Twijfel tussen sport en racing van een GP

Plaats reactie
Speedy765
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 23
Lid geworden op: zo feb 19, 2017 18:14

Twijfel tussen sport en racing van een GP

Bericht door Speedy765 »

Halo GPC leden,

Ik denk erover om ook een GP te kopen. :-]
Na dit forum en internet gelezen te hebben twijfel ik toch nog of een GP die te koop staat een "Sport" of "Racing" is.
Hij heeft namelijk de goede witte teller platen, de rode punt op het dashboard wat beiden op een sport duiden.

Hij wordt geadverteerd als Racing, maar volgens het kenteken is het een Sport. Nu heb ik al een proefrit gedaan maar lastig om te voelen of het Racing (95pk) of Sport (120pk) is. Het gaat trouwens om een 2009 model.

Als er meer informatie nodig is hoor ik het graag.

Alvast bedankt voor de hulp,
Martijn, (misschien aankomend GPC lid)
gaisdergerman
Nuovo Arrivato
Berichten: 119
Lid geworden op: do jan 15, 2015 12:25

Re: Twijfel tussen sport en racing van een GP

Bericht door gaisdergerman »

Sport of racing heeft niets met het aantal pk te maken. Is gewoon een uitvoering.

Als hij 120 pk heeft dan is het een t-jet (motor met turbo). Dit is heel eenvoudig te zien door de motorkap te openen.

De starjet (1.4 16v) heeft overigens ook een 6-bak ipv de 5 versnellingen in een t-jet.
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Re: Twijfel tussen sport en racing van een GP

Bericht door scoop »

Welkom hier!

De Racing was destijds een "opgeleukte" Dynamic, als ik me niet vergis. Het hangt natuurlijk ook van de opties af die er naderhand allemaal op gestoken zijn, maar één van de verschillen is dat de standaard Racing enkel een handbediende airco had, terwijl de Sport standaard al met Climate Control was uitgerust. Een andere optie die zeker weten niet standaard op de Dynamic zat, was een lendensteun. Ik weet alleen niet zeker meer of die destijds ook standaard op de Sport zat, maar ik meen van wel.

Als je een link naar de advertie plaatst en/of foto's kunt delen, dan kunnen de kenners hier ongetwijfeld een geïnformeerd oordeel vellen. Je hoeft niet erg bang te zijn dat iemand die GP voor je voeten wegkaapt, de meesten hier zijn toch al voorzien. :mrgreen:
Giordino
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1867
Lid geworden op: ma mei 24, 2010 11:49
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Twijfel tussen sport en racing van een GP

Bericht door Giordino »

Welkom op het forum.
Naast de genoemde punten van Scoop hierboven is het volgens ook zo dat een racing altijd een non-turbo motor is.
Heb even snel via AutoScout24 gezocht en volgens mij de des betreffende auto gevonden (blauwe 5 deurs?).
Het opgegeven vermogen volgens kenteken is 120PK, wat het vermogen van de 1.4 turbo motor is, en daarmee de auto dus een sport en geen racing maakt.
Ook beschikt de auto over climate control wat zoals Scoop aangaf niet voorkomt in de racing.
Mijn Abarth Punto Evo
Volg ons op Instagram Afbeelding
Speedy765
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 23
Lid geworden op: zo feb 19, 2017 18:14

Re: Twijfel tussen sport en racing van een GP

Bericht door Speedy765 »

Bedankt voor de antwoorden zover. Tijdens de proefrit hoorde ik een "turbo geluid" tijdens het opschakelen in hoge toeren, dus ik gok dat dat wel goed zit. Verder weet ik niet precies hoe de turbo eruit ziet onder de motorkap, had uiteraard wel even gekeken.

@Giordino je hebt hem bijna gevonden denk ik, het is een 3 deurs, zie http://ww3.autoscout24.nl/classified/30 ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Twijfel tussen sport en racing van een GP

Bericht door jpkramer »

Dit is een sport uitvoering. De bekleding met de 9 'noppen' was alleen bij de sport. Net als de climate control.
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Twijfel tussen sport en racing van een GP

Bericht door J.V. »

Doe gewoon even de motorkap omhoog. Zie je 'T-JET' staan, dan is 't een T-JET. :lol:
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
Giordino
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1867
Lid geworden op: ma mei 24, 2010 11:49
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Twijfel tussen sport en racing van een GP

Bericht door Giordino »

Speedy765 schreef: @Giordino je hebt hem bijna gevonden denk ik, het is een 3 deurs, zie http://ww3.autoscout24.nl/classified/30 ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;
Ohja *mompelt iets met maandagmorgen* [emoji51]
Mijn Abarth Punto Evo
Volg ons op Instagram Afbeelding
Speedy765
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 23
Lid geworden op: zo feb 19, 2017 18:14

Re: Twijfel tussen sport en racing van een GP

Bericht door Speedy765 »

Beetje raar dat de verkoper hem dan als "Racing" te koop zet. Misschien klinkt dat sneller dan "Sport" 8)

Bedankt voor de hulp, het is vrij duidelijk nu, alleen even beslissen nog of ik het geld er ook aan wil uitgeven
Gebruikersavatar
hbassen
Tesoriere GPC
Tesoriere GPC
Berichten: 2084
Lid geworden op: zo dec 14, 2008 11:20
Locatie: Assen

Re: Twijfel tussen sport en racing van een GP

Bericht door hbassen »

jpkramer schreef:Dit is een sport uitvoering. De bekleding met de 9 'noppen' was alleen bij de sport. Net als de climate control.
Mijn vorige GP was een racing en had ook de 9 knopen op de bekleding. en dus zegt dat niets.

HB
Denk niet in problemen, maar in mogelijkheden.



Alfa Romeo Guilietta QV.
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Twijfel tussen sport en racing van een GP

Bericht door J.V. »

Mijn GP Sport is net wat ouder (10-07-2009), maar heeft volgens mij een nieuwer interieur en dashboard dan die blauwe GP op de link hierboven. Hoe kan dat?

Mijn GP heeft van die grijze langwerpige lijntjes op de stoel, vanaf de zitting tot bovenaan bij de hoofdsteun. Het dashboard is antracietkleuren met carbon-achtig materiaal eromheen i.p.v. het 'geborstelde' bij de blauwe GP. De tellers zien er ook anders uit. Of heeft dat met het Blue&Me NAV/uitgebreidere display te maken?

Een wat onduidelijke foto (van Google geplukt), maar dit is het interieur dat ik heb:
Afbeelding
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
Giordino
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1867
Lid geworden op: ma mei 24, 2010 11:49
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Twijfel tussen sport en racing van een GP

Bericht door Giordino »

Volgens mij waren dat gewoon opties die je kon kiezen…
Twijfel wel, is zien of er iets van een overzicht van alle opties hier ergens op het forum staat, al dan niet met een flinke laag stof erop [emoji848]
Mijn Abarth Punto Evo
Volg ons op Instagram Afbeelding
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Twijfel tussen sport en racing van een GP

Bericht door tonyvandenbroek »

JV,

Jij hebt inderdaad een Sport met een gefacelift interieur.
De blauwe GP uit de advertentie is ook een Sport, maar nog met het oude interieur (zoals ik heb). Deze hadden ze misschien nog staan uit de voorraad, en vandaar wat jonger (oogt/lijkt) dan de jouwe JV.
Het is net als de blauwe en rode logo's. Net wat ze in Italië nog op de plank hadden liggen.
Afbeelding
Plaats reactie