Aanschaf Fiat Grande Punto t-jet

Plaats reactie
Nicolas
Berichten: 1
Lid geworden op: za jul 18, 2020 11:09

Aanschaf Fiat Grande Punto t-jet

Bericht door Nicolas »

Goedendag allemaal,

Via via zag ik dit forum en het leek me wel even aardig om aan de kenners een vraag te stellen over de aanschaf van een GP. Ik realiseer me dat er op dit forum al een aantal topics hierover zijn, maar ik kan er niet echt uitkomen vandaar de vraag.

In het kort: ik rijd op dit moment Ford Fiesta, wat me goed voldoet maar de auto is echt afgeschreven (bijna 3 ton gedraaid). Tijd voor iets nieuws dus! Ik ben helemaal weg van het design van de GP. Vorige week proef gereden in een 1.4 16V (de 6 bak, zeg maar), alleen daar waren nogal wat puntjes die verholpen moesten worden (beurtje, auto hield in bij lage toerentallen) en daardoor werd de prijs boven budget. Hij reed verder prima, maar ik vond het geheel wel wat traag uit de startblokken komen. Ook was dit een import, en daar ben ik nooit niet zo weg van.

Daarna proefgereden in een tjet. Wat een verschil in vermogen! Hier zat echter een panoramadak in, waardoor het dak wat lager leek te komen. Ik kon geen lekkere zit krijgen. Alles even op z'n beloop gelaten, maar helaas was de auto dezelfde middag al verkocht.

Nu staat er in mijn omgeving nog een leuke tjet te koop. Alleen, deze heeft al ruim 200.000 gedraaid. Nu is de vraag: wat vind de kenner van deze KM stand? Het geheel lijkt wel goed onderhouden, beurtjes gehad en d-riem in 2018 vernieuwd. Ik zit natuurlijk aan een (vrij laag) budget, en aan inruil krijg ik niets meer.

Resume: kunnen deze tjet's wel wat KM's draaien?

Dank alvast! Gr Nicolas
Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

Re: Aanschaf Fiat Grande Punto t-jet

Bericht door walpunto »

ik heb hem gekocht met 208 duizend en staat nu op 251000 zonder vreemde kosten
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
Gebruikersavatar
lune-i-tune
Junior Stato
Berichten: 402
Lid geworden op: di dec 18, 2012 17:24
Locatie: Gorinchem

Re: Aanschaf Fiat Grande Punto t-jet

Bericht door lune-i-tune »

in de autoweek stond een test met een t jet die had 350000 km gedraaid zonder problemen staat van onderhoud is dus belangrijk. Succes met zoeken iig.
Grande Punto T-jet carribean Orange skydome SaVaLi novitec -4. Skytune EBC brakes M/S design grill ,novitec diffuser,orginele voorbumperspoiler. Japan Racing 18"
Plaats reactie