Verbruik Fiat Punto Evo 1.3 multijet (+foto's)

Plaats reactie
michaelvandijk1
Berichten: 5
Lid geworden op: zo mei 10, 2015 13:36

Verbruik Fiat Punto Evo 1.3 multijet (+foto's)

Bericht door michaelvandijk1 »

Ik ben sinds gisteren de trotste eigenaar van een Fiat Punto Evo 1.3 multijet uit 2011 met nu bijna 91.000km op de teller.
Ik heb deze auto aangeschaft, omdat het de meest zuinige auto is die ik me kan bedenken voor het bedrag wat ik ervoor neergeteld heb. Gistermiddag heb ik hem meteen volgegooid (hij was al 70% vol nog) bij de Shell. Tot mijn verbazing bleef de actieradius steken op maximaal 850km. Verder is na 74km gereden te hebben de brandstofmeter al een stukje naar beneden.

Mijn vragen zijn:
- Is het normaal dat de brandstofmeter zo snel naar beneden gaat? Bij mijn Clio 1.5 Dci (die het op de heenweg naar de inruil het bega) ging de meter pas na 200km naar beneden.
- Kan het zijn dat door de vorige eigenaar onzuinig gereden is waardoor de actieradius zo laag berekend wordt?

Ik heb van deze gereden 74km ongeveer 60km snelweg en 14km binnenweg gereden. Airco stond uit en ramen waren dicht.

Alvast bedankt!
Michael.

Foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
2011 Fiat Punto Evo 1.3 Multijet met Blue&Me pakket
LtrzFrnk
Nuovo Arrivato
Berichten: 15
Lid geworden op: zo mei 10, 2015 13:41

Re: Verbruik Fiat Punto Evo 1.3 multijet (+foto's)

Bericht door LtrzFrnk »

846 km /100 * 5liter is 42,3 liter diesel. Veel meer zal er ook niet in je tank gaan.

Het verbruik van andere:
http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... =81&t=7232" onclick="window.open(this.href);return false;

Brandstofmeter is gewoon normaal.
Afbeelding - Afbeelding
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Verbruik Fiat Punto Evo 1.3 multijet (+foto's)

Bericht door Thegroov »

1 op 20 is een normaal gemiddeld verbruik voor de mjet. Afhankelijk van waar je rijdt kan het iets hoger of iets lager liggen. De meter daalt inderdaad vrij snel, zal aan de vorm van de tank liggen denk ik en hoe de vlotter geplaatst is in de tank. Niets van aantrekken dus. De actieradius is volgens mij de resterende tankinhoud vermenigvuldigd met met GvA (gemiddeld verbruik reis A).
Gebruikersavatar
silent_intruder
Nuovo Arrivato
Berichten: 108
Lid geworden op: vr okt 18, 2013 0:11

Re: Verbruik Fiat Punto Evo 1.3 multijet (+foto's)

Bericht door silent_intruder »

Ik tank bij shell onbemand en bij volle tank kom ik uit op 930-950 actieradius.
Fiat Punto Evo | Colore Nero | 1.3 JTD
Gebruikersavatar
Sjoerd H.
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1252
Lid geworden op: di mei 27, 2014 8:04

Re: Verbruik Fiat Punto Evo 1.3 multijet (+foto's)

Bericht door Sjoerd H. »

Op vraag 2 is het antwoord ja.
Dat zou inderdaad kunnen, aangezien de computer rekening houdt met rijgedrag en vorige berekende gemiddeldes.

Ikzelf rij 1 op 16 met ruim 650km actieradius.
Soms iets meer en soms iets minder. Het ligt er maar net aan hoe je rijdt en wat je er mee doet. (Ik trek ook vaker karren en 225 brede banden op 18 inch.)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie