Weer een Fiat Punto (Evo) of niet ??
Re: Weer een Fiat Punto (Evo) of niet ??
Dan heb jij een goeie.
Heb al veel autos gehad maar dit is degene met de meeste mankementen op 2j tijd en nog geen 50k.
En dan spreek ik niet over een kraakje, maar over stilstaan wegens panne.
Dat heeft me doen besluiten om garantie uit te breiden naar 5jaar, en heb ondertussen de kosten al kunnen terugwinnen.
Blijft ook zo dat de 1.9 een oersterk blok is, zoals de 2.0 PD van vag.
Mijn volgende kar wordt weer eentje met een grotere longinhoud, 1.3 is fragile
Heb al veel autos gehad maar dit is degene met de meeste mankementen op 2j tijd en nog geen 50k.
En dan spreek ik niet over een kraakje, maar over stilstaan wegens panne.
Dat heeft me doen besluiten om garantie uit te breiden naar 5jaar, en heb ondertussen de kosten al kunnen terugwinnen.
Blijft ook zo dat de 1.9 een oersterk blok is, zoals de 2.0 PD van vag.
Mijn volgende kar wordt weer eentje met een grotere longinhoud, 1.3 is fragile
Life is better on 2 wheels
Re: Weer een Fiat Punto (Evo) of niet ??
Dat bedoel ik.
(Verstandig besluit van je, om de garantie uit te breiden naar 5 jaar.)
(Verstandig besluit van je, om de garantie uit te breiden naar 5 jaar.)
Re: Weer een Fiat Punto (Evo) of niet ??
Als het hetzelfde model blijft (in grote lijnen) ja.
heb foto's gezien dat het een veredelde 500L zou worden
en dat vind ik niets. Dus dan niet.
Rijd nu sinds 1996 Punto's/Palio's en heb geen grote problemen
of stilstand gehad. Maar misschien ben ik erg makkelijk.
Als hij er echt mee stopt lijkt me erg.
Zoals met elke auto wel wat kleine probleempjes
Drie kapotte sloten in totaal
twee koppakkingen, is toch geen racer he
raammechanisme kapot maar dat was een paar weken nadat
ze de ruit hadden ingetikt voor de radio
roest bij de antenne, dacht bij elk model
verklikkerlichtjes die het dan wel dan niet doen
dus eigenlijk valt het wel mee voor mij
ben dus ook wel best tevreden met Fiat
alhoewel de lak niet je van het is, heb dan ook
twee rode uitvoeringen die neigen naar vaal worden,
en de bekende steenslag
Maar goed heb ook BMW en Volvo gereden en daar was de
oorzaak (in de forums) van de steenslag dat de lak te hard zou
zijn, hier lees ik wel dat de lak te zacht is.
Afstand houden en veel mazzel hebben zal de remedie wel zijn.
heb foto's gezien dat het een veredelde 500L zou worden
en dat vind ik niets. Dus dan niet.
Rijd nu sinds 1996 Punto's/Palio's en heb geen grote problemen
of stilstand gehad. Maar misschien ben ik erg makkelijk.
Als hij er echt mee stopt lijkt me erg.
Zoals met elke auto wel wat kleine probleempjes
Drie kapotte sloten in totaal
twee koppakkingen, is toch geen racer he
raammechanisme kapot maar dat was een paar weken nadat
ze de ruit hadden ingetikt voor de radio
roest bij de antenne, dacht bij elk model
verklikkerlichtjes die het dan wel dan niet doen
dus eigenlijk valt het wel mee voor mij
ben dus ook wel best tevreden met Fiat
alhoewel de lak niet je van het is, heb dan ook
twee rode uitvoeringen die neigen naar vaal worden,
en de bekende steenslag
Maar goed heb ook BMW en Volvo gereden en daar was de
oorzaak (in de forums) van de steenslag dat de lak te hard zou
zijn, hier lees ik wel dat de lak te zacht is.
Afstand houden en veel mazzel hebben zal de remedie wel zijn.
Re: Weer een Fiat Punto (Evo) of niet ??
"Als het hetzelfde model blijft (in grote lijnen) ja."
Helaas voor je, de Punto gaat definitief het veld ruimen.
"Kapotte koppakkingen", kleine problemen......hmm, lijkt me niet... het is een kostbare reparatie.
De Fiat 500 serie is (zichtbaar) beter afgewerkt, maar is ook duurder.
Helaas voor je, de Punto gaat definitief het veld ruimen.
"Kapotte koppakkingen", kleine problemen......hmm, lijkt me niet... het is een kostbare reparatie.
De Fiat 500 serie is (zichtbaar) beter afgewerkt, maar is ook duurder.
Re: Weer een Fiat Punto (Evo) of niet ??
Was ik al bang voor.Helaas voor je, de Punto gaat definitief het veld ruimen.
Een probleem is net zo groot als je het zelf maakt. Zijn kleine motortjes met voor de meeste een redelijk vermogen."Kapotte koppakkingen", kleine problemen......hmm, lijkt me niet... het is een kostbare reparatie.
Dus als je alleen maar kleine stukjes rijd en ze niet op temperatuur komt moet je voorzichtig zijn met het gas.
Ben bang dat ik dat niet ben.
en ja het kost een boel geld..........waar je een heleboel andere leuke dingen mee had kunnen doen da's waar!
en het gaat over 4 exemplaren sinds 1996, dus over 18 jaar ik kijk er tegen aan dat het vrij betrouwbare auto's zijn met
weinig problemen.
Re: Weer een Fiat Punto (Evo) of niet ??
Ik heb een Punto Evo Racing met zo'n beetje het hele boekje erop en eraan en achteraf 17 inch lichtmetaal type 434.
De auto is van september 2011, gekocht in februari 2012 met 14500km erop.
Inmiddels staat er 96500km op en de auto is gechiped.
Tot recent geen enkel probleem mee gehad en de auto voldoet uitstekend.
Nu een versleten koppeling (ben met coulance bezig), versleten remmen voor, een slangetje van het roetfilter gescheurd (bekend klein probleempje, nieuw slangetje kost 18 euro geloof ik) en een accusensor defect.
Op de koppeling na geen rare problemen.
Het enige wat mij wel stoort:
De echt meest waardeloze cruise control die er te vinden is, maar ik heb me aangepast.
Windgevoeligheid, maar ga maar eens in een van die populaire suv's rijden...
Kijk je naar de concurenten, dan was er geen betere. Lees de testen er maar op na. En zeker niet voor het geld/uitrusting.
Wil je ruimte in deze klasse, koop dan een Skoda Fabia Combi. Alleen moest je wel met een waardeloze 3-cilinder VAG-diesel (die nog veeeeel meer problemen kent) leven.
De andere topper was/is de Corsa, maar dit is ook een Punto.
Over het motortje.
Dit is een top motortje, het blok zelf is ijzersterk.
Het wordt in veel producten gebruikt in verschillende vermogens, van een bedrijfs wagen van 65pk tot een bootje met 105pk.
Het heeft een distributieketting en kan goed tegen misbruik.
Dat de onderdelen eromheen misschien kapot gaan (bij mij dan niet), heeft niets met het motortje zelf te maken.
Laat je niet misleiden door een topic of forum, je leest daar vaak alleen de slechte dingen en er wordt nadruk gelegt op de details.
Daarnaast is het een zeer klein gezelschap, zeker als je kijkt naar de hoeveelheid Punto Evo's die er zijn verkocht.
Ook is het bij andere merken niet veel beter, neem maar eens een kijkje op een forum van die merken. Vaak dezelfde problemen.
Je hebt het namelijk over een klein , goedkoop budget model.
Leer ermee leven of koop een veel duurdere auto en schrik niet van de problemen.
De auto is van september 2011, gekocht in februari 2012 met 14500km erop.
Inmiddels staat er 96500km op en de auto is gechiped.
Tot recent geen enkel probleem mee gehad en de auto voldoet uitstekend.
Nu een versleten koppeling (ben met coulance bezig), versleten remmen voor, een slangetje van het roetfilter gescheurd (bekend klein probleempje, nieuw slangetje kost 18 euro geloof ik) en een accusensor defect.
Op de koppeling na geen rare problemen.
Het enige wat mij wel stoort:
De echt meest waardeloze cruise control die er te vinden is, maar ik heb me aangepast.
Windgevoeligheid, maar ga maar eens in een van die populaire suv's rijden...
Kijk je naar de concurenten, dan was er geen betere. Lees de testen er maar op na. En zeker niet voor het geld/uitrusting.
Wil je ruimte in deze klasse, koop dan een Skoda Fabia Combi. Alleen moest je wel met een waardeloze 3-cilinder VAG-diesel (die nog veeeeel meer problemen kent) leven.
De andere topper was/is de Corsa, maar dit is ook een Punto.
Over het motortje.
Dit is een top motortje, het blok zelf is ijzersterk.
Het wordt in veel producten gebruikt in verschillende vermogens, van een bedrijfs wagen van 65pk tot een bootje met 105pk.
Het heeft een distributieketting en kan goed tegen misbruik.
Dat de onderdelen eromheen misschien kapot gaan (bij mij dan niet), heeft niets met het motortje zelf te maken.
Laat je niet misleiden door een topic of forum, je leest daar vaak alleen de slechte dingen en er wordt nadruk gelegt op de details.
Daarnaast is het een zeer klein gezelschap, zeker als je kijkt naar de hoeveelheid Punto Evo's die er zijn verkocht.
Ook is het bij andere merken niet veel beter, neem maar eens een kijkje op een forum van die merken. Vaak dezelfde problemen.
Je hebt het namelijk over een klein , goedkoop budget model.
Leer ermee leven of koop een veel duurdere auto en schrik niet van de problemen.
Fiat Panda Sempre, Fiat Punto Evo Racing 1.3 MJ 3d, Alpine Renault A310 V6, Kawasaki Z1000
Re: Weer een Fiat Punto (Evo) of niet ??
Elke type heeft wel wat. Als je er tevreden mee bent, dan lekker doorkarren.
Re: Weer een Fiat Punto (Evo) of niet ??
Ik ben ook best tevreden over mijn dieseltje, maar vind het allerbelabberdst slecht dat je bij vorst elke keer maar weer moet hopen dat je je motor niet opblaast. En dat staat ook op dit forum en is géén fabeltje. En fiat komt met een oplossing die niet werkt en doet verder niets meer.
Re: Weer een Fiat Punto (Evo) of niet ??
Dat is inderdaad barslecht, de service vanuit Fiat met dat geval. Ik kan me goed voorstellen dat zoiets doet besluiten om nooit meer Fiat te rijden als je daarmee eenmaal gedoe heb gehad. Fiat beseft niet wat voor imagoschade dit soort dingen oplevert.
Re: Weer een Fiat Punto (Evo) of niet ??
Helaas is de Punto van mijn vrouw total loss (dochter lette 1 seconde niet op, gelukkig geen persoonlijke schade), was een rode actual diesel 2010, met alle extra's.
165.000 probleemloze kilometers, geen kraak, gerammel, foutmeldingen. 2 storingen;
Eerste dag dat we auto hadden Turbo slang los.
Laatste week voor crash.. motortje van raam rechterkant kapot.
Verder 4 of 5 keer voor beurt in garage geweest.
Auto werd gebruikt als de slet van het gezin; 3 kinderen met rijbewijs (18, 20 en 23 jaar). Dus op geen enkele wijze werd de auto gespaard. Vrouw reed ca 1:21 (heeft niks met zuinig rijden), ik heb naar Noord-Italie 1:27 gehaald (binnendoor via Vogezen).
Dus als ik bovenstaande berichten lees, dan heb ik daar wel een mening over, maar die houd ik maar voor me
165.000 probleemloze kilometers, geen kraak, gerammel, foutmeldingen. 2 storingen;
Eerste dag dat we auto hadden Turbo slang los.
Laatste week voor crash.. motortje van raam rechterkant kapot.
Verder 4 of 5 keer voor beurt in garage geweest.
Auto werd gebruikt als de slet van het gezin; 3 kinderen met rijbewijs (18, 20 en 23 jaar). Dus op geen enkele wijze werd de auto gespaard. Vrouw reed ca 1:21 (heeft niks met zuinig rijden), ik heb naar Noord-Italie 1:27 gehaald (binnendoor via Vogezen).
Dus als ik bovenstaande berichten lees, dan heb ik daar wel een mening over, maar die houd ik maar voor me
Re: Weer een Fiat Punto (Evo) of niet ??
En zo ervaart iedereen het anders en vindt iedereen iets anders acceptabel. Jammer dat de Punto in elkaar ligt, maar gelukkig geen persoonlijke drama's.
Re: Weer een Fiat Punto (Evo) of niet ??
De carter ontluchting heb ik al een keer bevroren had met als gevolg een hevig rokende Punto.
De sensor voor de neutraal stand kapot gehad.
Rubber onder linker voor veerschotel stuk.
Dit alles onder garantie vernieuwd.
Ik koop zelf geen diesel meer daar ik u 15.000 p/j rij
loont het niet meer (Bedankt Rutte met je Haagse zooitje)
De sensor voor de neutraal stand kapot gehad.
Rubber onder linker voor veerschotel stuk.
Dit alles onder garantie vernieuwd.
Ik koop zelf geen diesel meer daar ik u 15.000 p/j rij
loont het niet meer (Bedankt Rutte met je Haagse zooitje)
- AlexAbarth
- Junior Stato
- Berichten: 210
- Lid geworden op: vr dec 19, 2014 12:03
Re: Weer een Fiat Punto (Evo) of niet ??
door ervaringen met autos van klanten en ervaringen met Italianen in het verleden bij mijn Abarthje uitgekomen.
Als ik op mijn werk de giga hoge onderdeelprijzen van de Japanners zie (Mazda 6 of Toyota Avensis na 6 jaar Subframe APK Afkeur kost rustig 2000 euro)
En de enorme hoeveelheid onderdelen die de duitsers opslokken (VAG heel normaal dat iedere 50.000 niet alleen de bougies maar ook alle penbobines vervangen worden, BMW van mn pa na 6 jaar Carter doorgerot, Mercedessen die na 7 of 8 jaar een nieuwe kofferklep en wielkastranden krijgen vanwege de roest om over de roestende Fords maar te zwijgen)
en bij de duitsers zijn de prijzen van veel onderdelen ook niet misselijk.
als ik dergelijke dingen bij elkaar tel plus het feit dat veel 1.3 Mjets zijn verkocht aan mensen die er veel korte stukken mee rijden waar een diesel helemaal niet geschikt voor is en je bij de Concurrentie met amechtige driecilindertjes naar huis wordt gestuurd vind ik de Punto toch een sterke auto. en voor de mensen die een 1.3 te licht vinden. je had uiteraard ook kunnen opteren voor een 1.9 of een latere 1.6 diesel. die zijn nu eenmaal sterker
Als ik op mijn werk de giga hoge onderdeelprijzen van de Japanners zie (Mazda 6 of Toyota Avensis na 6 jaar Subframe APK Afkeur kost rustig 2000 euro)
En de enorme hoeveelheid onderdelen die de duitsers opslokken (VAG heel normaal dat iedere 50.000 niet alleen de bougies maar ook alle penbobines vervangen worden, BMW van mn pa na 6 jaar Carter doorgerot, Mercedessen die na 7 of 8 jaar een nieuwe kofferklep en wielkastranden krijgen vanwege de roest om over de roestende Fords maar te zwijgen)
en bij de duitsers zijn de prijzen van veel onderdelen ook niet misselijk.
als ik dergelijke dingen bij elkaar tel plus het feit dat veel 1.3 Mjets zijn verkocht aan mensen die er veel korte stukken mee rijden waar een diesel helemaal niet geschikt voor is en je bij de Concurrentie met amechtige driecilindertjes naar huis wordt gestuurd vind ik de Punto toch een sterke auto. en voor de mensen die een 1.3 te licht vinden. je had uiteraard ook kunnen opteren voor een 1.9 of een latere 1.6 diesel. die zijn nu eenmaal sterker
Re: Weer een Fiat Punto (Evo) of niet ??
Abarth rijden is ook niet helemaal probleem vrij rijden natuurlijk.
Ik zou beslist weer voor een punto gaan, wel de abarth versie terwijl ik al vrij veel dure reparaties achter de rug heb.
- cilinderkop revisie (krom)
- versnellingsbak revisie
- ik zit nu op de 3e Turbo
- Nieuwe koppelingsset (gelijk met bak gedaan)
Ik neem het voor lief omdat ik weet watvoor Auto ik heb gekocht, dit is niet een Auto om lief te behandelen.
Mijn ouders hebben een normale grande punto, echt een top ding. De enige grote reparatie wat eraan gebeurd is, in de 110.000km dat de carterpanpakking lek was en overmatig olie ging lekken.
Ik zou beslist weer voor een punto gaan, wel de abarth versie terwijl ik al vrij veel dure reparaties achter de rug heb.
- cilinderkop revisie (krom)
- versnellingsbak revisie
- ik zit nu op de 3e Turbo
- Nieuwe koppelingsset (gelijk met bak gedaan)
Ik neem het voor lief omdat ik weet watvoor Auto ik heb gekocht, dit is niet een Auto om lief te behandelen.
Mijn ouders hebben een normale grande punto, echt een top ding. De enige grote reparatie wat eraan gebeurd is, in de 110.000km dat de carterpanpakking lek was en overmatig olie ging lekken.
- AlexAbarth
- Junior Stato
- Berichten: 210
- Lid geworden op: vr dec 19, 2014 12:03
Re: Weer een Fiat Punto (Evo) of niet ??
Ik weet niet hoeveel kilometer jij op de teller heb staan. maar als je al aan je derde turbo bezig ben en een cilinderkop krom gehad heb is het misschien een idee om je auto rustig warm te rijden en alles af te laten koelen voor je hem stil zet.