Wederom slecht artikel over GP in Auto Review

Plaats reactie
joedelta

Wederom slecht artikel over GP in Auto Review

Bericht door joedelta »

Iemand nog zin in een voorbeeldje van FIAT pesten?

Ik meldde op dit forum reeds dat in het blad AutoReview (editie januari) een vergelijkende test stond waar de GP 1.4 8V op een bedroevende 4e plaats van de 6 deelnemers kwam en dat deze test echter vol stond met fouten en onterechte conclusies aangaande de GP. Destijds heb ik de redactie van dat blad op hun fouten gewezen, maar desondanks doen ze het weer.
In de editie van dit blad van deze maand staat er wederom een vergelijkende test met een GP op het programma. Dit keer een 1.3 16V Multijet 90pk. en ja hoor....weer staat de test vol met fouten en onjuiste conclusies aangaande de GP, en weer komt de GP op een bedroevende 4e plaats van de 6 deelnemers.

In de vermelde technische- en prijsgegevens staan al 9 fouten.
(inhoud bagageruimte, spoorbreedte voor, spoorbreedte achter, draaicirkel, type remmen achter, aanwezigheid ABS, type standaardbandenmaat, maat banden testauto, meerprijs radio-cd speler)

Tot twee maal toe wordt gezegd dat de GP traag is. Als we de testgegevens er naast leggen, is de GP echter de snelste van 0-40 km/uur, komt de GP op de 3e plek bij de acceleratie van 0-100 km/u en is deze 2e op het gebied van de tussensprint en de topsnelheid. Hoe kun je zo'n auto nu traag noemen?

Bovendien is het net als in de vorige test zo dat de GP die in de test gebruikt is (blijkens de actie-foto's) niet de auto is waar het verhaal over gaat. In de test zien we een 1.3 16V Multijet (90 pk) in Emotion uitvoering (die niet in Nederland verkrijgbaar is). Het verhaal gaat over een auto in de dynamic uitvoering waarbij de GP weer eens afgerekend wordt op het ontbreken van bepaalde standaarduitrusting, terwijl die in werkelijkheid wel op de testauto aanwezig waren.
Vreemd ook is het feit dat de GP bijvoorbeeld de minste punten krijgt op het gebied van garantie, terwijl de garantie op techniek gelijk is aan de VW Polo en Renault Clio, de lakgarantie gelijk is aan alle andere geteste merken, en de garantie tegen doorroesten beter is dan bij Hyundai en Kia.
uiteraard eindigd de VW Polo weer boven de GP...(ondanks zijn absurde optieprijzen, kale standaarduitrusting en verouderde lawaaierige motor)

tsja...wat moet je er mee

en alsof dat niet genoeg is wordt in hetzelfde blad de Alfa Romeo Brera 3.2 JTS Q4 de grond in geboord in een vergelijkende test met een Mazda RX-8 en een Nissan 350Z....aan de Alfa zouden "sportgenen" ontbreken....

bah bah bah hoe kunnen zulke mensen zich autojournalist noemen :x :x :x :x
Gebruikersavatar
il padrino
Nuovo Arrivato
Berichten: 101
Lid geworden op: zo mar 12, 2006 9:20
Locatie: Beverwijk

Bericht door il padrino »

Tja een duits blad.
Die duitsers kunnen het gewoon niet hebben dat hun
"duitse degelijkheid' concurentie krijgt en dat ze te veel geld vragen voor hun auto's.
Tja dan maar proberen om met leugens hun auto's popi te houden.
Maar gelukkig komt de GP in de meeste bladen goed of zelfs als beste uit de test.
Ik laat mijn mening niet door 1 blad beoordelen.
Ik koop dat vertaal blaadje ook niet eens.
Ze tikken alles klakkeloos over.(Duitse prijzen, hebben we veel aan hier)
Maar wat maakt het ook uit wij weten wel beter.

Groeten DV
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Re: Wederom slecht artikel over GP in Auto Review

Bericht door hannes »

joedelta schreef:Iemand nog zin in een voorbeeldje van FIAT pesten?

Ik meldde op dit forum reeds dat in het blad AutoReview (editie januari) een vergelijkende test stond waar de GP 1.4 8V op een bedroevende 4e plaats van de 6 deelnemers kwam en dat deze test echter vol stond met fouten en onterechte conclusies aangaande de GP. Destijds heb ik de redactie van dat blad op hun fouten gewezen, maar desondanks doen ze het weer.
In de editie van dit blad van deze maand staat er wederom een vergelijkende test met een GP op het programma. Dit keer een 1.3 16V Multijet 90pk. en ja hoor....weer staat de test vol met fouten en onjuiste conclusies aangaande de GP, en weer komt de GP op een bedroevende 4e plaats van de 6 deelnemers.

In de vermelde technische- en prijsgegevens staan al 9 fouten.
(inhoud bagageruimte, spoorbreedte voor, spoorbreedte achter, draaicirkel, type remmen achter, aanwezigheid ABS, type standaardbandenmaat, maat banden testauto, meerprijs radio-cd speler)

Tot twee maal toe wordt gezegd dat de GP traag is. Als we de testgegevens er naast leggen, is de GP echter de snelste van 0-40 km/uur, komt de GP op de 3e plek bij de acceleratie van 0-100 km/u en is deze 2e op het gebied van de tussensprint en de topsnelheid. Hoe kun je zo'n auto nu traag noemen?

Bovendien is het net als in de vorige test zo dat de GP die in de test gebruikt is (blijkens de actie-foto's) niet de auto is waar het verhaal over gaat. In de test zien we een 1.3 16V Multijet (90 pk) in Emotion uitvoering (die niet in Nederland verkrijgbaar is). Het verhaal gaat over een auto in de dynamic uitvoering waarbij de GP weer eens afgerekend wordt op het ontbreken van bepaalde standaarduitrusting, terwijl die in werkelijkheid wel op de testauto aanwezig waren.
Vreemd ook is het feit dat de GP bijvoorbeeld de minste punten krijgt op het gebied van garantie, terwijl de garantie op techniek gelijk is aan de VW Polo en Renault Clio, de lakgarantie gelijk is aan alle andere geteste merken, en de garantie tegen doorroesten beter is dan bij Hyundai en Kia.
uiteraard eindigd de VW Polo weer boven de GP...(ondanks zijn absurde optieprijzen, kale standaarduitrusting en verouderde lawaaierige motor)

tsja...wat moet je er mee

en alsof dat niet genoeg is wordt in hetzelfde blad de Alfa Romeo Brera 3.2 JTS Q4 de grond in geboord in een vergelijkende test met een Mazda RX-8 en een Nissan 350Z....aan de Alfa zouden "sportgenen" ontbreken....

bah bah bah hoe kunnen zulke mensen zich autojournalist noemen :x :x :x :x
met andere woorden deze persoon weet niet waar hij over lult, of hij heeft eens een slechte vakantie in Italie gehad.
maar wij weten ( en met ons een kleine 200.000 anderen)beter, dus hij doet zijn best maar
LaTiNo
Junior Stato
Berichten: 472
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 14:15
Locatie: Verweggistan

Re: Wederom slecht artikel over GP in Auto Review

Bericht door LaTiNo »

joedelta schreef:Iemand nog zin in een voorbeeldje van FIAT pesten?

en alsof dat niet genoeg is wordt in hetzelfde blad de Alfa Romeo Brera 3.2 JTS Q4 de grond in geboord in een vergelijkende test met een Mazda RX-8 en een Nissan 350Z....aan de Alfa zouden "sportgenen" ontbreken....

bah bah bah hoe kunnen zulke mensen zich autojournalist noemen :x :x :x :x
Het probleem van de Brera is dat ie BELACHELIJK zwaar is!! Dat heeft nou eenmaal een grote invloed op zowel de prestaties als de agiliteit in bochten.
Ze zijn er een beetje de GT-kant mee opgegaan (dus gt zoals in Gran Turismo).
Overigens verliest de Brera in ELK blad van de Nissan, Mazda, BMW's etc
Gebruikersavatar
Romeodelta
Senior Stato
Berichten: 720
Lid geworden op: wo mar 01, 2006 21:30
Locatie: Hoogvliet

Bericht door Romeodelta »

:!: OOOOOH wat een feest van herkening!!! Ook ik heb mezelf geergerd aan deze twee testen. :evil: En ook mij was het opgevallen dat er tegenstrijdige feiten in de test stonden. Mijn vrouw had me al gewaarschuwd toen ik het blad met de tweede test kocht "waarom koop je dat blad nu" ..."je weet dat ze daar anti GP zijn". Dus dat doe ik dus niet meer.
joedelta

Bericht door joedelta »

Romeodelta schreef::!: OOOOOH wat een feest van herkening!!! Ook ik heb mezelf geergerd aan deze twee testen. :evil: En ook mij was het opgevallen dat er tegenstrijdige feiten in de test stonden. Mijn vrouw had me al gewaarschuwd toen ik het blad met de tweede test kocht "waarom koop je dat blad nu" ..."je weet dat ze daar anti GP zijn". Dus dat doe ik dus niet meer.
De vorige keer had mijn vrouw hem voor me meegebracht omdat de GP er in stond, en nu weer om die reden, maar ze dacht dat het een ander blad was dan de eerste keer (maar je hoort mij niet klagen hoor met een vrouw die uit eigen beweging autoblaadjes mee brengt)
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

joedelta schreef:
Romeodelta schreef::!: OOOOOH wat een feest van herkening!!! Ook ik heb mezelf geergerd aan deze twee testen. :evil: En ook mij was het opgevallen dat er tegenstrijdige feiten in de test stonden. Mijn vrouw had me al gewaarschuwd toen ik het blad met de tweede test kocht "waarom koop je dat blad nu" ..."je weet dat ze daar anti GP zijn". Dus dat doe ik dus niet meer.
De vorige keer had mijn vrouw hem voor me meegebracht omdat de GP er in stond, en nu weer om die reden, maar ze dacht dat het een ander blad was dan de eerste keer (maar je hoort mij niet klagen hoor met een vrouw die uit eigen beweging autoblaadjes mee brengt)
lieve vrouw heb je, zal de mijne nooit doen , ben hier in huis de enige autogek.
sardo
Nuovo Arrivato
Berichten: 118
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 13:05
Locatie: kwintsheul
Contacteer:

Bericht door sardo »

Heren, Ik blij dat ik mensen zo kan overtuigen met mijn GP en dat ze geen blad daarvoor hoeven te lezen, zelfs een verwend BMW rijder (5serie) vond mijn GP lekkerder rijden dan zijn BMW!!!!!!!!

Als dat geen complimenten zijn weet ik het niet meer.
GP un'emozione per sempre
joedelta

Bericht door joedelta »

sardo schreef:Heren, Ik blij dat ik mensen zo kan overtuigen met mijn GP en dat ze geen blad daarvoor hoeven te lezen, zelfs een verwend BMW rijder (5serie) vond mijn GP lekkerder rijden dan zijn BMW!!!!!!!!

Als dat geen complimenten zijn weet ik het niet meer.
kijk dat zijn de betere berichten....koop het blad natuurlijk ook niet daarvoor, maar puur uit interesse....toch jammer dat autojournalisten zich dergelijke rotzooi kunnen veroorloven... :?
Plaats reactie