overstappen naar een twinair?

nuvolari
Nuovo Arrivato
Berichten: 85
Lid geworden op: do feb 09, 2012 20:21

Re: overstappen naar een twinair?

Bericht door nuvolari »

@JV, dat motorgeluid valt ook best mee. Alleen bij invoegen op de autosnelweg is het irritant want je moet doortrekken tot ruim 4000 rpm om de gang er in te houden, maar bij constante snelheid is een TwinAir stiller als de T-Jet. Ik vermoed dat ze bij de TwinAir meer geluidsisolatie hebben toegepast. Ik heb in het verleden een AR 145 boxer gehad en het geluid daarvan is vergelijkbaar.

@Odelot, vandaar mijn opmerking dat je je rijstijl moet aanpassen. In het begin had ik daar ook problemen mee omdat ik meestal op het gehoor schakelde, maar bij een TwinAir is de toerenteller belangrijker dan de snelheidsmeter :lol:
Gebruikersavatar
DPhilippi
Senior Stato
Berichten: 506
Lid geworden op: di mar 01, 2016 17:09
Locatie: Bergeijk

Re: overstappen naar een twinair?

Bericht door DPhilippi »

Valt wel mee. Heb nu bijna twee jaar een twinair en schakelen gaat gewoon zonder moeite. Op een gegeven moment heb je wel door wanneer ie op 3000, 3500 en 4000 toeren zit. Beetje combinatie van gehoor en gevoel.
Gebruikersavatar
DPhilippi
Senior Stato
Berichten: 506
Lid geworden op: di mar 01, 2016 17:09
Locatie: Bergeijk

Re: overstappen naar een twinair?

Bericht door DPhilippi »

Kan trouwens ook liggen aan m'n uitlaat. Het verschil in toeren is dan minimaal vijf keer zo duidelijk :lol:
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: overstappen naar een twinair?

Bericht door J.V. »

:lol: ik bedoel eigenlijk meer het geluid dat je hoort als je buiten de auto staat.
Doet me een beetje denken aan een brommer. :twisted:
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
Plaats reactie