stugge vering / schokdempers

Plaats reactie
ramo
Berichten: 7
Lid geworden op: zo mar 22, 2020 0:18

stugge vering / schokdempers

Bericht door ramo »

hallo allemaal,

sinds ern paar maanden ben ik eigenaar van een grande punto 1.4 t-jet uit 2007 met 140.000 op de teller. het probleem dat ik met de auto heb is dat hij erg stug rijdt. hij stuitert over alle hobbels en lijkt net een race wagen opnde snelweg. ik ben naar de garage gegaan om de veren en dempers te laten checken maar die kon niks vinden maar vond ook dat de auto erg stug is. ik denk er nu aan om nieuwe schokdempers en veren eronder te zetten om voornamelijk de comfort te verbeteren. heeft iemand een advies voor mij wat ik het beste kan doen? ben bereid om incl arbeid 700€ te betalen. hartelijk dank
Gebruikersavatar
lune-i-tune
Junior Stato
Berichten: 402
Lid geworden op: di dec 18, 2012 17:24
Locatie: Gorinchem

Re: stugge vering / schokdempers

Bericht door lune-i-tune »

Een t jet heeft een sport onderstel en is daardoor stugger, je kan ook 16" wielen eronder zetten.
Grande Punto T-jet carribean Orange skydome SaVaLi novitec -4. Skytune EBC brakes M/S design grill ,novitec diffuser,orginele voorbumperspoiler. Japan Racing 18"
ramo
Berichten: 7
Lid geworden op: zo mar 22, 2020 0:18

Re: stugge vering / schokdempers

Bericht door ramo »

aha vandaar. weet je ook misschien wat ik eraan kan doen? de monteur zei dat ik er monroe schokdempers onder kan plaatsen zodat hij wat zachter wordt
Danman
Nuovo Arrivato
Berichten: 30
Lid geworden op: za jun 01, 2019 20:27

Re: stugge vering / schokdempers

Bericht door Danman »

Of de standaard vering van een niet t-jet grande punto :lol:
Gebruikersavatar
lune-i-tune
Junior Stato
Berichten: 402
Lid geworden op: di dec 18, 2012 17:24
Locatie: Gorinchem

Re: stugge vering / schokdempers

Bericht door lune-i-tune »

Danman schreef:Of de standaard vering van een niet t-jet grande punto :lol:
Ben bang dat dat problemen zal opleveren,er zit een zwaarder blok in waardoor hij waarschijnlijk alsnog verder door zakt.
Grande Punto T-jet carribean Orange skydome SaVaLi novitec -4. Skytune EBC brakes M/S design grill ,novitec diffuser,orginele voorbumperspoiler. Japan Racing 18"
ramo
Berichten: 7
Lid geworden op: zo mar 22, 2020 0:18

Re: stugge vering / schokdempers

Bericht door ramo »

mannen hartelijk dank voor jullie reacties. ik ben een complete leek op dit gebied en heb jullie hulp echt nodig. zou het problemen opleveren als ik monroe dempers zou plaatsen? ik zag ook bilstein b3 veren waarvan ik denk dat die bij de monroe zouden passen. en waar kan ik dit alles kopen? [emoji16]

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
Gebruikersavatar
evospark
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 206
Lid geworden op: do okt 08, 2015 17:53
Locatie: Oss

Re: stugge vering / schokdempers

Bericht door evospark »

ramo schreef:hallo allemaal,

sinds ern paar maanden ben ik eigenaar van een grande punto 1.4 t-jet uit 2007 met 140.000 op de teller. het probleem dat ik met de auto heb is dat hij erg stug rijdt. hij stuitert over alle hobbels en lijkt net een race wagen opnde snelweg. ik ben naar de garage gegaan om de veren en dempers te laten checken maar die kon niks vinden maar vond ook dat de auto erg stug is. ik denk er nu aan om nieuwe schokdempers en veren eronder te zetten om voornamelijk de comfort te verbeteren. heeft iemand een advies voor mij wat ik het beste kan doen? ben bereid om incl arbeid 700€ te betalen. hartelijk dank
ramo schreef:mannen hartelijk dank voor jullie reacties. ik ben een complete leek op dit gebied en heb jullie hulp echt nodig. zou het problemen opleveren als ik monroe dempers zou plaatsen? ik zag ook bilstein b3 veren waarvan ik denk dat die bij de monroe zouden passen. en waar kan ik dit alles kopen? [emoji16]

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
Dag ramo, ik zou voor de normale set van Bilstein gaan(eibach veer). Dus niet de sport versie met rode veren maar de set met zwarte veren. Het weggedrag blijft dan meer gewaarborgd omdat het sportonderstel met monroe's een kanarie gevoel zal opleveren. De gasgevulde Bilstein bied wel het comfort maar niet het gestuiter.

Een goed adres en tevens dealer van Bilstein is Biesheuvel autosport. Tevens een zeer goed adres met hoog professionele monteurs. Voor €700 heb je het daar waarschijnlijk er prima onder zitten.

Ik zou daar eens informeren in jouw situatie.

Groeten ....

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk
Laatst gewijzigd door evospark op vr mar 27, 2020 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Volkswagen Scirocco Type I / Honda NSR400 / Volkswagen Scirocco Type II / Fiat Bravo 1.4 SX / Fiat Bravo HGT / Fiat Punto 1.3 Mjet / Fiat Punto Evo 1.3 Mjet /Fiat Punto 1.3 Mjet 2015...
Gebruikersavatar
evospark
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 206
Lid geworden op: do okt 08, 2015 17:53
Locatie: Oss

Re: stugge vering / schokdempers

Bericht door evospark »

evospark schreef:
ramo schreef:hallo allemaal,

sinds ern paar maanden ben ik eigenaar van een grande punto 1.4 t-jet uit 2007 met 140.000 op de teller. het probleem dat ik met de auto heb is dat hij erg stug rijdt. hij stuitert over alle hobbels en lijkt net een race wagen opnde snelweg. ik ben naar de garage gegaan om de veren en dempers te laten checken maar die kon niks vinden maar vond ook dat de auto erg stug is. ik denk er nu aan om nieuwe schokdempers en veren eronder te zetten om voornamelijk de comfort te verbeteren. heeft iemand een advies voor mij wat ik het beste kan doen? ben bereid om incl arbeid 700€ te betalen. hartelijk dank
ramo schreef:mannen hartelijk dank voor jullie reacties. ik ben een complete leek op dit gebied en heb jullie hulp echt nodig. zou het problemen opleveren als ik monroe dempers zou plaatsen? ik zag ook bilstein b3 veren waarvan ik denk dat die bij de monroe zouden passen. en waar kan ik dit alles kopen? [emoji16]

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
Dag ramo, ik zou voor de normale set van Bilstein gaan(eibach veer). Dus niet de sport versie met rode veren maar de set met zwarte veren. Het weggedrag blijft dan meer gewaarborgd omdat het sportonderstel met monroe's een kanarie gevoel zal opleveren. De gasgevulde Bilstein bied wel het comfort maar niet het gestuiter.

Groeten ....

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk
Kanarie moet kangaroe gevoel zijn.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk
Volkswagen Scirocco Type I / Honda NSR400 / Volkswagen Scirocco Type II / Fiat Bravo 1.4 SX / Fiat Bravo HGT / Fiat Punto 1.3 Mjet / Fiat Punto Evo 1.3 Mjet /Fiat Punto 1.3 Mjet 2015...
ramo
Berichten: 7
Lid geworden op: zo mar 22, 2020 0:18

Re: stugge vering / schokdempers

Bericht door ramo »

hai bedankt voor je reactie. ik heb besloten om de bilstein b4 te halen, moet nog even uitzoeken welke veren erop passen. wat jij voorstelt is sportiever en stugger denk ik, ik heb een beetje dat kanarie gevoel nodig, het is net gatenkaas bij mij in de buurt

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
Plaats reactie