ervaringen gp 2006 1.4 8v

Plaats reactie
dahlia72
Nuovo Arrivato
Berichten: 35
Lid geworden op: za okt 10, 2015 17:56

ervaringen gp 2006 1.4 8v

Bericht door dahlia72 »

Hoi,

Ben van plan om dit met mijn gp van 2006 op vakantie te gaan naar het mooie oostenrijk.
nu is mij vraag aan jullie of mijn motor vermogen genoeg heeft om in de bergen van oostenrijk te rijden, oftewel kan ik met het overige verkeer meerijden of blijf ik achter hangen?

Graag hoor ik jullie ervaringen,

Stefan
Sirano
Junior Stato
Berichten: 217
Lid geworden op: wo jan 27, 2016 22:20
Locatie: Weert

Re: ervaringen gp 2006 1.4 8v

Bericht door Sirano »

Natuurlijk heeft ie genoeg vermogen.

Wij gaan met vaste regelmaat naar Karintie (zuid-Oostenrijk) en Italie zelfs met klapkar.
Eerst met een Panda Nuova 1.2 8v 69PK, daarna met een Panda 85 Twinair (getuned)
100PK. De klapkar weegt dan 700 kilo, de Nuova moest iets harder werken, maar die kwam er ook goed. Voor de Tiwnair koste het helemaal GEEN moeite. Gewoon met 110 km p/u de berg omhoog.

Zonder klapkar door de bergpassen zijn er maar weinig auto's die je voorbij kunnen komen. De turbo is daar helemaal in zijn element. Kost alleen profiel op de voorbanden :lol:

Dus de Punto moet met een 1.4 helemaal genoeg hebben. Het verschil in gewicht tussen mijn "oude" Panda Twinair Lounge Sempre en de Punto 1.3 M-jet is maar 75 kilo.

Als ze niet goed door de bergen gingen, zou je er ook niet zo veel zien rijden in Italie. 8)

Dus ben maar niet bang dat je achterop rijdt, anderzijds ligt het aan jezelf.
Dan zie meteen dat een Franse koekblik helemaal niets doet in de bergen...
Vēnī, vīdī, vīcī
Gebruikersavatar
Rudabroda
Moderatore
Moderatore
Berichten: 1019
Lid geworden op: zo sep 28, 2014 20:27
Locatie: Q'onoS
Contacteer:

Re: ervaringen gp 2006 1.4 8v

Bericht door Rudabroda »

Heel lang geleden ben ik eens met een Cinquecento de alpen in gedoken, en dat ging met dat 900cc motortje meer dan makkelijk.
Maak je geen zorgen over de Punto maar geniet van het uitzicht, Stephan. 8)
ॐ मणि पद्मे हूँ (oṃ maṇi padme hūṃ)
dahlia72
Nuovo Arrivato
Berichten: 35
Lid geworden op: za okt 10, 2015 17:56

Re: ervaringen gp 2006 1.4 8v

Bericht door dahlia72 »

Bedankt allen voor jullie reacties. Ik ga in ieder geval genieten van het uitzicht. ~~
Gebruikersavatar
BramvE
Junior Stato
Berichten: 488
Lid geworden op: di feb 11, 2014 9:11
Locatie: Arnhem

Re: ervaringen gp 2006 1.4 8v

Bericht door BramvE »

Mocht je nog nooit echt in de Alpen gereden hebben, bedenk dan wel dat je auto zich anders gedraagt dan in Nederland. Ook op de weg er naartoe zul je merken dat je soms gas bij moet geven of zelfs terug moet schakelen om 120 te kunnen rijden of dezelfde snelheid te houden. Of je kiest om gewoon langzamer te rijden.
Ook in de Alpen zelf, haarspeldbochten, steil omhoog, het is echt even anders rijden, maar wel heel leuk. Dus ja, je auto kan het prima hebben maar het is soms best even werken.
Fiat Bravo MultiAir 140 Sport Underground Grey
Afbeelding
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: ervaringen gp 2006 1.4 8v

Bericht door tonyvandenbroek »

Ik ben met een 1.4 16V door de Pyrineeën gereden, en ja ik moest eens terug van zes naar vijf of soms vier, maar ook zonder turbootje gewoon met de snelheid omhoog die ik wil.
Nu met een 1.4 turbo motor wil het helemaal niets zeggen, en met een 1.3 Mjet ook zo over de gothard-pas.
Dus de Punto komt heus wel boven. Moet je dan een tandje terugschakelen, so be it, boven komen doet deze heus wel.
Afbeelding
Plaats reactie