Edizione Prima 5drs

sardo
Nuovo Arrivato
Berichten: 118
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 13:05
Locatie: kwintsheul
Contacteer:

Bericht door sardo »

Ik ben benieuwd wat het is! Laat het dan maar gauw zien/horen hier op het forum. Want ik heb werkelijk geen idee hoe of wat het dan moet wezen.
GP un'emozione per sempre
funk4life
Junior Stato
Berichten: 392
Lid geworden op: za feb 18, 2006 9:57
Locatie: Monnickendam

Bericht door funk4life »

Hebben de dealers hier dan ook geen plaatje van of wat dan ook? Dat zou op zich wel makkelijk zijn natuurlijk en hebben wij gelijk een goed beeld ervan! Wie gaat er even shoppen!
LaTiNo
Junior Stato
Berichten: 472
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 14:15
Locatie: Verweggistan

Bericht door LaTiNo »

sardo schreef:ik heb gewoon een geintegreerde mp3 speler in mijn dashboard, dus waarom zou ik mijn MP3 aand e usb moeten aansluiten maar die usb die er zit schijnt alleen voor onderhoud te wezen, sorry. Ik mocht er van de dealer niets mee doen. MIsschien is er wel wat mee te doen, maar elders zei iemand anders op dit forum al: als je een stick in de usb doet is het lastig rijden met een open dashboardkastje.
Huh, dan is het misschien ECHT zo dat die usb-stick zou zijn om het motormanagement uit te lezen? Kan het me echt niet voorstellen, want dan kan straks iemand met eigengemaakte software het motormanagement aanpassen?
funk4life
Junior Stato
Berichten: 392
Lid geworden op: za feb 18, 2006 9:57
Locatie: Monnickendam

Bericht door funk4life »

Dat is makkelijk tunen dan zeg! Haha, even je auto hacken!
sardo
Nuovo Arrivato
Berichten: 118
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 13:05
Locatie: kwintsheul
Contacteer:

Bericht door sardo »

volgens mij was dat al mogelijk bij de impresa dat ze daar al iets voor hebben om zelf te kunnen tunen met je laptop.
GP un'emozione per sempre
LaTiNo
Junior Stato
Berichten: 472
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 14:15
Locatie: Verweggistan

Bericht door LaTiNo »

funk4life schreef:Dat is makkelijk tunen dan zeg! Haha, even je auto hacken!
Nou dat ook weer niet denk ik, maar wel het uitlezen en resetten van errormessages etc. En dat is handig als je veel aan je auto knutselt en per ongeluk het airbaglampje aan laat knallen.
funk4life
Junior Stato
Berichten: 392
Lid geworden op: za feb 18, 2006 9:57
Locatie: Monnickendam

Bericht door funk4life »

Hey programmeurtje zoeken, even wat betalen en wedden dat zij hem kunnen hacken! Hehe.. Ga even een belletje plegen!
funk4life
Junior Stato
Berichten: 392
Lid geworden op: za feb 18, 2006 9:57
Locatie: Monnickendam

Bericht door funk4life »

Hey programmeurtje zoeken, even wat betalen en wedden dat zij hem kunnen hacken! Hehe.. Ga even een belletje plegen!
sardo
Nuovo Arrivato
Berichten: 118
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 13:05
Locatie: kwintsheul
Contacteer:

Bericht door sardo »

Tja nouja iedereen doet maar ik blijf als leek in die auto's (enige auto dat ik van binnen en buiten ken is de Fiat 500) lekker van deze auto af. Laat mij maar gewoon erin rijden en ik laat het afstellen aan de dealer over.
GP un'emozione per sempre
funk4life
Junior Stato
Berichten: 392
Lid geworden op: za feb 18, 2006 9:57
Locatie: Monnickendam

Bericht door funk4life »

Haha eerst iemand het laten doen en dan kan je altijd zelf nog kijken, zo denk ik er ook over hoor. Ik mag het ook niet eens, want het is een lease auto!
LaTiNo
Junior Stato
Berichten: 472
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 14:15
Locatie: Verweggistan

Bericht door LaTiNo »

Er mag zoveel niet aan een lease-auto, who cares ;)
funk4life
Junior Stato
Berichten: 392
Lid geworden op: za feb 18, 2006 9:57
Locatie: Monnickendam

Bericht door funk4life »

Nou ja, de verzekering keert niet uit bij een ongeluk als hij getuned is, dus ja..
sardo
Nuovo Arrivato
Berichten: 118
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 13:05
Locatie: kwintsheul
Contacteer:

Bericht door sardo »

en buiten dat als je tuned wat heb je eraan als het niet wil werken, zit je met de gebakken peren. Of je moet het dan laten herstellen, of je moet het zelf herstellen met het feit dat je dat tijdelijk je auto niet kan gebruiken. Dus wat is wijsheid!!!!!!!!!!!!
GP un'emozione per sempre
LaTiNo
Junior Stato
Berichten: 472
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 14:15
Locatie: Verweggistan

Bericht door LaTiNo »

Er is natuurlijk wel een verschil tussen zelf met de laptop aan de gang gaan en de software laten aanpassen door een Pro als Squadra Tuning he!

In principe kan de dealer helemaal niet zien dat de software is aangepast. De vraag is of bij een ongeluk ook word gekeken of er gesleuteld is aan de software. If vraag me zelfs af of ze gaan kijken of het 'verlaagde onderstel' van de Sport bijv niet stiekum 30mm verder is verlaagd (wat ik heb gedaan bij mijn huidige auto).
sardo
Nuovo Arrivato
Berichten: 118
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 13:05
Locatie: kwintsheul
Contacteer:

Bericht door sardo »

ligt eraan denk ik aan de incident

maar normalite wordt dat niet gedaan.
alleen als het er dik bovenop ligt dat een auto behoorlijk getuned is.
GP un'emozione per sempre
Plaats reactie