zilver, maar zwijgen is goud.
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Op zoek naar een zuinige auto

Bericht door Odelot »

Nee! Een 1.3 mjet. Heb nog niemand gezien die met een starjet 1 op 20 haalt volgens mij...
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Runalf
Nuovo Arrivato
Berichten: 29
Lid geworden op: wo apr 02, 2014 18:05

Re: Op zoek naar een zuinige auto

Bericht door Runalf »

PuntoSporting schreef:
Runalf schreef:Ik ga woensdag een proefrit maken in een Fiat Grande Punto 1.4I-16V Sport (bj 2007), gewoon kijken hoe hij rijdt.

Dit is qua rij gedrag gewoon het zelfde als een andere punto 1.4 16v uit 2006 bijvoorbeeld toch? Zullen alleen wat andere opties op zitten neem ik aan.

En welke soorten zit trouwens de standaard subwoofer? Die wil ik eigenlijk ook wel :D

Is er niet ergens een lijst met alle soorten GP's en de opties daarvan? Want ik vraag en zoek me rot op deze manier :o
Een Sport is iets lager dan een"gewone" GP, heeft comfortabele sportstoelen met voldoende steun, standaard een armsteun, heeft een 6 bak en is voor zien van de subwoofer die je zoekt.
Ben benieuwd hoe de testrit gaat bevallen!
Ik ben ook echt benieuwd. Het belangrijkste voor mij is het geluid op de snelweg ivm stemproblemen kan ik niet zo hard praten.
Gebruikersavatar
Dixie
Junior Stato
Berichten: 346
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 8:12

Re: Op zoek naar een zuinige auto

Bericht door Dixie »

Runalf schreef:
eBoonstra schreef:Inderdaad, zo bijzonder vind ik die benzinemotoren van Fiat ook niet. Ook weet ik van verhalen dat de 16v niet bijzonder is. Lawaai e.d. kan ik alleen niet over meepraten.

Als ik je een tip mag geven: Kijk even verder naar een 1.3 mJTD. Weliswaar een diesel, maar dat kan sneller uit als je denkt. Qua belasting betaal je ongeveer slechts 40 euro per maand meer, maar je maakt profijt van vele voordelen zoals een aanzienlijk lager verbruik (1 op 22), een stukje extra betrouwbaarheid, een aanzienlijk sterkere motor (diesel = koppel = trekkracht) en een stuk meer rijplezier. Oja, ze zijn in de aanschaf ook nog een stukje goedkoper.

Groeten Eeuwe
Ik rijd ongeveer 10.000 per jaar. Ik denk dat diesel dus uitgesloten is ;(
Welke GP zou dan redelijk zuinig zijn? Of zijn ze uberhaupt niet echt zuinig? (Aanschaf 4000-4700 euro )
Het is een misvatting dat je bij 10.000 per jaar, geen diesel kan rijden.
Je moet alle factoren bij elkaar optellen en rekenen, dan pas een conclusie trekken.
Ik dacht ook, nu ik weer wegenbelasting moet betalen, dat een benzine goedkoper zou worden. NIET dus..
Ik rij +/- 12000 Km p/jaar en ben toch al met al goedkoper uit met dieselen. ~]
Gebruikersavatar
@ctual
Junior Stato
Berichten: 312
Lid geworden op: zo sep 12, 2010 13:52
Locatie: Breda

Re: Op zoek naar een zuinige auto

Bericht door @ctual »

Ik heb ook een Evo Sport... maar geen 6 bak hoor.
'SERVO PER AMIKECO'
Runalf
Nuovo Arrivato
Berichten: 29
Lid geworden op: wo apr 02, 2014 18:05

Re: Op zoek naar een zuinige auto

Bericht door Runalf »

@ctual schreef:Ik heb ook een Evo Sport... maar geen 6 bak hoor.
De 16v is toch gewoon 6bak op elke uitvoering en de 8v niet?

Over de GP dan. De Evo is weer wat anders misschien.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Op zoek naar een zuinige auto

Bericht door tonyvandenbroek »

Niet altijd.

De Tjet 1.4 16v turbo: vijf bak
De Starjet 1.4 16v: zesbak

Beide in SPORT leverbaar geweest

De Firejet 1.4 8v en de 1.2 8v zijn beide 5 bakken. (Ook geen sport uitvoering)

Dit betreft alleen de Grande Punto's. Voor de Punto EVO is de starjet en tjet nooit leverbaar geweest
Dan hebben we het over de multi air.
De 105pk zonder Turbo
De 135pk met Turbo
Uit mijn hoofd weet ik niet of ze beide 5 of 6 bakken hebben.
Ik heb het nu alleen over benzine motoren en niet de Abarth uitvoering. Die hebben weer wel een ZES bak.
Snap jij het nog?
Afbeelding
Runalf
Nuovo Arrivato
Berichten: 29
Lid geworden op: wo apr 02, 2014 18:05

Re: Op zoek naar een zuinige auto

Bericht door Runalf »

Snappen niet, maar ik wil de 1.4 16v Starjet met 6 versnellingen :mrgreen:
Gebruikersavatar
BramvE
Junior Stato
Berichten: 488
Lid geworden op: di feb 11, 2014 9:11
Locatie: Arnhem

Re: Op zoek naar een zuinige auto

Bericht door BramvE »

sport is inderdaad n stukkie lager geloof ik en zal op 17 inch staan. En de sport is niet in 5D leverbaar. Heeft wel standaard die subwoofer. Op dit forum is inderdaad een lijst te vinden met standaarduitrusting: http://forum.grandepuntoclub.nl/viewforum.php?f=90" onclick="window.open(this.href);return false;

Succes woensdag!
Fiat Bravo MultiAir 140 Sport Underground Grey
Afbeelding
Plaats reactie