Aanschaf Fiat Punto Evo 1.3 Multijet - waar op te letten?

Plaats reactie
michaelvandijk1
Berichten: 5
Lid geworden op: zo mei 10, 2015 13:36

Aanschaf Fiat Punto Evo 1.3 Multijet - waar op te letten?

Bericht door michaelvandijk1 »

Beste allemaal,

ik overweeg om na vaste aanstelling (Juli 2015) mijn huidige Renault Clio 1.5dci uit 2003 in te ruilen voor een Fiat Punto Evo uit 2010 of 2011 met maximaal 100.000km op de teller. (ik doel natuurlijk op minder, 60k 70k heeft mijn voorkeur)
Ik heb al aardig wat topics op dit forum doorgelezen die over deze auto gaan. Helaas zitten er daar ook een aantal mindere tussen.

Aangezien ik niet bar veel verstand van auto's heb en ik toch het gevoel heb dat de mensen die hier regelmatig komen dit wel hebben vraag ik jullie hulp:

- Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een Punto Evo uit 2010/2011 (mankementen etc.)
- Welke occasion dealers hebben op dit forum een slechte naam en moet ik dus vermijden?
- Is 70.000km op de teller nog een redelijke KM-stand? Het is natuurlijk per auto verschillend.
- Wat kan ik verwachten aan onderhoud/reparaties vanaf de 70.000km?

Ik hoop dat er iemand is die mij een beetje wegwijs kan maken in Punto land. In ieder geval alvast super bedankt!
Michael.
2011 Fiat Punto Evo 1.3 Multijet met Blue&Me pakket
Gebruikersavatar
Kingpin
Junior Stato
Berichten: 375
Lid geworden op: za mei 31, 2014 17:08

Re: Aanschaf Fiat Punto Evo 1.3 Multijet - waar op te letten

Bericht door Kingpin »

Leeftijd zegt niks het gaat om de indruk wat zo auto maakt en hoe die rijd. Als die net ze beurt heeft gehad is er weinig om je zorgen om te maken.
Luud
Nuovo Arrivato
Berichten: 86
Lid geworden op: ma mei 31, 2010 10:42
Locatie: Bij Maastricht

Re: Aanschaf Fiat Punto Evo 1.3 Multijet - waar op te letten

Bericht door Luud »

Hoi Michael,

we hebben ruim twee maanden geleden onze GP actual ingeruild, auto was van augustus 2010 en had bij inruil 110000 km gelopen. Helemaal probleemloos. Het enige waar ik naar gekeken heb bij onze huidige, is de extra koelwaterverwarming. Het nadeel van onze vorige was de opwarmtijd van de motor, dus ook interieurverwarming. Dit gold alleen bij stadsritten, eenmaal op de snelweg was hij zo op temperatuur.
Voor de rest een super fijne auto aan gehad, zonder mankementen.
Fiat Grande Punto 1.3 multijet 2010 in Rock en Roll Bleu tot 23-02-15. Daarna Punto Lounge 1.3 multijet 2013 in Rock en Roll Bleu.
Gebruikersavatar
EvoDaan
Membre D'Oro
Berichten: 1392
Lid geworden op: wo jul 03, 2013 22:19
Locatie: Zutphen

Re: Aanschaf Fiat Punto Evo 1.3 Multijet - waar op te letten

Bericht door EvoDaan »

Lees ook dit even door. http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 81&t=12304" onclick="window.open(this.href);return false;
Huidige auto: Renault Megane Estate 130 Tce Bose

AfbeeldingPunto Evo 1.2 | Grigio Pessimo Umore | 2011 |
michaelvandijk1
Berichten: 5
Lid geworden op: zo mei 10, 2015 13:36

Re: Aanschaf Fiat Punto Evo 1.3 Multijet - waar op te letten

Bericht door michaelvandijk1 »

EvoDaan schreef:Lees ook dit even door. http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 81&t=12304" onclick="window.open(this.href);return false;
thanks!
2011 Fiat Punto Evo 1.3 Multijet met Blue&Me pakket
Plaats reactie