Grande Punto actual 1.3 multijet verkocht.

Plaats reactie
Luud
Nuovo Arrivato
Berichten: 86
Lid geworden op: ma mei 31, 2010 10:42
Locatie: Bij Maastricht

Grande Punto actual 1.3 multijet verkocht.

Bericht door Luud »

Na 4 en een half jaar en 110000 km verder de Punto ingeruild op een Punto Evo Lounge met 17500 km op de teller en net een jaar jong.
Reden, zoals ik mijn vrouw heb moeten opbiechten, puur de fun en de lagere kilometerstand. Onze Punto is al die tijd probleemloos geweest, op een stadslichtlampje na. Na een uitgebreide proefrit in twee Evo's, waarvan een met lederen bekleding en panoramadak, hebben we gekozen voor de stoffen bekleding en geen panoramadak. De reden is puur praktisch, we zitten nogal eens met kleine kinderen, < 5 jaar in de auto en ook regelmatig een kinderstoel of maxi-cosi. We hebben het gevoel, dat dit voor lederen bekleding sneller beschadigingen oplevert. In onze Punto hebben we geen enkele beschadiging op de bekleding, ondanks het zelfde gebruik, dus is de keuze op stof uitgekomen. Het was best een spannende aanschaf, na 5 nieuwe Fiats nu een Demo van een jaar jong. Scheelt ons wel aanmerkelijk in de Euries en we kregen een zeer mooie inruilprijs, tsja, en dan ga je toch effe rekenen. Zoals onze situatie nu uitziet, blijven we voorlopig nog wel 25000 km per jaar rijden, dus een diesel rechtvaardigd zich wel. De Evo heeft nog tot 31-12-15 fabrieksgarantie, en kunnen als dit straks prettig voelt, de garantie verlengen. Tips hiervoor ?
Laatst gewijzigd door Luud op zo feb 15, 2015 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Fiat Grande Punto 1.3 multijet 2010 in Rock en Roll Bleu tot 23-02-15. Daarna Punto Lounge 1.3 multijet 2013 in Rock en Roll Bleu.
Gebruikersavatar
blackEVO85
Nuovo Arrivato
Berichten: 52
Lid geworden op: za aug 28, 2010 15:56
Locatie: Zwolle

Re: Grande Punto actual 1.3 multijet verkocht.

Bericht door blackEVO85 »

Gefeliciteerd! Veel veilige kilometers gewenst.

Hoe is het rijden? GP vs. EVO?
Luud
Nuovo Arrivato
Berichten: 86
Lid geworden op: ma mei 31, 2010 10:42
Locatie: Bij Maastricht

Re: Grande Punto actual 1.3 multijet verkocht.

Bericht door Luud »

Dank je wel. We hebben alleen proefgereden. Auto wordt komende week geleverd. Actual is de basis Punto, de lounge met leren bekleding was echt wel een hogere luxe, en daardoor een ,, andere" auto. Schrijf wel een bericht als we de Evo hebben. Verheug me wel op cruise control en climat control. Ook ben ik benieuwd of verwarming beter/sneller werkt. Bij de Actual begon er na 10 km pas iets warme lucht te komen. Tijdens de proefrit leek de motor sneller op temperatuur te zijn. Kortom genoeg speeltjes om te vergelijken. Er zal binnenkort ook een trekhaak gemonteerd moeten worden, dit heb ik bij de Actual zelf gedaan. Ga eerst onderzoeken of er veel (electrisch) verschil is met de Evo. Tips, graag.
Fiat Grande Punto 1.3 multijet 2010 in Rock en Roll Bleu tot 23-02-15. Daarna Punto Lounge 1.3 multijet 2013 in Rock en Roll Bleu.
Plaats reactie