Turbo defect?

Gebruikersavatar
Sjoerd H.
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1252
Lid geworden op: di mei 27, 2014 8:04

Re: Turbo defect?

Bericht door Sjoerd H. »

Ingrid schreef:Hopelijk hoeft er geen nieuwe turbo in..
Ik hoop het ook niet voor je, dat is namelijk een duur grapje (heb ik gehad) ;)

Druksensor is volgens mij best gemakkelijk te reinigen en te vervangen? Heb ik zelf nog nooit gedaan eerlijk gezegd.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
lottie
Berichten: 3
Lid geworden op: ma apr 22, 2019 9:31

Re: Turbo defect?

Bericht door lottie »

hoi ik ben nieuw hier moet nog even voorstellen ,maar kwam dit tegen, heb het zelfde probleem.

turbodruk valt weg auto opnieuw gestart en druk is weer aanwezig nieuwe ketting erop olie enz waar moet ik zoeken mvg
Algon
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 406
Lid geworden op: wo jun 07, 2017 17:04
Locatie: Sittard

Re: Turbo defect?

Bericht door Algon »

De auto al laten uitlezen? Ik had geen problemen met de turbo maar had wel een foutcode van de MAP sensor. Deze meet de turbodruk en dan kan de ECU de turbo eventueel uitschakelen.
Op deze MAP sensor zat bij mij een laagje olie wat waarschijnlijk de foutcode heeft veroorzaakt. Deze heb ik vervangen, kostte 20 euro en 1 minuut tijd. Het gaat hier wel om een T-jet, omdat je over een ketting praat ga ik er van uit dat je een diesel hebt, die hebben volgens mij een MAP sensor en een turbodruksensor.
Fiat Grande Punto T-jet 2008
LED headlights - Savali - Skytune - K&N
mattFiat
Berichten: 1
Lid geworden op: do jul 02, 2020 20:21

Re: Turbo defect?

Bericht door mattFiat »

Hallo,

Hier een eigenaar van een Fiat Punto Evo uit 2011 met 250.000 km op de teller.
Naar aanleiding van een motorstoring en vermogen daling de auto naar de garage gebracht.
Uit diagnose en onderzoek blijkt dat Turbo is overleden en dat er ook iets is met het roetfilter en verstuivers moeten schoongemaakt worden etc. Advies van de garage is, niks meer aan doen en opdracht geven om auto naar de sloop de brengen want kosten zouden gauw richting de € 3.500 gaan.
Als dit het is dan is dit het maar ik vind het lastig in te schatten of dit de daadwerkelijke kosten zijn of dat er wellicht andere oplossing zijn. Herkent iemand dit of zijn er andere oplossingen?
Bedankt alvast!

Groet Matt
NickOs
Berichten: 3
Lid geworden op: do mar 19, 2020 0:13

Re: Turbo defect?

Bericht door NickOs »

mattFiat schreef:Hallo,

Hier een eigenaar van een Fiat Punto Evo uit 2011 met 250.000 km op de teller.
Naar aanleiding van een motorstoring en vermogen daling de auto naar de garage gebracht.
Uit diagnose en onderzoek blijkt dat Turbo is overleden en dat er ook iets is met het roetfilter en verstuivers moeten schoongemaakt worden etc. Advies van de garage is, niks meer aan doen en opdracht geven om auto naar de sloop de brengen want kosten zouden gauw richting de € 3.500 gaan.
Als dit het is dan is dit het maar ik vind het lastig in te schatten of dit de daadwerkelijke kosten zijn of dat er wellicht andere oplossing zijn. Herkent iemand dit of zijn er andere oplossingen?
Bedankt alvast!

Groet Matt
3500 is zeker reeël. De dingen die je noemt zijn allen echt onzettend duur. Verstuivers al snel richting 1000 euro. Roetfilter vaak meer dan 1000 euro en dan nog je turbo zelf..
Plaats reactie