Fiat grande punto uitvoering

Plaats reactie
Jelco
Berichten: 1
Lid geworden op: zo jul 19, 2015 10:15

Fiat grande punto uitvoering

Bericht door Jelco »

Hallo allemaal,

ik ben nieuw op dit forum en heb me gisteren een Fiat grande punto uit 2009 aangeschaft. Het is een invoer auto, deze heb ik in Duitsland gekocht. Het invoeren ga ik komende week doen. Tot die tijd heb ik enkele belangrijke vragen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik heb het officiële papier van de auto en de duitse autopapieren. Op deze documenten kan ik (in woorden) niet terug vinden welk type, versie en uitvoering grande punto het betreft. Er staat wel een code op beide documenten nl; FIAT tipo 199 / variante AXG 1 B / versione 13 D

Nu is mijn vraag; wie kan me vertellen welke uitvoering het betreft? Ik weet dat het een 1.4 16v starjet betreft maar de uitvoering kom ik niet achter. Heeft het misschien ook nog iets te maken met het feit dat het een duitse auto is? Deze hebben misschien andere uitvoeringen of kennen dat niet??

Daarnaast nog een vraag; op de documenten staat dat de fiat grande punto 1.4 16v starjet (ongeacht welke uitvoering) een ledig gewicht heeft van 1135 kg. Op autoweek (welke neem ik aan erg betrouwbaar is) staat echter dat die uitvoeringen (starjet) 1035 kg weegt. Wat is nu de werkelijkheid? Ik ga ervan uit dat de gegevens op de officiële documenten lijdend zijn. Voor de invoer en dus wegenbelasting maakt het wel een verschil uit die 100 kg.

Ik hoop dat iemand me antwoord kan geven deze 2 vraagstukken op te helderen. Ik zal inmiddels nog even verder googlen.

Foto's van de nieuwe aanwinst volgen uiteraard zodat ik dit met jullie kan delen.

Groeten uit zuid-limburg,

Jelco
ARJFP
Junior Stato
Berichten: 214
Lid geworden op: di mar 31, 2015 15:25

Re: Fiat grande punto uitvoering

Bericht door ARJFP »

Welkom op het forum!

op je vragen durf ik geen antwoord te geven, maar als je binnenkort foto's plaatst dan weten sommige wel wat voor uitvoering het is.
een paar foto's heb je nu niet? :)
Banaantje
Nuovo Arrivato
Berichten: 51
Lid geworden op: wo apr 29, 2015 12:25
Locatie: Arnhem

Re: Fiat grande punto uitvoering

Bericht door Banaantje »

Die 100kg verschil is het verschil tussen ik dacht ledig gewicht en rij klaar gewicht (dat is dacht ik incl bestuurder en tankinhoud). Voor de wegenbelasting geldt echter het ledig gewicht, dus de 1035kg (scheelt weer een gewichtsklasse :) )
Plaats reactie