Bart

GPEdizione
Nuovo Arrivato
Berichten: 62
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 18:11
Locatie: Hengelo O.V.

Bericht door GPEdizione »

Heey bart...
Alvast veel plezier gewenst met je Gp..
Goede kleur gekozen trouwens :lol:
funk4life
Junior Stato
Berichten: 392
Lid geworden op: za feb 18, 2006 9:57
Locatie: Monnickendam

Bericht door funk4life »

Ja de kleur, daar heb ik trouwens echt nog heel lang over na gedacht.

- Zilver vond ik niet zo mooi bij deze auto en iedereen rijdt er al in
- Zwart maakt hem kleiner en vormen verdwijnen
- Rood is niet de sport rood en dus minder
- Oranje is niet de sport oranje en dus minder
- Belly Sand vond ik iets te gewaagd
- Azure Blue had mijn voorkeur tot ik hem in het echt zag rijden

Grijs is sportief, mooi, degelijk en zakelijk. Verder worden de lijnen van de auto goed weergegeven en vallen de donkere gedeeltes bij de deuren beter op zodat je twee kleuren krijgt. Vandaar deze keuze!
LaTiNo
Junior Stato
Berichten: 472
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 14:15
Locatie: Verweggistan

Bericht door LaTiNo »

funk4life schreef:Ja de kleur, daar heb ik trouwens echt nog heel lang over na gedacht.

- Zilver vond ik niet zo mooi bij deze auto en iedereen rijdt er al in
- Zwart maakt hem kleiner en vormen verdwijnen
- Rood is niet de sport rood en dus minder
- Oranje is niet de sport oranje en dus minder
- Belly Sand vond ik iets te gewaagd
- Azure Blue had mijn voorkeur tot ik hem in het echt zag rijden

Grijs is sportief, mooi, degelijk en zakelijk. Verder worden de lijnen van de auto goed weergegeven en vallen de donkere gedeeltes bij de deuren beter op zodat je twee kleuren krijgt. Vandaar deze keuze!
Ik weet zelf ook nog niet welke kleur ik nou moet kiezen. Ik had eindelijk voor Exotic Red gekozen, maar ik zag zaterdag eentje staan bij de dealer en het kleurverschil tussen de voorbumper en de rest van de auto was echt EXTREEM!! Ik vraag me af of dit nou exemplarisch is of dat ze er allemaal zo uitzien.
Zwart maakt um idd kleiner. Dus dan zouden donkerblauw (Ford-associaties) of Chemical Grey overblijven. Die heb ik nog niet in het echt gezien maar die lijkt me wel ietsie 'kleurloos' als het een bewolkte dag is bijv. Daarentegen zou een rood lederen interieur er wel mooi bij staan :)
funk4life
Junior Stato
Berichten: 392
Lid geworden op: za feb 18, 2006 9:57
Locatie: Monnickendam

Bericht door funk4life »

Nou heb geen rood lederen interieur maar hij is op zich zo mooi genoeg vind ik. Als er mensen naar de dealer gaan en die zien of de 17" 15 spaaks velgen of de chemical grey uitvoering, maak dan even foto's!
GPEdizione
Nuovo Arrivato
Berichten: 62
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 18:11
Locatie: Hengelo O.V.

Bericht door GPEdizione »

HE.. funk4life.
Was vandaag effekes naar me dealer geweest.. effe gevraagd wanneer dat wagenkie van mij komt.. vind het na bijna 2 maand wachten wel eens een keer tijd.. Maar ze zeiden dat ie binnen 2 weken komt. Dus daarna kan ik je de foto`s schenken..
JezzaNL
Nuovo Arrivato
Berichten: 79
Lid geworden op: zo feb 19, 2006 16:11
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door JezzaNL »

funk4life schreef:Ja de kleur, daar heb ik trouwens echt nog heel lang over na gedacht.

- Zilver vond ik niet zo mooi bij deze auto en iedereen rijdt er al in
- Zwart maakt hem kleiner en vormen verdwijnen
- Rood is niet de sport rood en dus minder
- Oranje is niet de sport oranje en dus minder
- Belly Sand vond ik iets te gewaagd
- Azure Blue had mijn voorkeur tot ik hem in het echt zag rijden

Grijs is sportief, mooi, degelijk en zakelijk. Verder worden de lijnen van de auto goed weergegeven en vallen de donkere gedeeltes bij de deuren beter op zodat je twee kleuren krijgt. Vandaar deze keuze!
Ik had een beetje hetzelfde idee... Mijn eerste optie was eigenlijk Belly Sand, maar mede op aanraden van de verkoper (hij verwachte dat dit een slechte 2e hands kleur zou worden) ben ik naar Dordrecht gereden om daar de kleur uit te zoeken... Had bijna nog de Oranje genomen (Merengue) maar vond dit toch iets te gewaagd... Verreweg de mooiste kleur die daar op het terrein stond (ze hadden Bordeaux rood, Jungle Grey, Chemical Grey, Zwart, Merengue, Blauw en Azure blauw) was toch de Chemical Grey... En aangezien ik de azure kleur toch ook wel mooi vond heb ik die in het interieur maar genomen... :P

Helaas had ik alleen mijn camera niet bij me, dus foto's niet kunnen maken...
funk4life
Junior Stato
Berichten: 392
Lid geworden op: za feb 18, 2006 9:57
Locatie: Monnickendam

Bericht door funk4life »

Hmm jammer dat je geen foto's kon maken, heb hem zelf namelijk nog niet gezien in het echt. Bij twee dealers en allebei niet. Alleen de zilvere, zwarte, blauwe en azure blauwe. Maar al deze kleuren vallen af.

Ik heb mijn GPtje de 20 officieel laten bestellen door dealer en eerder dan verwacht kreeg hij het bericht dat hij in productie was genomen, dus als het goed is nu nog een maand en langer kan ik echt niet wachten, hehe.

De dealer raadde mij idd de Belly Sand ook al af, niet om door te verkopen, want het is een lease, maar meer omdat hij niet zo mooi op de auto staat en hij heel opzichtig wordt. Dus toen werd de keuze makkelijk he! Chemical Grey (alleen nemen wel heel veel mensen Chemical Grey)
funk4life
Junior Stato
Berichten: 392
Lid geworden op: za feb 18, 2006 9:57
Locatie: Monnickendam

Bericht door funk4life »

Hij heeft status 35 inmiddels: vertrek vanuit Italie! Misschien is die wel al onderweg, haha. Nog even geduld nog dus!
Bob.
Nuovo Arrivato
Berichten: 28
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 23:28
Locatie: Den Haag

Bericht door Bob. »

Welkom!!

Klinkt netjes allemaal! :wink:
- Sportuitlaat sierstuk (gratis van dealer)
- Getinte achterruiten (gratis van dealer)
Dat heb je goed voor mekaar! 8)
funk4life
Junior Stato
Berichten: 392
Lid geworden op: za feb 18, 2006 9:57
Locatie: Monnickendam

Bericht door funk4life »

Goed voor elkaar valt op zich wel meer. Ze hebben namelijk altijd wel een ruimte over om je tegemoed te komen. Vooral als je particulier koopt krijg je nog redelijk wat van de prijs af. Ze hebben meestal 2% waarmee ze wat kunnen doen, de een zegt overigens 2% van kale prijs (zonder btw en zonder bmp) en de andere zegt de verkoopprijs.

Aangezien ik zelf mag leasen werd het voor mij helemaal moeilijk om er iets af te krijgen, aangezien mijn werkgever al afspraken heeft gemaakt met de automerken (gratis metallic lak, mattenset en kosten rijklaar maken). Hierdoor kunnen de dealers geen korting meer geven. Ben bij Renault geweest; geen korting. Ben bij Opel geweest: geen korting. Ben bij Seat geweest: 220euro korting gegeven door verkoper 1, maar werd me later door verkoper 2 gezegd dat dit helemaal niet kon vanwege die afspraak, maar doordat het al beloofd was bleef deze staan. Fiat: 180euro korting en dat was meer dan de 1% die ze wilden geven, namelijk 130 euro. Dus dat was netjes. Misschien had ik bij een andere Fiat dealer nog wel meer kunnen krijgen, maar deze was eerlijk en oprecht en had hier gewoon een goed gevoel bij.

Als je particulier gaat kopen, zou ik zeker zoveel mogelijk offertes gaan aanvragen en ze tegen elkaar uitspelen. Bij die andere krijg ik dit dit en dit gratis, maar jij bent dichterbij dus wat doe jij? (Altijd een ding meer noemen dan datgene wat je al bij die andere voor elkaar hebt!
LaTiNo
Junior Stato
Berichten: 472
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 14:15
Locatie: Verweggistan

Bericht door LaTiNo »

Ik heb dat ooit een keer geprobeerd (Was overigens een leaseauto). Was bij de Alfa-dealer in Schiedam (toen nog). Ik zei dat ik bij de andere dealer een radio kreeg EN korting op de velgen (wat niet waar was). Ging die vent opeens tekeer tegen me dat dat onzin was en helemaal niet kon met die marges.....blablabla :shock:

Overigens heb ik mijn huidige (lease)auto gehaald via een organisatie die nu helaas niet meer bestaat: The Car Source. Hier kon je opgeven welke auto je wilde en kreeg je een bepaalde korting extra als je bij de door hun aangewezen dealer de auto bestelde. Zo kwam ik uit bij autobedrijf van Kooten in Veenendaal waar ik 4% extra korting kreeg bovenop de korting die de leasemaatschappij al zou krijgen!!!!

Mocht er iemand nog zo'n organisatie weten dan hoor ik het graag :)
funk4life
Junior Stato
Berichten: 392
Lid geworden op: za feb 18, 2006 9:57
Locatie: Monnickendam

Bericht door funk4life »

Goed nieuws net van de dealer:

De auto had vrijdag nog status 35 en heeft nu inmiddels status 50 gekregen. Hij staat dus in Antwerpen, dat is een goed teken. Nu ben ik weer helemaal blij.

Heb dealer net gevraagd of hij kon aangeven hoe lang het dan nog duurt en hij kwam met grapje terug: binnen 2 maanden is hij er, haha, ben je in ieder geval positief als hij er eerder is!

Dit is dus zeker niet te hopen, haha!
JezzaNL
Nuovo Arrivato
Berichten: 79
Lid geworden op: zo feb 19, 2006 16:11
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door JezzaNL »

Super nieuws!

De mijne staat a.s. maandag 2 weken in bestelling... Maar zit er over te denken om toch eens op te vragen welke code die nu al is, wellicht is ie misschien in productie al....
funk4life
Junior Stato
Berichten: 392
Lid geworden op: za feb 18, 2006 9:57
Locatie: Monnickendam

Bericht door funk4life »

Jezza: mijn was na anderhalve week in productie genomen. Een stuk sneller dan verwacht, dus hoop het ook voor je!
funk4life
Junior Stato
Berichten: 392
Lid geworden op: za feb 18, 2006 9:57
Locatie: Monnickendam

Bericht door funk4life »

Mijn Grande Punto met foto en beschrijving van fiat site!

http://img223.imageshack.us/img223/4821/auto2ho.th.jpg

- Grande Punto, 1.9 Multijet 120pk Emotion
- 5 deurs
- Spoiler
- Zijskirts
- 17" velgen 15 spaaks
- Sportuitlaat sierstuk (gratis van dealer)
- Getinte achterruiten (gratis van dealer)
- Chemical Grey Metallic (gratis van leasemaatschappij)
- Mattenset (gratis van leasemaatschappij)

Alle overige specs van de Emotion:
- Abs
- Achterbank neerklapbaar
- Airbag bestuurder
- Airbag passagier
- Airbags hoofd
- Airbags zij
- Armsteun voor
- Automatic climate control
- Bekleding stof
- Boordcomputer
- Centrale deurvergrendeling
- Cruise control
- Getint glas
- Gordelspanners
- Hoofdsteunen achter
- Hoogteverstelling stoel
- Lendesteun
- Lichtmetalen velgen
- Radio/cd speler
- Regensensor
- Spiegels electrisch
- Spiegels verwarmd
- Stuurbekrachtiging
- Stuur in hoogte verstelbaar
- Traction control
- Warmtewerend glas
- Zijruiten electrisch voor

Volle tank en mattenset zit namelijk standaard erbij vanuit onze leasemaatschappij net als Metallic Lak

Zo zal hij eruit komen te zien alleen dan vijf deurs en andere 17" velgen:
http://maurizioi.altervista.org/gpunto/ ... image8.htm[/url]
Plaats reactie