even voorstellen

Plaats reactie
Greyblue
Berichten: 8
Lid geworden op: di mei 23, 2017 21:22

even voorstellen

Bericht door Greyblue »

Hoi allemaal,

Gisteren heb ik na 6 jaar en 25.000 km mijn zilvergrijze punto 1.2 jlx 16v uit 2001 met 107.000 op de teller ingeruild. Deze punto is erg goed bevallen. Hij heeft mij nooit laten staan en heb er bijna geen kosten aan gehad.
Ik heb er dan ook bijna niet over getwijfeld dat mijn volgende auto weer een punto zou worden.

Na een niet al te lange zoektocht ben ik momenteel dus de trotse eigenaar van een blauwgrijze Grande punto 1.4 16v sport met een Tjet motor (155 pk) uit 2008. Deze heeft net aan 85.000 km gereden. Dezelfde km stand als waarop ik mijn oude punto kocht.

Deze avond voor het eerst echt kennis gemaakt met de turbo en de wegligging tijdens een mooie rit door de bloemenvelden rondom Noordwijk. Nu ben ik pas echt een verliefd geworden op de kracht van deze kleine turbomotor. Wat een kracht en snelheid. Maar ook bij lage snelheden een heerlijk comfortabele rit. En natuurlijk de prachtige stijl en afwerking van de auto. Een pareltje voor het oog.

Ik hoop natuurlijk dat ik hier net zoveel plezier van mag beleven als mijn oude punto maar de 1e indruk is verpletterend. En dat ondanks dat de auto toch al 9 jaar oud is.
Misschien hebben jullie mede-liefhebbers hier nog wat handige tips and tricks over punten waar je op moet letten als je lang en met veel plezier wilt blijven rijden ??

Uiteraard zal ik ook mijn bevindingen de komende tijd met jullie delen.

M.v.g. Greyblue
Gebruikersavatar
DPhilippi
Senior Stato
Berichten: 506
Lid geworden op: di mar 01, 2016 17:09
Locatie: Bergeijk

Re: even voorstellen

Bericht door DPhilippi »

Hi! Welkom bij de club en heel veel plezier met je nieuwe aanwinst! :-]

Gaat het hier toevallig om een two-tone gewrapte Punto? Bovenkant grijs, onderkant blauw, met rode pinstriping ertussenin?

Met turbo motoren is het standaard aan te raden alles eerst op temperatuur te laten komen, voordat je van plan bent sportief te gaan rijden. Altijd even een paar extra minuten wachten, zodra de meter de gewenste temperatuur aangeeft. Natuurlijk ook vice versa, de laatste paar kilometers voordat je 'm parkeert geen gekke fratsen uithalen. Dan kan de turbo weer mooi op temperatuur komen voordat je de motor afzet.

Hopelijk tot snel op een meeting!
Gebruikersavatar
hbassen
Tesoriere GPC
Tesoriere GPC
Berichten: 2084
Lid geworden op: zo dec 14, 2008 11:20
Locatie: Assen

Re: even voorstellen

Bericht door hbassen »

Welkom en veel veilige kilometers.

Oja, foto's zijn we gek op.

HB
Denk niet in problemen, maar in mogelijkheden.



Alfa Romeo Guilietta QV.
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: even voorstellen

Bericht door J.V. »

Welkom op het forum en veel plezier met je (ik neem aan getunede) GP!
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
Gebruikersavatar
lune-i-tune
Junior Stato
Berichten: 402
Lid geworden op: di dec 18, 2012 17:24
Locatie: Gorinchem

Re: even voorstellen

Bericht door lune-i-tune »

Welkom veel plezier van en met je punto. Ikzelf rij altijd 15 km. de motor warm dan is de olie op tempratuur. Enne foto's zijn we gek op.
Grande Punto T-jet carribean Orange skydome SaVaLi novitec -4. Skytune EBC brakes M/S design grill ,novitec diffuser,orginele voorbumperspoiler. Japan Racing 18"
Greyblue
Berichten: 8
Lid geworden op: di mei 23, 2017 21:22

Re: even voorstellen

Bericht door Greyblue »

Thanks allemaal voor jullie reacties en tips.

Ik zal vanavond proberen wat foto's te uploaden zodat jullie kunnen zien over wat voor type het precies gaat.
Ik moet nog ff kijken hoe dat precies moet op dit forum. Een profielfoto kreeg ik gisteren ook nog niet voor elkaar. Maar ik ga m'n best doen!

Groetjes greyblue.
Greyblue
Berichten: 8
Lid geworden op: di mei 23, 2017 21:22

Re: even voorstellen

Bericht door Greyblue »

Afbeelding
Plaats reactie