Eerste auto

Qua111
Berichten: 6
Lid geworden op: wo dec 09, 2015 8:31

Eerste auto

Bericht door Qua111 »

Hoi allemaal!

Sta op het punt om mijn eerste auto te gaan kopen, en ben gevallen voor de GP 1.4 tjet. Al 1 proefrit gemaakt, heerlijke wagen. Helaas was deze flink aan de prijs en had wat mankementjes(leren stuur bladderde af, blue&me willekeurig harder/zachter, velgen goed beschadigd), €8500 voor 90.000km.

Zoektocht verder, nu eentje gezien uit begin 2008, met 150dkm op de teller, en alle onderhoudsbeurten netjes op tijd gehad. Enige wat niet helemaal strookt is dat de auto altijd in omgeving Groningen heeft geleefd volgens de boekjes, tot 140dkm. Nu staat ie te koop in het zuiden des lands, met 155dkm. Huidige eigenaar heeft dus 15dkm ermee gereden.

Na wat mailcontact gehoord dat de wagen van een familielid was, en hij hem toen heeft overgenomen. Na matig gebruik in de afgelopen paar maanden besluit hij hem nu toch te verkopen, op dit moment voor €4000 na onderhandelen, wat vrij (te?) goedkoop is.

Kunnen jullie hier een oordeel over geven? 155dkm ook gewoon acceptabel voor een GP van bijna 8 jaar oud? Gewoon langsgaan en kijken hoe t bevalt? Ik volg sowieso het lijstje met bekende issues dat hier op t forum is geopperd!
Gebruikersavatar
SimonEvo
Berichten: 6
Lid geworden op: wo mei 20, 2015 18:21
Locatie: Coevorden

Re: Eerste auto

Bericht door SimonEvo »

De radio gaat harder als je sneller gaat rijden, deze functie kan uit gezet worden.
Gebruikersavatar
Milo-vs
Junior Stato
Berichten: 210
Lid geworden op: do sep 24, 2015 20:57

Re: Eerste auto

Bericht door Milo-vs »

Zeldzaam prijsje voor deze auto. Ik geloof bijna niet dat hij helemaal gaaf is. Maar als je niet gekeken hebt weet je het niet ook. Soms zit het mee..
Qua111
Berichten: 6
Lid geworden op: wo dec 09, 2015 8:31

Re: Eerste auto

Bericht door Qua111 »

Milo-vs schreef:Zeldzaam prijsje voor deze auto. Ik geloof bijna niet dat hij helemaal gaaf is. Maar als je niet gekeken hebt weet je het niet ook. Soms zit het mee..
Exactly my thought. Hij meent hem snel kwijt te willen, wieweet is het een gelukje! Misschien ook door de hoger dan gemiddelde km stand..
SimonEvo schreef:De radio gaat harder als je sneller gaat rijden, deze functie kan uit gezet worden.
Ik bedoelde dat als je op bijv. mute drukt, dat ie soms ook harder of zachter gaat. En als je op harder drukt, hij ook weleens mute. Had hier al iets over gelezen ook.
Gebruikersavatar
skeez
Nuovo Arrivato
Berichten: 160
Lid geworden op: do feb 12, 2015 12:03

Re: Eerste auto

Bericht door skeez »

Dat met de stuurbediening had ik ook soms, maar nadat ik het even los en schoon gemaakt heb, was het over.

Succes met de aankoop!
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Eerste auto

Bericht door tonyvandenbroek »

Pas op met (te) goedkoop. want goedkoop=duurkoop.

Hoe is de turbo, en olieverbruik? Eerlijk...ik zou het niet durven. Dan maar wat meer en wat garantie.
Afbeelding
Qua111
Berichten: 6
Lid geworden op: wo dec 09, 2015 8:31

Re: Eerste auto

Bericht door Qua111 »

Ja het verschil tussen 4000€ en 8000€ is wel groot... De andere beschikbare zijn ofwel te ver weg, ofwel herverkopers met slechte reviews die ik ook niet aandurf. Dit is eigenlijk de enige die er goed uitkwam, samen met degene die ik gereden heb. Twijfelsss
Laatst gewijzigd door Rudabroda op do dec 10, 2015 5:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote, zie punt 5 algemene afspraken.
Gebruikersavatar
skeez
Nuovo Arrivato
Berichten: 160
Lid geworden op: do feb 12, 2015 12:03

Re: Eerste auto

Bericht door skeez »

Aan de andere kant; je hebt dan nog wel wat marge mochten er nog onkosten aan komen ;)
Gebruikersavatar
Blu Magnetico
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 233
Lid geworden op: di aug 12, 2014 22:57

Re: Eerste auto

Bericht door Blu Magnetico »

Ik ben wel benieuwd van welk bouwjaar die 1e Grande Punto was. Hij (of zij?) lijkt aardig aan de prijs.

Mijn 1.4 T-Jet stond 2 jaar geleden te koop voor eveneens ruim 8000 euro, met ongeveer 90.000 km. Bouwjaar 2009. Niet goedkoop, maar was wel bij een Fiat dealer en met lekker veel opties (cruise control, climat control, skydome, blue & me) en in Sport uitvoering.
Gekocht trouwens in Gelderland, terwijl ikzelf in het westen woon, waardoor mijn GP ook ineens van regio veranderde.
Toen ik een paar maanden na aankoop bij de locale Fiat dealer een wintercheck liet uitvoeren, waren er helemaal geen aanmerkingen en kreeg ik zelfs een compliment dat mijn GP er zo mooi uitzag. Toch leuk om te horen.

Een km-stand van 155.000 is geen enkel probleem voor de auto, en de prijs wil wel eens zakken wanneer iemand snel van de auto af wil. Maar er is genoeg vraag naar een GP, zeker als T-Jet, waardoor ik twijfels heb over de conditie van deze auto. Wees in ieder geval op je hoede en bij enige vorm van twijfel: niet doen.

Succes !
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-Jet Sport 3d. Savali 121 pk > 146 pk
Gebruikersavatar
Rudabroda
Moderatore
Moderatore
Berichten: 1019
Lid geworden op: zo sep 28, 2014 20:27
Locatie: Q'onoS
Contacteer:

Re: Eerste auto

Bericht door Rudabroda »

Ga er gewoon heen in gezelschap van een ander die ook mee kan kijken.

Volg je gevoel, en bij twijfel..laten staan die handel want er worden er zat aangeboden.
Niet dat je geen kat in de zak kunt kopen bij een dealer/garage overigens, maar ik begrijp dat deze particulier wordt aangeboden?

Ik vind het verhaal en vraagprijs wat apart.
ॐ मणि पद्मे हूँ (oṃ maṇi padme hūṃ)
Qua111
Berichten: 6
Lid geworden op: wo dec 09, 2015 8:31

Re: Eerste auto

Bericht door Qua111 »

Blu Magnetico schreef: ...

Succes !
Die eerste wagen was van 2008 ook, en ook alle opties erbij inderdaad. Maar wel met 2 zwaar beschadigde velgen, slecht werkende blue&me knoppen op stuur, en een vergaan stuur. Voor een gave variant had ik t zo neergelegd.

Denk dat ik deze achterwege laat, er klopt teveel niet. Hopen dat ik snel een volgende vind! Bedankt alvast voor alle reacties!!
Nxt0206
Nuovo Arrivato
Berichten: 16
Lid geworden op: ma sep 21, 2015 17:57

Re: Eerste auto

Bericht door Nxt0206 »

Ik heb sinds vorig week een gp tjet sport van 2008 voor 4900€ gekocht . Hij stond te koop voor 5800. Ik heb het bij een dealer gekocht. De vorige eigenaar had evo achterlichten nog erin en xenon :-] ik heb veel kunnen afdingen doordat er een aantal krasjes en steenslag op de auto waren maar zeker nog acceptabel. Verder was de km stand 114k maar helaas ontbrak cruise control. Dus bij kopen gewoon zoveel mogelijk afdingen op eventuee krasjes en deukjes of kraakjes.
Qua111
Berichten: 6
Lid geworden op: wo dec 09, 2015 8:31

Re: Eerste auto

Bericht door Qua111 »

http://m.autotrack.nl/tweedehands/fiat/ ... o/13938276" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit lijkt wel een aardige, alleen geen cruise. Jullie nog een oordeel?

http://m.autotrack.nl/tweedehands/fiat/ ... o/14375873" onclick="window.open(this.href);return false;
En nog een. Staat die ie geen cruise heeft, maar ik zie toch echt het pookje. Wel lekker dichtbij deze ook !
Gebruikersavatar
speklap1991
Nuovo Arrivato
Berichten: 121
Lid geworden op: zo sep 07, 2014 14:39
Locatie: groningen

Re: Eerste auto

Bericht door speklap1991 »

die rode ziet er netjes uit en als je goed kijkt zie je dat er wel cruise op zit! voordeel van de rode is dat die van de eerste eigenaar afkomstig is!


en als je echt specifiek op zoek bent na een t-jet, zou ik niet al te veel kijken waar de auto word aangeboden;)
Qua111
Berichten: 6
Lid geworden op: wo dec 09, 2015 8:31

Re: Eerste auto

Bericht door Qua111 »

Ohja, je hebt gelijk! Alleen waar haal jij vandaan dat ie vd eerste eigenaar is nog?

Ik blijf ook in twijfel wat nou de werkelijke prijs is voor een GP 1.4 tjet, los van bouwjaar. Alles wat ik voor €5000 zie, lijkt twijfelachtig. Economische restwaarde ligt rond de 5.5k weet ik, maar of ie dan 6700€ mag kosten is mij een raadsel. En of ik nog waarde moet hechten aan het kentekentype voor restwaarde(2 vs. 3 tekens) alsook bouwjaar. 07 vs 09 :?:
Laatst gewijzigd door Rudabroda op do mar 10, 2016 6:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd, zie punt 5 van de algemene voorwaarden.
Plaats reactie