Review Grande Punto op Planet Internet
Review Grande Punto op Planet Internet
Op de homepage van Planet Internet staat vandaag een review van de Grande Punto 1.4 8V Edizione Prima.
Het heeft er alle schijn van dat de journalist het artikel geheel of gedeeltelijk heeft gebaseerd op een reeds bestaand artikel (van Autoweek denk ik). (Ik denk namelijk dat als een journalist nu bij FIAT Nederland aan komt voor een GP om te gebruiken voor een review, dat ze dan geen 1.4 8V Edizione Prima meegeven (waar op zich niets mis mee is hoor!!!), maar een GP met een 1.4 16V motor, want dan komt de GP natuurlijk weer iets beter uit de test.) Er staan dan ook geen nieuwe foto's bij, maar nevertheless komt de GP er best goed van af:
http://www.planet.nl/planet/show/id=174 ... /sc=9e1bfa
Het heeft er alle schijn van dat de journalist het artikel geheel of gedeeltelijk heeft gebaseerd op een reeds bestaand artikel (van Autoweek denk ik). (Ik denk namelijk dat als een journalist nu bij FIAT Nederland aan komt voor een GP om te gebruiken voor een review, dat ze dan geen 1.4 8V Edizione Prima meegeven (waar op zich niets mis mee is hoor!!!), maar een GP met een 1.4 16V motor, want dan komt de GP natuurlijk weer iets beter uit de test.) Er staan dan ook geen nieuwe foto's bij, maar nevertheless komt de GP er best goed van af:
http://www.planet.nl/planet/show/id=174 ... /sc=9e1bfa
het is inderdaad hoog tijd dat er eens een review wordt geschreven over een 1.4 16v! er was een tijd geleden ook een review door Jeremy Clarkson die heel positief was op de motor na. Al hadden ze m nou de 1.4 16v gegeven...
ik ben trouwens ook heel benieuwd, want de 1.2 vond ik zelf ook niet al te vlug
ik ben trouwens ook heel benieuwd, want de 1.2 vond ik zelf ook niet al te vlug
Nou Peter R, ik kan je verzekeren dat de 1.4 16V motor een geheel ander karakter heeft dan de 1.2 8V en 1.4 8V. Ik vind het echt een heerlijke motor. Soepel en bereidwillig. Ik ben er 100% tevreden over.
Ik hoor sommige mensen hier op het forum vaak zeggen dat ze wel de 1.6 16V uit de Stilo in hun GP zouden willen hebben, maar dat vind ik niet. Ik vond die motor in mijn Stilo wel OK, maar je merkt bij de 1.4 16V dat het weer een modernere motor is in de goede zin van het woord. Hij reageert ook directer op het gaspedaal. Bovendien scheelt het maar 8 pk tussen de 2 motoren, dus dat vind ik dan weer het gewichtsverschil niet waard.
Het remgedrag van mijn GP is trouwens ook geheel anders dan de 1.4 8V Edizione Prima waar ik in proefgereden had. Die laatste had namelijk dat extreem bijterige, waarbij het doseren van het remmen er soms bij in schoot. Nou weet ik niet of de afstelling van de remmen bij de 1.4 16V anders is, of dat het komt omdat ik brake assist op mijn GP heb, maar hij remt veel volwassener. Goed dosserbaar, maar trefzeker. Echt precies zo als ik het lekker vind.
Ik hoor sommige mensen hier op het forum vaak zeggen dat ze wel de 1.6 16V uit de Stilo in hun GP zouden willen hebben, maar dat vind ik niet. Ik vond die motor in mijn Stilo wel OK, maar je merkt bij de 1.4 16V dat het weer een modernere motor is in de goede zin van het woord. Hij reageert ook directer op het gaspedaal. Bovendien scheelt het maar 8 pk tussen de 2 motoren, dus dat vind ik dan weer het gewichtsverschil niet waard.
Het remgedrag van mijn GP is trouwens ook geheel anders dan de 1.4 8V Edizione Prima waar ik in proefgereden had. Die laatste had namelijk dat extreem bijterige, waarbij het doseren van het remmen er soms bij in schoot. Nou weet ik niet of de afstelling van de remmen bij de 1.4 16V anders is, of dat het komt omdat ik brake assist op mijn GP heb, maar hij remt veel volwassener. Goed dosserbaar, maar trefzeker. Echt precies zo als ik het lekker vind.
- Señor Sjon
- Membre D'Oro
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
- Locatie: Hellevoetsluis
Ik vind juist dat bijterige fijn. Clio had dat ook, heerlijke stoppers. Of ze hebben wat kritieken ter harte genomen en het eea iets anders afgesteld.
Maar de Emotion heeft toch geen schijfremmen achter? Dus misschien dat de sport, die dat wel heeft, bijteriger reageert.
Maar de Emotion heeft toch geen schijfremmen achter? Dus misschien dat de sport, die dat wel heeft, bijteriger reageert.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders.
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders.
Wie zal het zeggen?Señor Sjon schreef:Ik vind juist dat bijterige fijn. Clio had dat ook, heerlijke stoppers. Of ze hebben wat kritieken ter harte genomen en het eea iets anders afgesteld.
Maar de Emotion heeft toch geen schijfremmen achter? Dus misschien dat de sport, die dat wel heeft, bijteriger reageert.
De 1.4 8V had ook geen schijremmen achter, maar was wel bijterig. Mijn Stilo had wel schijfremmen achter, maar was niet bijterig. Gewoon volwassen en betrouwbaar. Dat bijterige zorgt er volgens mij niet voor dat je sneller stil staat, alleen maar dat je soms per ongeluk harder remt dan je verwacht en misschien daardoor ook harder dan je achterligger dacht....met alle gevolgen van dien..... :roll:
Over de remmen op mijn GP ben ik in ieder geval zeer tevreden: gewoon rustig afremmen als je dat wilt en zwaar in de ankers als het nodig is.
Ja, daar heb je gelijk in, maar goed de GP blijft een (uit de kluiten gewassen) klasse B auto. Ik denk overigens dat ze hiermee vooral doelen op het karakter van de 1.4 8V motor.... :roll:GPsport schreef:uhm sinds wanneer is een auto van 4 meter een stadsautootje? Dat zijn de afmetingen van Golf III, middenklasformaat.
Het is gewoon een kwestie van wennen. Na 5 minuten weet je niet beter.joedelta schreef:Señor Sjon schreef: volwassen en betrouwbaar. Dat bijterige zorgt er volgens mij niet voor dat je sneller stil staat, alleen maar dat je soms per ongeluk harder remt dan je verwacht en misschien daardoor ook harder dan je achterligger dacht....met alle gevolgen van dien..... :roll:
Ik had trouwens wel elke keer dat ik mijn auto (en die had echt heel erg bijterige remmen) bij de garage moest ophalen dat ik dan weer opnieuw die 5 minuten moest wennen :p
Re: Review Grande Punto op Planet Internet
stonden toch grote stukken in beschreven die ik nog nergens anders was tegen gekomen Joedelta.joedelta schreef:Op de homepage van Planet Internet staat vandaag een review van de Grande Punto 1.4 8V Edizione Prima.
Het heeft er alle schijn van dat de journalist het artikel geheel of gedeeltelijk heeft gebaseerd op een reeds bestaand artikel (van Autoweek denk ik). (Ik denk namelijk dat als een journalist nu bij FIAT Nederland aan komt voor een GP om te gebruiken voor een review, dat ze dan geen 1.4 8V Edizione Prima meegeven (waar op zich niets mis mee is hoor!!!), maar een GP met een 1.4 16V motor, want dan komt de GP natuurlijk weer iets beter uit de test.) Er staan dan ook geen nieuwe foto's bij, maar nevertheless komt de GP er best goed van af:
http://www.planet.nl/planet/show/id=174 ... /sc=9e1bfa
mis inderdaad nog een beschrijving van de 1,4 16 v die kom je nergens tegen.
ook andere foto's zie je nergens altijd de zelfde rode of blauwe GP
de nederlandse wegen zijn trouwens nog steeds saai want je ziet de Gp nog maar weinig
elke auto is weer anders.joedelta schreef:Wie zal het zeggen?Señor Sjon schreef:Ik vind juist dat bijterige fijn. Clio had dat ook, heerlijke stoppers. Of ze hebben wat kritieken ter harte genomen en het eea iets anders afgesteld.
Maar de Emotion heeft toch geen schijfremmen achter? Dus misschien dat de sport, die dat wel heeft, bijteriger reageert.
De 1.4 8V had ook geen schijremmen achter, maar was wel bijterig. Mijn Stilo had wel schijfremmen achter, maar was niet bijterig. Gewoon volwassen en betrouwbaar. Dat bijterige zorgt er volgens mij niet voor dat je sneller stil staat, alleen maar dat je soms per ongeluk harder remt dan je verwacht en misschien daardoor ook harder dan je achterligger dacht....met alle gevolgen van dien..... :roll:
Over de remmen op mijn GP ben ik in ieder geval zeer tevreden: gewoon rustig afremmen als je dat wilt en zwaar in de ankers als het nodig is.
remmen moet je met gevoel, zo heb ik een buurman die altijd op het laatste moment remt zit je bijna met je neus tegen de voorruit geplakt
je hebt er die leren het nooit
Heb je gelijk in Hannes. Bijterig of niet.....je moet er wel gevoel voor hebben of ontwikkelen.hannes schreef:elke auto is weer anders.
remmen moet je met gevoel, zo heb ik een buurman die altijd op het laatste moment remt zit je bijna met je neus tegen de voorruit geplakt
je hebt er die leren het nooit