Aankooptips 1.3 multijet

Plaats reactie
Damian.Saktoe
Nuovo Arrivato
Berichten: 16
Lid geworden op: di aug 14, 2018 13:30

Aankooptips 1.3 multijet

Bericht door Damian.Saktoe »

Nadat onze mooie blauwe gp total loss is ben ik op zoek naar een vervanger. Nou heb ik even zitten rekenen en is een diesel ook wel aantrekkelijk om te rijden. Echter lees ik veel horrorverhalen over de distributieketting die kan breken en ben ik daar een beetje bang voor geworden. De punto evo die ik op het oog heb is uit 2010 met 180.000 op de teller en heeft een ingevuld onderhoudsboekje, is het verstandig om deze auto aan te schaffen of is het risico groot dat ik er problemen mee ga krijgen en waar kan ik op letten tijdens een proefrit?
Gebruikersavatar
Fixma
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 125
Lid geworden op: zo jul 24, 2016 11:42
Locatie: Friesland

Re: Aankooptips 1.3 multijet

Bericht door Fixma »

Tijdens proefrit als hij stationair draait even horen of je de ketting hoort rammelen..
Bij mijn vrouw GP 2011 is door de Fiat dealer vlak voor de 2 ton de ketting vervangen..
Dus als het bij die auto nog niet gedaan is komt dat waarschijnlijk aan..
Gebruikersavatar
Java kriel
Nuovo Arrivato
Berichten: 127
Lid geworden op: za sep 26, 2015 19:40
Locatie: Top je van Fryslan

Re: Aankooptips 1.3 multijet

Bericht door Java kriel »

Je hoort het niet altijd. Als hij koud is goed op het toeren tal letten. Schommelt deze kan dat door een gerekte ketting komen.

Bij twijfel vervanging bedwingen, met oude onderdelen aantoonbaar. (heb het niet zo op de 'aflever beurtjes')

Opletten als er een dak raam in zit of deze goed open wilt en dicht.

Geen water in de kofferbak.
Geen roest op achterklep van binnen en motorkap.

Trek ook ff de Carterontluchting uit de filterbak. Als deze vol met smurie zit zijn er veel korte ritten gereden en moet dat goed schoon gemaakt worden ivm dicht vriezen.

Verstuurd vanaf mijn H8166 met Tapatalk
Grande Punto 1.3 multijet. Als je hem wast is hij wit maar na 2 minuten zwart....
√ Originele cruise control achteraf ingebouwd
√ Originele mist lampen achteraf ingebouwd
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Aankooptips 1.3 multijet

Bericht door RaydeJee »

Ik had 0,0 gerammel. Hij klapte uit het niets.
Gewoon preventief vervangen. Zie het maar als een riem.
Plaats reactie