De Evo heeft het er zelf wel een beetje naar gemaakt.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dick.W
Nuovo Arrivato
Berichten: 95
Lid geworden op: wo mei 04, 2011 17:37
Locatie: Culemborg

De Evo heeft het er zelf wel een beetje naar gemaakt.

Bericht door Dick.W »

De Evo heeft het er zelf wel een beetje naar gemaakt,
ik heb hem geprobeerd te vertroetelen regelmatig gewassen en gepoetst
om de 20.000 Km een beurt en hem een beetje getuned zo dat hij er netjes uit zag.
Maar hij bleef maar dwars liggen, zo uit me hooft al 12 problemen in 4 jaar en nu was de verlengde garantie afgelopen.
Echt vertrouwen heb ik niet meer in de Fiat.
Dus nu heb ik hem na 74.000 Km exact op zijn 4 de verjaardag ingeruild. ~]

Afbeelding

Probleem 1: Ruitensproeier spuit tijdens het rijden niet op de voorruit.(Zelf verbeterd.)
Probleem 2: Beide spiegelglazen vervangen zaten vol met krasjes
Probleem 3: In de eerste 2 jaar 3 x naar garage voor lekkage in de achterbak en klep.
Probleem 4: Bestuurders stoel kraakte. Stoel frame vervangen binnen garantie.
Probleem 5: Bevroren carter ventilatie.
Probleem 6: één verstuiver vernieuwt.
Probleem 7: Sier/stootstrip laat los van de deur aan de voorzijde. Jammer in de verlengde garantie mogen ze hier niets meer aan doen. Dus zelf maar met kit weer vast geplakt.
Probleem 8: Fiat logo zowel voor als achter zit lucht of vocht in en ziet er niet uit. Jammer ook hier mogen ze niets meer aan doen in de verlengde garantie.
Probleem 9: Beginnende roest langs randen voor en achter klep ( Garantie zijn beide aan binnen zijden overgespoten.)
Probleem 10: Stuurinrichting onder garantie vervangen.
Probleem 11: Cornerverlichting na vervangen stuurinrichting niet goed afgesteld
Probleem 12: na 2.5 jaar airco pomp vervangen, maakte veel lawaai (verlengde garantie.)

Ondanks alle problemen heeft hij best lekker gereden en ook mijn caravan van 1000Kg trok hij best goed.
Echte minpunten vind ik, het slecht functioneren van de ruitensproeiers en van de 1.3 mjet is het turbo gat erg groot.

Mocht je interesse hebben, alle problemen heb ik denk ik al voor je opgelost. hij staat te koop bij Vos in Enspijk

Nu gaan we de komende tijd maar eens kijken hoe een Citroen DS3 1.6 e-HDI het doet. Maar hopen dat we hier meer geluk mee hebben.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic 3d Acid Jazz Blue, Tot 2-2-2015 Nu Citroën ds3 1.6 E-HDI
MB560822
Nuovo Arrivato
Berichten: 38
Lid geworden op: wo jul 02, 2014 13:49

Re: De Evo heeft het er zelf wel een beetje naar gemaakt.

Bericht door MB560822 »

Jammer. Hoop dat je met de DS3 meer geluk hebt.

Ikzelf reed zondagavond naar huis, van Papendrecht, terug naar Limburg en dacht onderweg nog, goh wat rijdt ie toch eigenlijk lekker, zo met kruissnelheid 130-150, kilometers maken. Denk dat je pech hebt gehad, ik heb er in de afgelopen 4 jaar slechts 2 keer een probleem mee gehad, 1 keer brandplaatjes (garantie) en 1 keer een rubber slangetje wat de druk voor het roetfilter meet (10 euro). Verder niets, alleen filters en olie. En dat al weer 116.000 km.
Gebruikersavatar
Kingpin
Junior Stato
Berichten: 375
Lid geworden op: za mei 31, 2014 17:08

Re: De Evo heeft het er zelf wel een beetje naar gemaakt.

Bericht door Kingpin »

Er is geen auto die probleem loos is , jou ds3 ook niet.
Gebruikersavatar
Rudabroda
Moderatore
Moderatore
Berichten: 1019
Lid geworden op: zo sep 28, 2014 20:27
Locatie: Q'onoS
Contacteer:

Re: De Evo heeft het er zelf wel een beetje naar gemaakt.

Bericht door Rudabroda »

Altijd vervelend.. Hoop dat je meer geluk hebt met de Citroen.
ॐ मणि पद्मे हूँ (oṃ maṇi padme hūṃ)
Gebruikersavatar
Roffel
Nuovo Arrivato
Berichten: 69
Lid geworden op: do feb 05, 2015 15:16
Locatie: Gelderland-Zuid

Re: De Evo heeft het er zelf wel een beetje naar gemaakt.

Bericht door Roffel »

Echt balen als je zo'n maandagochtend auto hebt.
Vind de keuze om naar een fransoos over te stappen wel interessant overigens.
Fransozen hebben nogal een problemen met elektronica...
Wel een mooie auto! Veel plezier ermee.
Current: Afbeelding Punto Evo M-jet 1.3 63kw '11 - Nero Provocatore

ex:_____Afbeelding Ibiza 6L Cupra 1.8 20VT 132kw '08 - Candy White
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: De Evo heeft het er zelf wel een beetje naar gemaakt.

Bericht door RaydeJee »

Veel plezier met je nieuwe auto. :D
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: De Evo heeft het er zelf wel een beetje naar gemaakt.

Bericht door Jarre »

Interieur van die ds3 is subliem. Echt prachtig!
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: De Evo heeft het er zelf wel een beetje naar gemaakt.

Bericht door Odelot »

Hoi Dick,

Jammer! Ik heb niet zoveel problemen gehad dan jou zo te lezen. Mijne heeft 110K gelopen nu. DS 3 zijn leuke wagentjes ook. Vind bij het laatste model die led koplampen en 3D achterlichten ook leuk. En het dashboard is wat mooier dan bij deze uitvoering. De nieuwe hebben ook meer pk. Hopelijk heb je met deze meer geluk overigens. Veel plezier ermee!
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
eBoonstra
Senior Stato
Berichten: 753
Lid geworden op: ma dec 03, 2012 9:24
Locatie: Ooststellingwerf
Contacteer:

Re: De Evo heeft het er zelf wel een beetje naar gemaakt.

Bericht door eBoonstra »

Jammer inderdaad, maar het grootste gedeelte van je lijstje met problemen kan ik het model ook niet echt kwaadlijk nemen. Vergeet niet dat het écht behoorlijke goedkope auto's zijn, je kunt niet verwachten dat ze zo degelijk als een Volvo kunnen zijn.
Fryslân | JOVD/VVD

BMW 535d High Excecutive, AR GT 1.9 JTD 16v Distinctive & Vespa LX Touring Quattro Tempi Grigio Apuano
(Voorheen Grande Punto 1.9 JTD MultiJet Sport #595 Grigio Impeccabile)

Op zoek naar een perfecte schroefset? :)
meloenie
Senior Stato
Berichten: 614
Lid geworden op: za mar 10, 2012 14:16
Locatie: Zaanstad

Re: De Evo heeft het er zelf wel een beetje naar gemaakt.

Bericht door meloenie »

Dick.W schreef: Probleem 8: Fiat logo zowel voor als achter zit lucht of vocht in en ziet er niet uit. Jammer ook hier mogen ze niets meer aan doen in de verlengde
Spijtig dat je veel problemen hebt gehad met de fiat.
Ik heb hetzelfde met mijn achterlogo maar daar doen ze dus niets aan onder de uitgebreide garantie?
Punto 2012 Multijet Underground Grey
Afbeelding
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: De Evo heeft het er zelf wel een beetje naar gemaakt.

Bericht door Odelot »

Zo'n achterlogo kost 2 tientjes. Daar heb ik persoonlijk geen garantie voor nodig 8)
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
AlexAbarth
Junior Stato
Berichten: 210
Lid geworden op: vr dec 19, 2014 12:03

Re: De Evo heeft het er zelf wel een beetje naar gemaakt.

Bericht door AlexAbarth »

ooit de garantievoorwaarden doorgelezen? (waarschijnlijk niet) er wordt bij verlengde garantie meer uitgesloten als dat er gedekt wordt door de garantie.
Abarth Punto Evo

Afbeelding

Golfen is knikkeren voor mensen die te lui zijn om te bukken
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: De Evo heeft het er zelf wel een beetje naar gemaakt.

Bericht door Jarre »

Dat klopt, het zijn dan ook de werkuren waarop je je uitgebreide garantie zo hebt terugverdiend.
Ben blij dat ik het had genomen, heeft me serieus wat centen uitgespaard
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: De Evo heeft het er zelf wel een beetje naar gemaakt.

Bericht door Odelot »

Fiat is een van de merken met de beste uitgebreide garantie. Er geldt namelijk geen km beperking. Bij o.a. citroen kun je hem uitbreiden naar een aantal jaren extra. Goedkoop maar met max. 100.000 km. Voor mij nutteloos dus en reden om niet voor citroen te gaan. Ja heb ook naar een ds3 zitten kijken. Maar wacht toch op de opvolger van de punto.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
ing_BRW
Senior Stato
Berichten: 764
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 8:00
Locatie: Zwolle

Re: De Evo heeft het er zelf wel een beetje naar gemaakt.

Bericht door ing_BRW »

Wie de bal kaatst moet hem ook terug verwachten.
Jij verwijt het Fiat, maar andere kunnen dat jou verwijten dat jij voor Fiat koos.

Sommige "problemen" vind ik zeer extreem om meteen de vinger naar Fiat te wijzen, dat is nou eenmaal het risico van gebruik/slijtage.
Jij omschrijft 12 problemen, ikzelf tel maar echt 4 grote problemen en maar 5 kleine probleempjes waar ik mij echter alleen aan zou storen dan dat het echt een dramatisch issue zou zijn.

Daarmee wil ik natuurlijk niet je ervaring en standpunt ontkrachten, het is natuurlijk zeer jammer dat je dingen meemaakt die je niet had voorzien en ook liever niet in had willen investeren als het niet noodzakelijk was.
Elke auto heeft blijkbaar zijn karakteristieke eigenschappen en (kleine) narigheden.

Probleemloos rijden zonder onverwachte kosten kan tegenwoordig alleen nog met een nieuwe leaseauto die volledig onderhouden wordt door een leasemaatschappij.

Je keus voor een Citroën DS3 kan ik wel begrijpen, daar heb ik zelf ook nog naar gekeken toen der tijd.
Het pluspunt van de Punto was toen dat die wegenbelastingvrij was, nu maakt dat niet meer uit en is zo'n DS3 denk ik even aantrekkelijk geworden.
Dikke plus voor je keuze voor de kleuren 8) dat pianolak zwart op het dashboard straalt zeker wat luxe uit.

Veel plezier/succes met de DS3, hopen dat je ervaring vele malen beter gaat worden als met de Evo.
Plaats reactie