Fiat punto Evo

Plaats reactie
Boukekoppejan
Nuovo Arrivato
Berichten: 181
Lid geworden op: ma jun 09, 2014 17:39
Locatie: Goudswaard

Fiat punto Evo

Bericht door Boukekoppejan »

Goedenavond forumleden,

Ik zal me eerst even voorstellen:

Ik ben Bouke Koppejan en ben 28 jaartjes jong. Ik ben op dit moment nog een eigenaar van een corsa c 1.4 sport uit 2002. Daar de auto nu wat oud begint te worden, ben ik op zoek naar een andere auto.

Op dit moment vind ik de Fiat Punto Evo een erg mooie en leuk uitziende auto, het hoeft van mij niet snel te gaan!

Nu zou ik graag willen weten (indien bekend uiteraard) wat een beetje de meest voorkomende problemen zijn bij een fiat punto Evo uit 2009. Waarom 2009? omdat ik op marktplaats een mooie 2e hands auto heb gezien. Is wel een import auto!

Bijvoorbeeld bij de corsa c, die staat er om bekend dat er veel waterlekkage is bij de bestuurderskant.

Wat zijn de eventuele nadelen bij een import auto? Wat zijn jullie ervaringen met een 1.2 (benzine) motor?

Hierbij de link van de evo:

http://link.marktplaats.nl/m808699881" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat denken jullie over deze auto?

Alvast bedankt voor de reacties.

Gr.
Waar een wil is, is een weg
Gebruikersavatar
EvoDaan
Membre D'Oro
Berichten: 1392
Lid geworden op: wo jul 03, 2013 22:19
Locatie: Zutphen

Re: Fiat punto Evo

Bericht door EvoDaan »

Ik rij zelf ook een 1.2 op zich bevalt het me prima. Verwacht geen wereldprestaties, even nog snel inhalen e.d. is er niet bij. Bergjes zoals in Valkenburg (ervaringsdeskundige) kan die al moeite mee hebben, dan moet je echt flink terug schakelen en gas blijven houden.

Ik begon op 15" stalen velgen met een verbuik van 1:17, daarna overgestapt op 17" en rij nu rond de 1:15/ 1:15,5. Had er wat meer van verwacht maar vind de looks belangrijker dan het verbruik.

Verder moet je beetje letten op de standaard kwaaltjes. Roest bij de achterklep e.d. er zijn overigens al een boel topics met aankoop tips, lees ze maar eens door.

Controleer import auto's trouwens extra goed. Het kunnen vaak ex schade auto's zijn dus kijk er met verstand naar. Mijne is ook geïmporteerd en is vrij weinig mis mee.

http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... ps#p255247" onclick="window.open(this.href);return false;

http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... ps#p245903" onclick="window.open(this.href);return false;
Huidige auto: Renault Megane Estate 130 Tce Bose

AfbeeldingPunto Evo 1.2 | Grigio Pessimo Umore | 2011 |
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Fiat punto Evo

Bericht door Odelot »

Welkom!

Deze zou ik links laten liggen. Onderhoudshistorie zal wel niet goed bekend zijn, het is een erg kale versie. Display tussen de klokken is ook een kleine versie. Bij NL punto's is dat een stuk groter. Ik zou ff verder kijken als ik jou was.

Edit:

Zo te zien zijn de velgen ook beschadigd en zitten er winterbanden om. Er zitten geen mistlampen op, gewoon een plastic stuur, geen climate control, geen cruise control, geen tomtom aansluiting, geen blue&me, geen sideskirts, geen achterspoiler. De meeste evo's hebben deze zaken volgens mij allemaal wel.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Fiat punto Evo

Bericht door Jarre »

Datum aanvang tenaamstelling20-03-2014 (2 maanden, 20 dagen geleden)
Datum eerste afgifte Nederland13-03-2014 (2 maanden, 27 dagen geleden)
Datum eerste toelating30-11-2009 (4 jaar, 6 maanden, 10 dagen geleden)
Vervaldatum APK30-11-2013 (6 maanden, 10 dagen geleden)


zou m ook links laten liggen, is imo een belgische import en dat betekend meestal schade
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Boukekoppejan
Nuovo Arrivato
Berichten: 181
Lid geworden op: ma jun 09, 2014 17:39
Locatie: Goudswaard

Re: Fiat punto Evo

Bericht door Boukekoppejan »

Bedankt voor de reacties.

Ik heb de auto maar links laten liggen, verkoper deed erg raar over de telefoon dus zei laat maar;)

Nu zag ik nog een hele mooie, maar kan zo'n prijs voor dit type auto?

http://link.marktplaats.nl/m813878747" onclick="window.open(this.href);return false;
Waar een wil is, is een weg
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Fiat punto Evo

Bericht door Jarre »

best mooi ja, de prijs kan zeker.
wat me opvalt:
- stickers op kofferklep zijn bijgeplakt (turbo en abarth)
- striping is op maat (wel mooi)
- zeker niet de beste banden
- stuur waar het leer op sommige plaatsen weg is (kan ik je wel mee helpen)
- handmatige airco

maar op zich vind ik dit wel een auto die er correct uitziet, zou ik zelfs naar durven gaan kijken als ik eentje zocht en in NL zou wonen :)
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Fiat punto Evo

Bericht door Thegroov »

Wel jammer dat ie zo verschrikkelijk hoog op de pootjes staat.
Maar ook daar is wat aan te doen....

Afbeelding
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Fiat punto Evo

Bericht door Odelot »

Stuur dat er bij deze km stand al zo uitziet vind ik apart. Die van mijn vrouw had het dubbele gelopen en dat was nog helemaal heel.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Plaats reactie