Afdekklepje 12V aansluiting

Plaats reactie
Gebruikersavatar
RicoKEVO
Nuovo Arrivato
Berichten: 91
Lid geworden op: do nov 12, 2015 14:01
Locatie: Lelystad

Afdekklepje 12V aansluiting

Bericht door RicoKEVO »

Mijn Punto heeft, net als velen denk ik, een 12V-/sigarettenaansteker-aansluiting op de middenconsole voor de versnellingspook.
Ik ben geen roker en de sigarettenaansteker zou er van mij best uit mogen. Wel maak ik gebruik van een losse Tomtom, waardoor ik de 12V-aansluiting regelmatig nodig heb.
Enkele van mijn voorgaande auto's hadden wel een 12V-aansluiting, maar dan met zo'n afdekkapje met een kunststof scharnier in plaats van een sigarettenaansteker.

Zo'n afdekkapje zou ik erg fraai vinden in mijn Punto. Echter, bestaat zo iets? Kan zoiets worden gemonteerd op de 12V-aansluiting in de Punto? Iemand ervaring mee?
Gebruikersavatar
skeez
Nuovo Arrivato
Berichten: 160
Lid geworden op: do feb 12, 2015 12:03

Re: Afdekklepje 12V aansluiting

Bericht door skeez »

Ik heb het laatst nog ergens gezien, dus het is mogelijk. Wellicht kun je de 12v aansluiting voor in kofferbak bij de dealer bestellen en die voorin monteren?
Rallyfan
Nuovo Arrivato
Berichten: 24
Lid geworden op: zo jan 24, 2016 20:12
Locatie: Amersfoort

Re: Afdekklepje 12V aansluiting

Bericht door Rallyfan »

In mijn Punto zit zo'n afdekkapje dus dat lijkt me wel mogelijk om te bestellen via internet of de dealer.
Gebruikersavatar
RicoKEVO
Nuovo Arrivato
Berichten: 91
Lid geworden op: do nov 12, 2015 14:01
Locatie: Lelystad

Re: Afdekklepje 12V aansluiting

Bericht door RicoKEVO »

Rallyfan schreef:In mijn Punto zit zo'n afdekkapje dus dat lijkt me wel mogelijk om te bestellen via internet of de dealer.
Heeft jouw 12V aansluiting (bij de versnellingspook?) een lichtgevende ring? Of is jouw 12V in het donker geheel donker?
Rallyfan
Nuovo Arrivato
Berichten: 24
Lid geworden op: zo jan 24, 2016 20:12
Locatie: Amersfoort

Re: Afdekklepje 12V aansluiting

Bericht door Rallyfan »

Ik zal morgen wel even een foto ervan maken voor je.. maar is gewoon een plastic kapje dat met een rubberen ringetje vastzit. In het donker is het dus geheel donker op de witte letters van 12V aansluiting na
Gebruikersavatar
RicoKEVO
Nuovo Arrivato
Berichten: 91
Lid geworden op: do nov 12, 2015 14:01
Locatie: Lelystad

Re: Afdekklepje 12V aansluiting

Bericht door RicoKEVO »

Rallyfan schreef:Ik zal morgen wel even een foto ervan maken voor je.. maar is gewoon een plastic kapje dat met een rubberen ringetje vastzit. In het donker is het dus geheel donker op de witte letters van 12V aansluiting na
Dat is eigenlijk precies waar het mij om gaat. Of zo'n kapje ook los te verkrijgen en te monteren is.
Rallyfan
Nuovo Arrivato
Berichten: 24
Lid geworden op: zo jan 24, 2016 20:12
Locatie: Amersfoort

Re: Afdekklepje 12V aansluiting

Bericht door Rallyfan »

RicoKEVO schreef:
Rallyfan schreef:Ik zal morgen wel even een foto ervan maken voor je.. maar is gewoon een plastic kapje dat met een rubberen ringetje vastzit. In het donker is het dus geheel donker op de witte letters van 12V aansluiting na
Dat is eigenlijk precies waar het mij om gaat. Of zo'n kapje ook los te verkrijgen en te monteren is.
Los te verkrijgen lijkt me het lastigste.. kan zo niks voor je vinden. Zie wel genoeg "setjes" waar je het kapje er zo van af lijkt te kunnen halen en dan over te zetten?
dit bijvoorbeeld? https://www.winparts.nl/sensoren-elektr ... #levertijd
Plaats reactie