Dakdragers Punto 2013

Plaats reactie
Gebruikersavatar
RicoKEVO
Nuovo Arrivato
Berichten: 91
Lid geworden op: do nov 12, 2015 14:01
Locatie: Lelystad

Dakdragers Punto 2013

Bericht door RicoKEVO »

Voor mijn volgende week afgeleverd te krijgen Punto Twinair (2013) ben ik op zoek naar een set dakdragers voor mijn fietsendragers en/of dakkoffer.

Op dit moment staan er op Marktplaats enkele originele Fiat Punto dragers voor op het eerste gezicht erg schappelijke prijzen. Hier gaat wel mijn voorkeur naar uit, maar waarop te letten bij de (tweedehands) originele Fiat dragers?

Zijn niet originele dakdragers ook te adviseren/aan te raden? Zo heeft bijvoorbeeld de allesdragershop betaalbare dragers (http://allesdragershop.nl/product_info. ... f1aa1d020d

Wie kan/wil hier iets over kwijt?
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Dakdragers Punto 2013

Bericht door tonyvandenbroek »

Dat je de goede neemt. Dus voor een drie of vijf deurs. Zit echt verschil in.
Zelf heb ik hier van beide een set liggen, dus weet het.
Zorg dat de sleutels erbij zitten voor het ontgrendelen van de kapjes.

Verder zijn het prima dragers. De eerste paar keer is het vloeken en schelden alvorens je ze erop hebt zitten, maar daarna is het een appeltje eitje verhaaltje.
Afbeelding
damted
Senior Stato
Berichten: 572
Lid geworden op: zo jun 17, 2012 16:39

Re: Dakdragers Punto 2013

Bericht door damted »

Gebruik ook beschermfolie of tape, dat houdt de lak wat mooier,
want er komen best wel krachten op zo'n dakdrager te staan,
zeker als je er een koffer of een paar fietsen op zet en je rijd met een vaartje van 100 of harder.
GP 1.4 8V 2006 3 deurs zwart.
Gebruikersavatar
RicoKEVO
Nuovo Arrivato
Berichten: 91
Lid geworden op: do nov 12, 2015 14:01
Locatie: Lelystad

Re: Dakdragers Punto 2013

Bericht door RicoKEVO »

Dat besef ik. Echter, de Citroën dakdragers voor mijn C1 hebben geen krassen gegeven, ondanks dat ik meerdere malen met (een) fiets(en) heb gereden en afgelopen zomer een vakantierit met volgeladen auto en dakkoffer. :)

Maar, een gewaarschuwd mens telt voor twee :D
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Dakdragers Punto 2013

Bericht door tonyvandenbroek »

damted,
Die heb ik er nog nooit tussen gehad. Die metalen platen hebben een goede zachte coating.Nog nooit beschadigingen gehad. Ook niet met een volle dakkoffer. Als je er wat extra bescherming tussen doet lijkt het mij juist te wringen en juist beschadigingen geeft. Maar ieder zijn eigen idee er over.
Ik heb snelheden van boven de 160-170 km/h gehad. Ondannks dat er maar 95km/u op staat blijft het allemaal goed zitten. Ik ben er dik tevreden mee.

Zo zijn er er trouwens uit op een blauwe en op een zwarte (beide onze auto's,ex-auto)

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
RicoKEVO
Nuovo Arrivato
Berichten: 91
Lid geworden op: do nov 12, 2015 14:01
Locatie: Lelystad

Re: Dakdragers Punto 2013

Bericht door RicoKEVO »

Bedankt voor de plaatjes. Dat ziet er goed uit zo.

Ik heb op Marktplaats deze op het oog: http://link.marktplaats.nl/m988569717. Ik ben aan het onderhandelen geslagen. De verkoopster heeft mij op verzoek nog enkele extra foto's gezonden waaronder enkele details van de montage handleiding. Deze noemt model/type 71805712. Als ik mij niet vergis is dit het type dat ik moet hebben voor mijn 5-deurs Punto. Wat model eindigend op xxx13 is voor de 3-deurs?!

Verder lijken alle montagemiddelen aanwezig, zoals 4 kapjes, 4 voeten, 4 beugels gemonteerd aan de drager, de montagesleutels en de sleutels om de dragers af te sluiten.
Gebruikersavatar
evospark
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 206
Lid geworden op: do okt 08, 2015 17:53
Locatie: Oss

Re: Dakdragers Punto 2013

Bericht door evospark »

Dag Rico, ik zelf rijd al jaren Punto en mjn voorkeur gaat uit naar Thule. Ik heb originele gehad maar als ik je advies kan geven dan Thule. Kies daarbij de aluminium uitvoering die plat zijn en gestroomlijnd. Geen ruis of andere bijverschijnselen en ook nog eens stoer. Ik heb geen foto voor je maar hij zit iets wat lager op de auto als de originele dragers.

Succes met je keuze !!
Volkswagen Scirocco Type I / Honda NSR400 / Volkswagen Scirocco Type II / Fiat Bravo 1.4 SX / Fiat Bravo HGT / Fiat Punto 1.3 Mjet / Fiat Punto Evo 1.3 Mjet /Fiat Punto 1.3 Mjet 2015...
Gebruikersavatar
RicoKEVO
Nuovo Arrivato
Berichten: 91
Lid geworden op: do nov 12, 2015 14:01
Locatie: Lelystad

Re: Dakdragers Punto 2013

Bericht door RicoKEVO »

Dank voor je reactie.

Op zich hoeft een dakdrager voor mij niet 'stoer' te zijn. Het is meer een noodzakelijk kwaad. Ik rijd niet voor mijn lol met dakdragers. Alhoewel, ik vervoer mijn fiets(en) en dat is natuurlijk wel voor de lol :D .

Het geruis vind ik wel een goed punt, maar dat zou wel zwaarder wegen als ik wekelijks met de dakdragers op mijn auto op pad ga.

Heb je een link naar de betreffende Thule-dragers?

Edit: De originele dakdragers kosten overigens minder dan EUR 100,00 waar de Thule de EUR 200,00 overschrijdt.
Gebruikersavatar
RicoKEVO
Nuovo Arrivato
Berichten: 91
Lid geworden op: do nov 12, 2015 14:01
Locatie: Lelystad

Re: Dakdragers Punto 2013

Bericht door RicoKEVO »

Via Marktplaats de volgende Thule set aangeboden gekregen:

- Voetenset 754
- Kitset 1598
- Aerobars 861

Setprijs EUR 100,00

Eventueel een EUR 10,00 minder maar dan voetenset 750 i.p.v. de nieuwere 754. Of nog EUR 10,00 minder en dan de zwarte stalen stangen i.p.v. de alu aerobars.

Ik heb nog even navraag gedaan of alles erbij zit, zoals afsluit- en montagesleutels, rubberen strip voor in de T-bar en de montage instructies (ook al kan de laatste op internet worden gevonden natuurlijk).

Dan is het nu de vraag: Óf de originele nieuwe (!) Fiat dakdragers voor net geen EUR 100 óf deze Thule set. Ik neig naar deze Thules te gaan.
Gebruikersavatar
RicoKEVO
Nuovo Arrivato
Berichten: 91
Lid geworden op: do nov 12, 2015 14:01
Locatie: Lelystad

Re: Dakdragers Punto 2013

Bericht door RicoKEVO »

Ik ben er nog niet uit.....

Hoe is de (de-)montage van de originele Fiat dragers? Is hier per montage een losse montage-/steeksleutel nodig?

Het grote voordeel van de Thule dragers is dat de 'montage-sleutel' in de betreffende voet zit geïntegreerd. Dat is voor mij een groot pluspunt van de Thules.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Dakdragers Punto 2013

Bericht door tonyvandenbroek »

steek sleuteltje 10...daarna appeltje eitje. Even wennen, maar daarna lukt het best.
Afbeelding
Toufexes
Berichten: 2
Lid geworden op: ma aug 03, 2020 8:33

Re: Dakdragers Punto 2013

Bericht door Toufexes »

Even dit oude draadje oppakken. Heeft iemand ook ervaring over de technische hoogte van de punto Evo met dakkoffer? Volgens de technische omschrijving is de punto 149cm hoog. Wij mogen de 200cm niet overschrijden ivm toegang op een ferry.

gr. Andreas
Fiat Punto Evo
1.3 Multijet
2010 - 118.000km
Plaats reactie