gordelpiep

Plaats reactie
Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

gordelpiep

Bericht door walpunto »

hoi
sinds enkele dagen gaat onder het rijden het gordel lampje en vooral de irritante piep af ondanks dat ik de gordel om hebt iemand idee wat dit kan zijn
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: gordelpiep

Bericht door Odelot »

Volgens mij denkt ie dan dat er iemand op de bijrijdersstoel zit. Dan is er een sensor die niet goed werkt of stuk is. Heb ik vaker gelezen tenminste. Je kan proberen de bijrijdersgordel in het gordelslot te doen en kijken of het dan stopt. Dan weet je of dat het is -of niet-.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
evospark
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 206
Lid geworden op: do okt 08, 2015 17:53
Locatie: Oss

Re: gordelpiep

Bericht door evospark »

Dat is volgens mij ook de oorzaak. Heb dit 2 maal gehad, één keer met de sensor die los was na installatie subwoofer onder de stoel en een 2de maal met een tas op de passagiersstoel. Het zal dus waarschijnlijk in de sensor aansturing zitten zoals Odelot al aangeeft. Succes !
Volkswagen Scirocco Type I / Honda NSR400 / Volkswagen Scirocco Type II / Fiat Bravo 1.4 SX / Fiat Bravo HGT / Fiat Punto 1.3 Mjet / Fiat Punto Evo 1.3 Mjet /Fiat Punto 1.3 Mjet 2015...
Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

Re: gordelpiep

Bericht door walpunto »

nee hij doet het ook als de bijrijdersgordel erin zit
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
Gebruikersavatar
evospark
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 206
Lid geworden op: do okt 08, 2015 17:53
Locatie: Oss

Re: gordelpiep

Bericht door evospark »

En de gordels van de achterbank, die kunnen het volgens mij ook zijn. Afhankelijk van model BJ lijkt me maar probeer het even zou ik zeggen.
Volkswagen Scirocco Type I / Honda NSR400 / Volkswagen Scirocco Type II / Fiat Bravo 1.4 SX / Fiat Bravo HGT / Fiat Punto 1.3 Mjet / Fiat Punto Evo 1.3 Mjet /Fiat Punto 1.3 Mjet 2015...
Gebruikersavatar
Jraider
Nuovo Arrivato
Berichten: 16
Lid geworden op: do aug 17, 2017 19:50
Locatie: Zutphen

Re: gordelpiep

Bericht door Jraider »

Ik kan uit ervaring zeggen dat het ook je gordelslot kan zijn ;) die van mij bleef piepen en dat bleek het gordelslot te zijn. Wiebel maar eens, of duw de gordel wat harder in het slot ;) kan best dat de piep dan weg gaat.
Fiat Grande Punto 1.4 8V Dynamic '07
~The Extraordinary Is In What We Do, Not Who We Are~
Mrjraider @GoT
Dicky
Nuovo Arrivato
Berichten: 13
Lid geworden op: do okt 26, 2017 14:19
Locatie: Leeuwarden

Re: gordelpiep

Bericht door Dicky »

Wat ik gedaan heb is het volgende.
Eerst, zoals eerder werd geadviseerd, heb ik al veel contactspray in de houder gespoten; wat niets hielp. Ook schijnt het dat je het alarm bij de dealer softwarematig kan uitschakelen. Maar als je ooit de accupolen los gemaakt hebt, is hij weer geactiveerd...
Dus vond ik deze optie op een engelse Fiat forum:
Onder de bestuurdersstoel zit een zwarte plastic kap. Daaronder zitten de stekkers voor de airbag en het gordelalarm. Die van het gordelalarm is de kleine stekker met 2 draden. Ik heb die stekker los getrokken; van beide draden een stukje isolatie bloot gestript en die 2 ontblote stukjes aan elkaar gemaakt door er een stukje koperdraad er omheen te wikkelen. Vervolgens isoleer je het met isolatietape en steek je de stekker weer in de houder. Het "piep-alarm" is nu overbrugd. Voordeel is dat je dit ook weer ongedaan kan maken...

(heb de link hieronder geplaatst ; is voorzien van duidelijke foto's)

https://www.fiatforum.com/grande-punto- ... ocess.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

Re: gordelpiep

Bericht door walpunto »

na vanmiddag even een rustig moment op de zaak heeft een monteur dit inderdaad ook ongeveer zo gedaan en probleem is inderdaad weg nu
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
damted
Senior Stato
Berichten: 572
Lid geworden op: zo jun 17, 2012 16:39

Re: gordelpiep

Bericht door damted »

Waarom niet gewoon stekkertje los, draadbruggetje erin, isolatie erom heen en klaar?
Of gewoon de gordel switch even nakijken en vervangen.
GP 1.4 8V 2006 3 deurs zwart.
Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

Re: gordelpiep

Bericht door walpunto »

probleem is nu netjes weg en koste weinig tijd
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
Plaats reactie