Onderhoud overzicht Grande Punto 2006?

Plaats reactie
tamara
Berichten: 1
Lid geworden op: vr sep 11, 2015 10:23

Onderhoud overzicht Grande Punto 2006?

Bericht door tamara »

Hallo,

ik ben op zoek naar een soort onderhoudsschema voor een Grande Punto (2006). Wanneer heb je welk onderhoud nodig? Dit kan gebaseerd zijn op basis van kilometers of tijd.

rond de 78.000 km is bij mij de distributieriem al vervangen en is er onderhoud gedaan, (2e hands gekocht) hier zat wel een ingevuld onderhoudsboekje bij. Nu een jaar later zit ik aan de 100.100 km en heeft mijn airco een eigen humeur gekregen en zie ik soms een waarschuwingslampje zonder daadwerkelijke melding. (na uit- aanzetten is hij weer weg, ik weet het blonde manier van probleem oplossen :lol: )

ik wil mijn auto graag goed onderhouden maar niet onnodig geld besteden.

kunnen jullie mij helpen?

Groetjes,
Tamara
damted
Senior Stato
Berichten: 572
Lid geworden op: zo jun 17, 2012 16:39

Re: Onderhoud overzicht Grande Punto 2006?

Bericht door damted »

Dat je airco nu raar doet zal niet het gevolg zijn van wel of geen onderhoud.
Meestal kosten zulk soort storingen je extra geld bovenop het reguliere onderhoud.

Als je nu geen verrassingen wilt, zou je van tevoren een offerte kunnen aanvragen, voor bv je airco en/of ook voor de 100k beurt.
Ik heb goede ervaringen met Bosch Car service bedrijven.

Als je een offerte aanvraag doet via http://www.carsom.nl" onclick="window.open(this.href);return false; krijg je meestal wel 3 reacties waar je dan mee verder kunt.

Dit is toch niet de enige reden dat je nu op dit forum komt :?:
GP 1.4 8V 2006 3 deurs zwart.
Gebruikersavatar
Sjoerd H.
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1252
Lid geworden op: di mei 27, 2014 8:04

Re: Onderhoud overzicht Grande Punto 2006?

Bericht door Sjoerd H. »

Ik vind het een goede reden om juist naar dit forum te komen. Hier is de kennis en kunde in huis om mensen te adviseren, zeker betreft beurten.

Het is inderdaad handig offertes aan te vragen voordat je daadwerkelijk de auto laat maken. Daarbij zou in het onderhoudsboekje of op het stukje papier ergens (binnenzijde deur of de zonnewering meestal) moeten staan wanneer de laatste beurt was. Vaak staat er dan ook nog bij welke beurt is gedaan (groot of klein). Dit kan ook nog veel uitmaken.

Na 30dkm zou ik sowieso je olie laten verversen, ik heb wel vaker gehoord dat rond de 10 a 15dkm eigenlijk al aan te raden is.

Succes!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
BramvE
Junior Stato
Berichten: 488
Lid geworden op: di feb 11, 2014 9:11
Locatie: Arnhem

Re: Onderhoud overzicht Grande Punto 2006?

Bericht door BramvE »

Als je je instructie boekje nog hebt staat daar achterin een tabel wat er aan onderhoud bij 30, 60, 90, 120 duizend kilometer etc. moet gebeuren. In je onderhoudsboekje zie je dan of dit ook is gebeurd.
Als je die 30.000 niet jaarlijks rijdt is het verstandig om 'm jaarlijks weg te brengen voor onderhoud. Zo te zien heb je in een jaar 22.000 gereden en hoef je je dus niet direct druk te maken over onderhoud, maar om het advies van 'jaarlijks' aan te houden kun je kiezen om de olie, oliefilter en luchtfilter te wisselen, en gelijk naar je airco laten kijken en bijvoorbeeld of er storingen in de auto zitten. Maar je kan ook een half jaartje wachten tot je daadwerkelijk die 30 hebt gereden.

Ik ben er trouwens vanuit gegaan dat het een benzine is, is dat correct?
Fiat Bravo MultiAir 140 Sport Underground Grey
Afbeelding
Plaats reactie