[Fiat Bravo] Vraagje over ruitenwissers en xenon

Plaats reactie
Japsuh
Nuovo Arrivato
Berichten: 97
Lid geworden op: vr feb 22, 2013 23:55

[Fiat Bravo] Vraagje over ruitenwissers en xenon

Bericht door Japsuh »

Hoi,

Ondanks dat ik geen Punto meer heb, ga ik toch even twee vragen stellen op dit forum, maar dan over de Fiat Bravo. Volgens mij delen de Fiats behoorlijk wat techniek, en aangezien er hier nogal wat kennis aanwezig is...

1) Sinds kort heb ik een klein, maar vervelend probleem. Als ik de voorruit sproei, gaan de wissen de ruitenwissers niet meer. Toen ik de auto kocht werkte alles prima, een paar weken geleden wiste hij nog maar één slag. Toen ik het sproeisysteem vandaag gebruikte wiste hij helemaal niet meer. Bij de Punto werkte het precies hetzelfde als bij de Bravo, dus wellicht dat iemand hier hetzelfde heeft gehad?

De ruitenwissers werken voor de rest normaal (met regensensor).

2) In mijn Bravo zit geen origineel xenon helaas (kwam ik pas na de aankoop achter, ik wist er niets vanaf). Wanneer de verlichting inschakelt, stoort hij op het Blue&Me systeem en de radio. Een aantal keer heeft de xenon het hele systeem laten crashen. Daarom overweeg ik nu de xenon eruit te halen. Kan ik dit zelf of moet ik dit bij de garage laten doen? Of hebben jullie andere suggesties?

Ik hoop dat jullie kunnen helpen!
Fiat Bravo 150pk Sport | Tango Red
Hiervoor:
Fiat Grande Punto 120pk Sport | Crossover Black
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: [Fiat Bravo] Vraagje over ruitenwissers en xenon

Bericht door Jarre »

Xenon kan je er zelf uithalen, maar dat de boel crasht ligt aan de ballasten.
Als je andere steekt is het probleem hoogstwaarschijnlijk weg :)
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Gerkeee
Nuovo Arrivato
Berichten: 46
Lid geworden op: zo jun 08, 2014 18:47

Re: [Fiat Bravo] Vraagje over ruitenwissers en xenon

Bericht door Gerkeee »

Ikzelf heb ook een Bravo, ook ik heb hier aftermarket xenon ingebouwd. De radio stoort bij mij ook, echter is het hele systeem nog nooit gecrasht. Mogelijk zijn inderdaad je ballasten stuk of van mindere kwaliteit.
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: [Fiat Bravo] Vraagje over ruitenwissers en xenon

Bericht door Thegroov »

Als ik mijn xenon grootlicht aanzet gaat mijn radio ook van radio naar cd of aux en dan een paar seconden later weer terug. Xenon dimlicht heeft de radio geen last van, dat is een Einzelmann-set. Grootlicht is goedkope troep.
Mathijs55
Nuovo Arrivato
Berichten: 57
Lid geworden op: vr jun 27, 2014 9:13
Locatie: Veluwe

Re: [Fiat Bravo] Vraagje over ruitenwissers en xenon

Bericht door Mathijs55 »

Wat betreft het sproeien van je voorruit. Ik dacht ook dat ik dit probleem had alleen bleek bij mij dat ik te kort sproeide ;)
Plaats reactie