Weer een Fiat Punto (Evo) of niet ??

jorto
Nuovo Arrivato
Berichten: 66
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 10:19

Re: Weer een Fiat Punto (Evo) of niet ??

Bericht door jorto »

Ik heb nu al Meer dan 140.000km gereden.

Ook laat ik altijd mn Auto netjes even warmdraaien en uit laten lopen voordat ik hem uitzet.

Alleen de ihi turbo's zijn niet de meest sterke turbo's, de eerste Turbo was kapot op 10.000km en viel onder de garantie.

Rond de 75dkm was de tweede Turbo de seal eruit geschoten dus moest gereviseerd worden. Dus sindsdien rij ik met Turbo nr 3

Op 80.000 had ik een lekke koppakking, Maar bleek dus dat de kop lichtelijk krom dus deze moest gevlakt worden.
Gebruikersavatar
AlexAbarth
Junior Stato
Berichten: 210
Lid geworden op: vr dec 19, 2014 12:03

Re: Weer een Fiat Punto (Evo) of niet ??

Bericht door AlexAbarth »

wat is even warmdraaien? als je rustig wegrijd duurt het minimaal 10 kilometer voor je olie goed op temperatuur is. en de enige smering die je turbo heeft is een laagje olie. ik weet niet hoe je rijdt maar als de IHI blijkbaar zo slecht zijn zou ik je aanraden om te upgraden naar een Garett GT1446 zoals op een Esseesse. ik heb toch nog maar weinig mensen gehoord die na 75.000 al aan de derde Turbo toe zijn. enkel bij hoog opgevoerde motoren.
Abarth Punto Evo

Afbeelding

Golfen is knikkeren voor mensen die te lui zijn om te bukken
Gebruikersavatar
Dick.W
Nuovo Arrivato
Berichten: 95
Lid geworden op: wo mei 04, 2011 17:37
Locatie: Culemborg

Re: Weer een Fiat Punto (Evo) of niet ??

Bericht door Dick.W »

Nog een keer een Fiat neeeeee.
Waarom niet: te veel mankementen :(
Sterker nog heb hem al ingeruild. :lol:
Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic 3d Acid Jazz Blue, Tot 2-2-2015 Nu Citroën ds3 1.6 E-HDI
waldo79
Nuovo Arrivato
Berichten: 122
Lid geworden op: za jan 22, 2011 21:28
Locatie: Tiel

Re: Weer een Fiat Punto (Evo) of niet ??

Bericht door waldo79 »

Theo1 schreef: Ik koop zelf geen diesel meer daar ik u 15.000 p/j rij
loont het niet meer (Bedankt Rutte met je Haagse zooitje)
Wat mij betreft erg flauw om Rutte en vrienden daarvan de schuld te geven. De staat kan het autorijden niet blijven sponsoren en bovendien was het onheil al vanaf 2010 bekend :)
Punto Evo 85 MJ, Brit Pop Blue, Bordeaux-rood interieur, Cool en Blue, Dynamic Plus en regensensor, dimmende binnenspiegel.
Gebruikersavatar
Kingpin
Junior Stato
Berichten: 375
Lid geworden op: za mei 31, 2014 17:08

Re: Weer een Fiat Punto (Evo) of niet ??

Bericht door Kingpin »

Dick.W schreef:Nog een keer een Fiat neeeeee.
Waarom niet: te veel mankementen :(
Sterker nog heb hem al ingeruild. :lol:
Je doet me denken aan de vw reclame waar de meneer van ze toekomst auto tegen de dealer verteld , dat ze handgreep piept :-]

De ds3 heeft zo ze nadelen , waarbij je jou Dak lak maar zo bij de wasstraat of hoogdruk spuit los laat :lol:

Wil niks zeggen maar dat heb ik nog nooit bij een fiat gehoord :roll:
Gebruikersavatar
Dick.W
Nuovo Arrivato
Berichten: 95
Lid geworden op: wo mei 04, 2011 17:37
Locatie: Culemborg

Re: Weer een Fiat Punto (Evo) of niet ??

Bericht door Dick.W »

Ik zag toevallig vandaag m'n oude punto evo op de A2 tussen Vianen en Culemborg rijden, ik moet toe geven ik heb nog even achterom gekeken ben vervolgens op de rechterbaan wat langzamer gaan rijden zodat hij me weer in haalde. Mooi karretje om te zien :wink: , aan de kentekenplaat houder te zien is hij verkocht door een bedrijf in Alkmaar.

Maar heimwee, nee hoor.
Na een jaar rijden in de DS3 wil je eigenlijk niet meer in een Punto rijden.
En dan kijk ik alleen maar naar een paar simpele dingen:
De ruitensproeier doet het perfect en spuit bij alle snelheden altijd op de ruit.
Hij heeft iets meer vermogen en zo goed als geen turbo gat.
Hij rijdt net zo zuinig ( soms zelfs iets zuiniger) als een punto 1.3 Mjet.
Hij rijdt gewoon lekker recht door zonder dat je de hele tijd zit te corrigeren.
Hij blaast heel snel warme lucht in het interieur, (opwarm tijd motor duurt wel net zo lang.)
Nog nergens roest gevonden.
En ik ben maar 1 x in de garage geweest voor de APK.

Verder is de DS3 veel luxer maar dat mag ik niet mee nemen in het vergelijk, hij is ook een stuk duurder.

En zijn er dan geen minpuntjes :?: , ja hoor.
Kunstof inleg in stuur en versnellingspook knop blijven s’ winters steenkoud.
Versnellingsbak giert af en toe heel iets (Schijnt kwaal te zijn bij veel Citroëns, :o o nee dat heet tegenwoordig en product eigenschap)
Koplamp verstelling is een simpel wieltje aan de zijkant van de stuurkolom en je kan nergens zien is welke stand die staat.

P.S al zeker 25 keer hogedruk spuit op het dak gehad maar gelukkig is die nog steeds zwart.
Mocht de lak ooit los laten dan wrappen we er wel een stukje zwart kunstof op.
Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic 3d Acid Jazz Blue, Tot 2-2-2015 Nu Citroën ds3 1.6 E-HDI
Gebruikersavatar
Blu Magnetico
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 233
Lid geworden op: di aug 12, 2014 22:57

Re: Weer een Fiat Punto (Evo) of niet ??

Bericht door Blu Magnetico »

Ik vraag me wel af waarom topicstarter een diesel versie aanschafte, bij een jaarkilometrage van gemiddeld 11.000 km, maar dat zullen we wel niet meer te weten komen. :)
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-Jet Sport 3d. Savali 121 pk > 146 pk
Gebruikersavatar
Rudabroda
Moderatore
Moderatore
Berichten: 1019
Lid geworden op: zo sep 28, 2014 20:27
Locatie: Q'onoS
Contacteer:

Re: Weer een Fiat Punto (Evo) of niet ??

Bericht door Rudabroda »

Hij heeft al een tijdje niets gepost, dus wie weet wat z'n beweegredenen zijn.
Toen ik mijn Diesel kocht zat ik ook rond de 10.000 km per jaar.

Mijn reden was dat ik de diesel fijner vond lopen dan de Twin-air waar ik ook mee gereden heb.
Overigens is de hoeveelheid kilometers wel omhoog gegaan, ik zit nu op 750km per week dus was de keus voor de diesel achteraf wel de juiste keuze.

Overigens wel grappig de reacties te lezen over de nadelen van Fiat.. Ik zie het liever als "temperament". 8)
ॐ मणि पद्मे हूँ (oṃ maṇi padme hūṃ)
Plaats reactie