Kenmerken van een goede Abarth GP/Pevo

Plaats reactie
ing_BRW
Senior Stato
Berichten: 764
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 8:00
Locatie: Zwolle

Kenmerken van een goede Abarth GP/Pevo

Bericht door ing_BRW »

Wellicht dat enkele hier al een beetje van op de hoogte zijn.
Met ingang van 1 september ben ik werkzoekende, in veronderstelling dat ik straks misschien geen diesel meer hoef te rijden ben ik mij aan het oriënteren op benzine's. En inderdaad, een Abarth op de oprit heeft toch wel een mooie uitstraling.

Op het forum heb ik weleens opmerkingen gezien van Abarth's waar je beter bij weg kan blijven.
Nu merk ik de laatste tijd vaak dat autobedrijven geen kenteken's vermelden en/of laten zien op de foto's. Dit maakt het al wat lastiger om aan de hand van een kenteken te achterhalen of het een import is.

Ook heb ik een keer de opmerking voorbij zien komen dat een Abarth met handbediende airco (dus geen climate control) niet uit de Nederlandse verkoop komt.
En soms zie ik weleens Abarth's met het standaard interieur, ook apart :|

Maar wat zijn nou de echte kenmerken waaraan een zuivere Abarth van Nederlandse marktverkoop is te onderscheiden van een import/omgebouwde?
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Kenmerken van een goede Abarth GP/Pevo

Bericht door Odelot »

Als ze het kenteken niet durven laten zien klopt er al iets niet. Een normaal bedrijf doet dat niet. Die zou ik dus zoiezo al links laten liggen.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
Kingpin
Junior Stato
Berichten: 375
Lid geworden op: za mei 31, 2014 17:08

Re: Kenmerken van een goede Abarth GP/Pevo

Bericht door Kingpin »

Of nou een Nederlandse of niet is je moet de auto altijd zelf beoordelen dat gaat niet met kenteken check.

Als de auto en de opties naar wens zijn wat houd je dan nog tegen naast de prijs.
Giordino
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1867
Lid geworden op: ma mei 24, 2010 11:49
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Kenmerken van een goede Abarth GP/Pevo

Bericht door Giordino »

Het klopt voor zover ik het ook heb begrepen dat een Abarth zonder climate control geen originele NL'se auto is
Echt verschil met een geïmporteerde is er volgens mij niet echt, enigste verschil dat er kan zijn is het ontbreken van de climate control.

Als een verkoper al dan niet autobedrijf geen kenteken laat zien op foto's moet je gewoon verder kijken.
Aangezien je aan de hand van het kenteken toch het e.a. kan nazien via b.v. de RDW site waaronder dus de registratie dat kan ook een hoop duidelijkheid geven of het een echte is of een omgebouwde gewone Punto.
Mijn Abarth Punto Evo
Volg ons op Instagram Afbeelding
Gebruikersavatar
eBoonstra
Senior Stato
Berichten: 753
Lid geworden op: ma dec 03, 2012 9:24
Locatie: Ooststellingwerf
Contacteer:

Re: Kenmerken van een goede Abarth GP/Pevo

Bericht door eBoonstra »

Meen je, sterkte met werk zoeken (je werkte voor de rijksoverheid toch? Bezuinigingen?).

Import of kilometerstand zou mij niet interesseren. Wat ik zelf erg belangrijk vind is dat 'ie netjes moet zijn. Maar daarin verschilt iedereen weer ofc.
Fryslân | JOVD/VVD

BMW 535d High Excecutive, AR GT 1.9 JTD 16v Distinctive & Vespa LX Touring Quattro Tempi Grigio Apuano
(Voorheen Grande Punto 1.9 JTD MultiJet Sport #595 Grigio Impeccabile)

Op zoek naar een perfecte schroefset? :)
ing_BRW
Senior Stato
Berichten: 764
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 8:00
Locatie: Zwolle

Re: Kenmerken van een goede Abarth GP/Pevo

Bericht door ing_BRW »

Bij import wil ik mij nog weleens zorgen maken over onderhoud en keuring. Als je niet weet uit welk land, dan weet je ook niet of de keuringseisen gelijk zijn aan de Nederlandse, dat was meer mijn gedachte. Geen idee of het überhaupt wel mogelijk is. En de aanwezigheid van onderhoudsboekjes is niet altijd bij import overal even zuiver. Vooral bij de Japanse heb ik dat in het verleden weleens gezien.

Ik zal deze GP nog even aanhouden tot december in afwachting of ik werk vind, en dan nog een diesel nodig heb. Daarna is het toch even zoeken naar iets met minder wegenbelasting.

@eBoonstra: geen rijksoverheid maar wel bijna. Het was een regionaal zelfstandig overheidsorgaan. De reden is meer wegens een misverstand over de werkzaamheden, de organisatie is zo snel veranderd dat het mij niet meer kon bieden wat ik verwachte. Een bepaalde categorie werkzaamheden kreeg de laatste tijden de overhand (80%) terwijl ik daar het liefst minder tot niets van zou zien. Waarvoor ik ben opgeleid was maar 5% van de werkzaamheden, schrikbarend weinig dus. De organisatie zag zijn kansen en nam op voorhand hun besluit door het contract niet te verlengen met een soort van "knipoog" naar de komende bezuinigingen.
Gebruikersavatar
Jan_Kol
Nuovo Arrivato
Berichten: 184
Lid geworden op: vr mei 24, 2013 16:53
Locatie: Meppel

Re: Kenmerken van een goede Abarth GP/Pevo

Bericht door Jan_Kol »

Giordino schreef:Echt verschil met een geïmporteerde is er volgens mij niet echt, enigste verschil dat er kan zijn is het ontbreken van de climate control.
Ik vrees dat het niet altijd of wellicht zelfs zelden klopt. Nederlandse auto's zijn in het buitenland wel gewild omdat "afraggen" hier eigenlijk niet mogelijk is: maximum 130 km/h en vlakke wegen.

In b.v.grote delen van Duitsland slijt de auto veel meer dan hier, mede door het op veel Autobahnen zo hard te mogen rijden als je auto kan en klimmen en dalen in de heuvelachtig gebieden. Ga maar eens naar de Eiffel of het Sauerland om niet te ver weg te gaan: als je ervaart hoe ze daar rijden op de Autobahn en de (kronkelige) Bundesstrassen kun je je die zwaardere slijtage wel voorstellen.
Bovendien gebruiken ze in Duitsland ook een iets andere brandstof samenstelling dan hier en ook dat kan problemen veroorzaken (al zijn die wel te voorkomen door direct na aankoop daar iets aan te laten doen)

Ik zou daarom niet snel een importauto kopen.

Jan
Plaats reactie