Vraagje

Plaats reactie
Buzz_NL
Berichten: 7
Lid geworden op: vr apr 21, 2006 18:06

Vraagje

Bericht door Buzz_NL »

Goeiedag mede-autoliefhebbers

Ik zal het probleem van af het begin even voorleggen.

ik rij al een aantal jaar een prachtige Alfa romeo 147(1.6 Veloce Distinctive, Squadra tuned, brembo schijfjes, veerpootbrug, 17" GT spaakvelgjes, Viper inductiekit)

Maar ze is al weer 5 jaar oude en heeft net 155k op de klok gezet, dus hup naar de AR dealer......met uitzondering van tweede hands van het "oude" type 147 is alles over mijn geplande budget van ongeveer 25.000. (Ben niet gecharmeerd van de nieuwe 147)

De verkoper probeert nog positief te houden met de opmerking over 2 a 3 jaar hebben we de 149 en 139. :cry:

Dus ik steek de straat over en stap de Fiat dealer binnen, en ben nu toch wel heel erg gecharmeerd van de Grande Punto(terecht natuurlijk, prachtig auto) dus hop proefrit gemaakt in de 1.4 8v.

Maar ik miste toch de extra italiaanse paarden en wegligging van mijn 147.
Nu heb ik wel geinformeerd of ik tzt een proefrit kan maken in de 1.4 16v sport(1 a 2 maanden ga ken ik ritje maken)

Dus ben graag jullie mening,
1. Wachten tot AR met een kleinere betaalbare auto komt(149 of 139)
2. Gaan voor GT 1.4 16v en dan na 2 jaar terug naar AR :wink:
3. Of komt er ooit een GT 1.6l(dus benzine GT met meer dan 120 pk)? want dan wordt het een GT :wink:


thx!
Gebruikersavatar
il padrino
Nuovo Arrivato
Berichten: 101
Lid geworden op: zo mar 12, 2006 9:20
Locatie: Beverwijk

Bericht door il padrino »

Er komen als het goed is 2 stuks 1.4 turbo's met verschillende pk's (100+)
een 1.6 en het toppertje moet een 1.8 worden.

Let wel op hier is nog niets concreets over zover ik weet en als het zo is of het dan ook naar nederland komt.(verbeter mij als het niet zo is).

Ik heb wel ooit gelezen dat de door jou genoemde AR 139 op het platform van deze grande Punto komt.

Maar zoals ik al zei er word altijd veel vertelt, maar eerst zien en dan geloven.

Zoek een beetje rond op het forum want ik heb er hier ook meer over gelezen.

Ik heb zelf ook een 1.4 16v sport besteld.
Ik denk dat de wegligging moeilijk te vergelijken valt.
Dat van een alfa is toch heel anders. (Ik rij nu een 156)
Ik heb mij laten vertellen dat de GP nu meer in de buurt van de stilo ligt met de rij eigenschappen.

Maar ieder zijn eigen mening natuurlijk.
Ik heb ook in de 8v proef gereden en vond dat niet verkeerd.
Hij voldeed wel maar miste af en toe net een beetje power.
Ik denk dat de 18 pk en de verlaging het alleen maar beter maken.

Kortom even wachten op de 16 v

Greetz DV
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

met dat budget heb je de duurste uitvoering van de GP ( nu )
en ik weet zeker dat je als je je een GP zou kopen, je over 2 jaar niet terug gaat naar AR :wink:
joedelta

Bericht door joedelta »

met dat budget heb je de duurste uitvoering van de GP ( nu )
en ik weet zeker dat je als je je een GP zou kopen, je over 2 jaar niet terug gaat naar AR :wink:
Ferme taal Hannes!!! Dat mag ik wel...onvoorwaardelijk vertrouwen in de GP. :lol: :wink:
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

joedelta schreef:
met dat budget heb je de duurste uitvoering van de GP ( nu )
en ik weet zeker dat je als je je een GP zou kopen, je over 2 jaar niet terug gaat naar AR :wink:
Ferme taal Hannes!!! Dat mag ik wel...onvoorwaardelijk vertrouwen in de GP. :lol: :wink:
:lol: :lol: mij is geleerd altijd de waarheid zeggen, en dat heb ik dus gedaan :D :D

ik denk dat alfa met deze GP er een grote concurrent bij heeft gekregen.
joedelta

Bericht door joedelta »

ik denk dat alfa met deze GP er een grote concurrent bij heeft gekregen.
wederom ferme taal!!!!
maar, wat betreft de sportieve styling van de GP lijkt er hier en daar wel wat Alfa bloed door zijn aderen te vloeien...kan ook liggen aan het feit dat meneer Giugiaro zowel de GP als diverse recente Alfa modellen (bijvoorbeeld de Alfa 159) heeft ontworpen.
Buzz_NL
Berichten: 7
Lid geworden op: vr apr 21, 2006 18:06

Bericht door Buzz_NL »

bedankt voor de replies, ik heb er nog eens over nagedacht en ik ga eind van dit jaar(medio december) ga ik shoppen voor een GP.

Rond die tijd valt er altijd beter te onderhandelen(ivm bonus importeurs) en het kenteken op 2007 te laten zeten.
Als ik kijk naar het huidige aanbod dan zal het de 1.4 16v sport met nog een paar opties.

En hopelijk is er dan een 1.4 turbo of 1.6 te bestellen. :wink:
Gebruikersavatar
Romeodelta
Senior Stato
Berichten: 720
Lid geworden op: wo mar 01, 2006 21:30
Locatie: Hoogvliet

Bericht door Romeodelta »

:arrow: Mijn vorige bella was ook een 147. Een 105pk dus. Maar ik vind de 16v net even beter reageren op het gas. Ze rijdt heerlijk. ik heb er zeker geen spijt van.Afbeelding

Hier nog een keer de 147 op de voorgrond.
Plaats reactie