problemen voorwielophanging

Plaats reactie
lowiesjie
Nuovo Arrivato
Berichten: 42
Lid geworden op: di mar 26, 2013 16:20

problemen voorwielophanging

Bericht door lowiesjie »

Ik heb wat irritaties m.b.t. de voorwielophanging (twinair sport 2013). Vanaf het begin is er altijd wel wat gekraak geweest bij het rijden over drempels. Dit komt volgens de dealer door de ophangingsrubbers die niet meer van het materiaal rubber worden gemaakt. Dit zou je gedeeltelijk kunnen tegengaan door ze af en toe in te spuiten / te behandelen. Ok, het zij zo. Na een tijdje kreeg ik echter meer bijgeluiden, bijvoorbeeld ook bij het schuin oprijden van drempels als het stuur dus niet in rechte stand staat. Hier is door de dealer naar gekeken en er zijn volgens hem meerdere onderdelen vervangen, het probleem was moeilijk te vinden. Hierna waren deze bijgeluiden verdwenen, dus schuin op- en af rijden van drempels geeft nu geen bijgeluiden meer. Echter heb ik nog last van het volgende. Als ik helemaal naar links (of rechts) stuur en dan op het moment dat het stuur bijna of geheel in de maximale uitslag staat op de rem druk, hoor ik weer veel gekraak. Dit is niet altijd aanwezig. Soms wel, soms niet. Wat is jullie advies?
Gebruikersavatar
Spire
Nuovo Arrivato
Berichten: 69
Lid geworden op: wo mar 13, 2013 12:30
Locatie: Almere

Re: problemen voorwielophanging

Bericht door Spire »

Italiaanse temperament :-)

Niks aan doen.. Zolang het niet onveilig is volgens de dealer..
Mijn Punto rammelt/kraakt ook op drempels (zachtjes).. en heb in meerdere GP's gereden die dat ook allemaal hebben.
Afbeelding
Fiat Grande Punto 1.4 Tjet Sport - New Orleans Blue 2009
Voorheen: Alfa Romeo 145 1.6 Boxer - Nero 601 Black 1997
lowiesjie
Nuovo Arrivato
Berichten: 42
Lid geworden op: di mar 26, 2013 16:20

Re: problemen voorwielophanging

Bericht door lowiesjie »

Over de veiligheid maak ik me geen zorgen. En wat de rammeltjes en kraakjes betreft heb je misschien wel gelijk m.b.t. de Punto, het hoort er gewoon bij. Alleen bij mijn eerste (Grande) Punto 2006-2009 heb ik volgens mij nooit die bijgeluiden van de voorwielophanging gehad zoals nu. Zijn er vanaf de eerste serie dan wijzigingen geweest in de voorwielophanging?
Plaats reactie