Punto occasion kopen? Vraag het de oude eigenaar.

Gebruikersavatar
Chem
Nuovo Arrivato
Berichten: 137
Lid geworden op: do mei 11, 2006 7:56

Punto occasion kopen? Vraag het de oude eigenaar.

Bericht door Chem »

Ik heb mijn GP ingeruild. Nu bedacht ik mij dat als iemand interesse heeft om mijn oude auto te kopen, bij wie kan hij of zij het beste informeren naar de auto? Juist bij mij, de oude eigenaar. Daarom lijkt het me nuttig om een topic te hebben waar oude eigenaren de staat van hun auto beschrijven ten tijde van het inruilen, zodat geïnteresseerden weten waar ze op moeten letten als ze de auto gaan bekijken (als ze al zo slim zijn om eerst dit forum te bezoeken of het kenteken te googlen natuurlijk).

Mijn oude auto:

Grande Punto Sport, 1.4 16V, blauw
Kenteken: 80-TD-RN
Kilometerstand: 93170
Aandachtspunten:
-De airco koelde niet goed meer.
-Er zat nog wel voldoende profiel op de banden voor de APK, maar ze begonnen gladjes te worden.
-Velgen hadden corrosieplekken.
-Linker knoppen op het stuur (harder, zachter, mute) reageerden niet goed meer. Bij het drukken op één van de knoppen gebeurde er wel wat, maar je wist van tevoren nooit of het geluid harder, zachter of uit zou gaan.
-Fix and go set ontbrak.
-De veren kraakte redelijk bij het nemen van drempeltjes.
-Lampje in de ring rond de 12V was kapot.
-Deukje in de motorkap, nauwelijks zichtbaar maar toch. Bevindt zich in het midden aan de voorkant, boven de plek waar de motorkaphaak zit.
-Krasjes aan de bovenrand van de achterruiten door iets te overijverig ijs krabben :?
-Rubber dopje van de hoedenplankscharnier ontbrak aan de linkerkant, waardoor de hoedenplank aan die kant makkelijk uit de scharnier komt.
-Klein likje groene verf aan de binnenkant van de achterklep.
-Achterbumper is overgespoten ongeveer 5 jaar geleden vanwege een kleine kras/deuk. je kon het amper schade noemen en de bumper vertoont geen kleurverschil. Verder nooit schade gehad.

Dat was het wel. Als de verkopende partij deze punten opgelost heeft is er echt niks aan te merken, prima auto.
Misschien komt een toekomstig geïnteresseerde hier even langs en kan hij daarna goed voorbereid de auto bekijken.
Plaats reactie