Cruisse control inbouwen

Plaats reactie
D.B.C.
Berichten: 5
Lid geworden op: vr dec 12, 2014 1:08

Cruisse control inbouwen

Bericht door D.B.C. »

Beste alle,

Ik ben in bezit van een GP uit 2007 en ik wil hier een aftermarket cruisse control inbouwen.
Ik had gelezen dat een originele niet mogelijk is achteraf.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op een John Gold GC90, maar weet ik alleen niet welk type ik nodig heb.

volgens deze site heb ik een John Gold GC90ci nodig: http://www.autovoordeelwinkel.nl/Webwin ... 06%3E.html

Maar hier geeft ie weer aan dat ik een John Gold GC90c nodig heb: http://www.johngold.nl/members/up/pdf/p ... ol-jgi.pdf

zijn er hier nog meer leden met zo'n CC en welk type dan in het specifiek?

Groeten
Gebruikersavatar
AlexAbarth
Junior Stato
Berichten: 210
Lid geworden op: vr dec 19, 2014 12:03

Re: Cruisse control inbouwen

Bericht door AlexAbarth »

volgens de merkdealers is het idd niet mogelijk.

Ik ben bezig om te proberen toch een originele in te bouwen aangezien het volgens de duitsers wel mogelijk is.
Ik heb de schakelaar al thuis liggen. ik moet alleen nog tijd vinden om hem in te bouwen. en iemand met MultiEcuScan vinden die mij wil helpen met het vrijschakelen van de Cruise Control in de Bodycomputer.
Ik kreeg van de Dealer een prijsopgave van ongeveel 800 euro voor inbouw van een Cruise Control. ik heb de schakelaar nu voor nog geen 150 via Tricolorenl.nl.
moet dus alleen nog tijd gaan vinden om te kijken of het daadwerkelijk gaat werken
Abarth Punto Evo

Afbeelding

Golfen is knikkeren voor mensen die te lui zijn om te bukken
meloenie
Senior Stato
Berichten: 614
Lid geworden op: za mar 10, 2012 14:16
Locatie: Zaanstad

Re: Cruisse control inbouwen

Bericht door meloenie »

Ik heb hier multiecuscan geregistreerde versie en een usb elm kabel met gele adapter.
Daarmee heb ik al oliewissel reset gedaan en het gordel alarm uitgezet. Er is inderdaad ook functie voor activeren van cruisecontole.
Op eigen risico wil ik die best bij je aanvinken
Punto 2012 Multijet Underground Grey
Afbeelding
Gebruikersavatar
AlexAbarth
Junior Stato
Berichten: 210
Lid geworden op: vr dec 19, 2014 12:03

Re: Cruisse control inbouwen

Bericht door AlexAbarth »

als het goed is staat cruisecontrol er in en vrijgeven van de cruisecontrol hendel. daarna moet er proxyalignment uitgevoerd worden en dan schijnt het gewoon te werken. ik ben samen met Tricolorenl.nl bezig om er voor te zorgen dat als het werkt hij een set van stuurkolomschakelaar en afdekkapje voor de stuurkolom aan kan bieden voor waarschijnlijk rond de 150 euro. waardoor het een koopje zal zijn ten opzichte van de dealer die er voor 800 wel een Cruise Control in willen bouwen van een ander merk
Abarth Punto Evo

Afbeelding

Golfen is knikkeren voor mensen die te lui zijn om te bukken
meloenie
Senior Stato
Berichten: 614
Lid geworden op: za mar 10, 2012 14:16
Locatie: Zaanstad

Re: Cruisse control inbouwen

Bericht door meloenie »

Ja moet via multiecuscan worden geactiveert en dan inderdaad proxi-al gedaan worden.
Kunnen we wel keertje doen op een meeting bv :)
Kan dan evt bij andere auto's foutcodes resetten ofzo
Punto 2012 Multijet Underground Grey
Afbeelding
Gebruikersavatar
AlexAbarth
Junior Stato
Berichten: 210
Lid geworden op: vr dec 19, 2014 12:03

Re: Cruisse control inbouwen

Bericht door AlexAbarth »

als jij mij erbij zou willen helpen graag want ik heb wel de ELM interface en de gratis versie van MultiEcuScan maar ik kom in geen enkele auto. ik ga MultiEcuScan niet upgraden naar de betaalde versie zolang het niet werkt. Ik zou het overigens ook niet erg vinden om een keer naar je toe te komen als de hendel er in zit. nu alleen eerst tijd vinden om die hendel een keer in te bouwen Pfffft.
Abarth Punto Evo

Afbeelding

Golfen is knikkeren voor mensen die te lui zijn om te bukken
Gebruikersavatar
Milo-vs
Junior Stato
Berichten: 210
Lid geworden op: do sep 24, 2015 20:57

Re: Cruisse control inbouwen

Bericht door Milo-vs »

Begrijp ik hieruit dat het dus mogelijk is om de CC in te bouwen in een Grande Punto? Benodigdheden multiECUscan + kabel, CC schakelaar en een stuk draad?

Gr, Milo
Gebruikersavatar
Sjoerd H.
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1252
Lid geworden op: di mei 27, 2014 8:04

Re: Cruisse control inbouwen

Bericht door Sjoerd H. »

Milo-vs, volgens mij is het niet mogelijk. Althans, nog niet gelukt. Als je onder VIP leden even zoekt naar het topic van Ing_BRW, die heeft dit geprobeerd en ook volgens mij een gedetailleerd verslag ervan geschreven in zijn topic.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
ing_BRW
Senior Stato
Berichten: 764
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 8:00
Locatie: Zwolle

Re: Cruisse control inbouwen

Bericht door ing_BRW »

Dat was trouwens een topic van Robinvdw, hierin zei AlexAbarth dat het het bij de Duitsers had gezien dat het wel kon en vanwege de vele input in dat topic hebben meerdere hun ervaringen ingebracht.
Conclusie: kwestie van geluk afhankelijk van je uitvoering aangezien het niet bij iedereen op het Nederlandse forum gelukt is.

Om dit topic van D.B.C. met zijn (nog onbeantwoorde) vraag over John Gold niet te hijacken kan je het beste kijken in dit topic: "is de bodycomputer geschikt voor cruisecontrol"
Plaats reactie