Tot welke km stand een Punto evo kopen?

Plaats reactie
smartroadster
Berichten: 1
Lid geworden op: di mar 24, 2015 19:30

Tot welke km stand een Punto evo kopen?

Bericht door smartroadster »

Beste Fiat-forumers,

Zoals mijn naam wellicht al doet vermoeden heb ik nu een Smart roadster. Ik vond het altijd een top auto, maar ik rijd nu te veel (circa 30.000 km per jaar) om hiermee door te rijden. Ik wil waarschijnlijk overstappen op een Fiat punto evo. Mijn budget is 6.000 eu. Maar ik vraag me af tot welke km stand de punto evo het goed blijft doen. M.a.w. is er iets bekend over bepaalde problemen die zich voor (kunnen) doen vanaf een bepaalde km stand?

Met mijn budget kom ik al snel uit op een punto met circa 150.000 km op de teller. Vinden jullie dat nog een goede investering om een dergelijke punto te kopen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Gr Michiel
Gebruikersavatar
Kingpin
Junior Stato
Berichten: 375
Lid geworden op: za mei 31, 2014 17:08

Re: Tot welke km stand een Punto evo kopen?

Bericht door Kingpin »

Zou me er zeker niet te druk om maken
Gebruikersavatar
PuntoSporting
Membre D'Oro
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 14:01
Locatie: BAARLO (Lb)

Re: Tot welke km stand een Punto evo kopen?

Bericht door PuntoSporting »

Alles draait om goed onderhoud, veel kilometers betekend vaak autobaankilometers en bij gewoon periodiek onderhoud, hoef je nergens bang voor te zijn, natuurlijk wel de normale slijtagedelen.

Een oudere auto met minder kilometers is eigenlijk meer af te raden vanwege de korte stukken die ermee gereden zijn.
Spreken is zilver, maar zwijgen is goud.
Gebruikersavatar
Sjoerd H.
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1252
Lid geworden op: di mei 27, 2014 8:04

Re: Tot welke km stand een Punto evo kopen?

Bericht door Sjoerd H. »

Kijk naar de standaard problemen die hier op het forum staan en check olie etc. Als je met rondrijden niets merkt en hij ziet er netjes uit, kan er niet veel fout gaan.

Er gaat altijd wel iets kapot. Ik heb binnen een half jaar een gloeibougie na 90.000 km kapot, maar dat kan allemaal gebeuren.

Veel succes en mochten er vragen of twijfels zijn dan horen we dat wel!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Rudabroda
Moderatore
Moderatore
Berichten: 1019
Lid geworden op: zo sep 28, 2014 20:27
Locatie: Q'onoS
Contacteer:

Re: Tot welke km stand een Punto evo kopen?

Bericht door Rudabroda »

Idem wat hier boven staat. Onderhoud is van belang, tevens de algehele staat van de auto.
Daar kan je immers ook al een en ander uit afleiden.

En niet te vergeten een gezonde portie geluk.. maar dat is met alles in het leven, nietwaar?
Succes met je zoektocht.
ॐ मणि पद्मे हूँ (oṃ maṇi padme hūṃ)
Plaats reactie