DAB+ signaal weg door versterker?

Plaats reactie
BiGRoN
Junior Stato
Berichten: 322
Lid geworden op: vr apr 26, 2013 10:45
Locatie: Schijndel

Re: DAB+ signaal weg door versterker?

Bericht door BiGRoN »

Mijn vrouw rijdt een fiat 500 met dab+ radio en ik vind het helemaal niets. Wij rijden in den bosch en omgeving en hebben hier regelmatig dat 538 en slam fm wegvallen. Op de snelweg ook telkens wanneer we een vrachtwagen of viaduct passeren... werkt niet optimaal... :lol:
Vorige:
- 147 1.9 jtd ed. lim 2003, Nero Fuoco
- 156 1.6 16v ts sw 2001, Cosmo Blu
- 156 2.4 20v jtd Ti sw Squadra Tuned 2005, Grigio Lipari
- Pevo 1.3 jtd Racing 2011, Nero Mille Miglia
Huidige:
- Pevo 1.3jtd Dynamic 2011 leder+panorama, Nero Rubacuori
ing_BRW
Senior Stato
Berichten: 764
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 8:00
Locatie: Zwolle

Re: DAB+ signaal weg door versterker?

Bericht door ing_BRW »

Ik dacht dat DAB+ met zijn bandbreedte dicht op andere signalen zit, dat verklaart natuurlijk de storing.
Met DVB (KPN Digitenne) merkte ik altijd dat wanneer je te dichtbij de antenne kwam met een actief 3G/4G signaal dat daarvan het beeld ook werd verstoord.

Thuis heb ik een DAB+ radio in de vensterbank staan. En daarmee merk ik hetzelfde als toen met KPN Digitenne, hoe verder je weg blijft van andere signalen en gebouwen hoe beter je ontvangt is.

Je zou voor elk apparaat dat verstorende signalen uitzend die niet het signaal vereist om te functioneren een Kooi van Faraday maken. Maar dat is eigenlijk meer een wanhoop oplossing.

Voor nu is het grootse probleem de dekking, die varieert in Nederland nog tussen de 50% tot 80% (per regio afhankelijk).
Plaats reactie