"koppendraaier"
"koppendraaier"
Ik heb nou een paar ritjes gemaakt en het is toch wel geinig te merken dat de GP toch wel een "koppendraaier" (zo noem ik dat maar) is, er zijn veel mensen die even kijken wat daar nou toch weer rijdt... kan ik de aanschaf van die (andere koppendraaiende) duitse auto even uitstellen. (Ik heb altijd gezegd dat als ik ooit nog een Duitse auto komt, hij met een P moet beginnen, en dan bedoel ik niet de Polo).
Van 't weekend maakte mijn zusje nog een opmerking dat ze in haar Skoda een VW-dieseltje had zitten, waarop ik dan maar antwoorden dat ik een Ferrari-dieseltje had, daar had ze niet van terug haha
(jaja ik weet best wel dat er geen Ferrari-dieseltjes zijn)
Van 't weekend maakte mijn zusje nog een opmerking dat ze in haar Skoda een VW-dieseltje had zitten, waarop ik dan maar antwoorden dat ik een Ferrari-dieseltje had, daar had ze niet van terug haha
(jaja ik weet best wel dat er geen Ferrari-dieseltjes zijn)
Re: "koppendraaier"
en dat VW-dieseltje is dan toch weer gebaseerd op FIAT techniek....dus....TeChNo2 schreef:Ik heb nou een paar ritjes gemaakt en het is toch wel geinig te merken dat de GP toch wel een "koppendraaier" (zo noem ik dat maar) is, er zijn veel mensen die even kijken wat daar nou toch weer rijdt... kan ik de aanschaf van die (andere koppendraaiende) duitse auto even uitstellen. (Ik heb altijd gezegd dat als ik ooit nog een Duitse auto komt, hij met een P moet beginnen, en dan bedoel ik niet de Polo).
Van 't weekend maakte mijn zusje nog een opmerking dat ze in haar Skoda een VW-dieseltje had zitten, waarop ik dan maar antwoorden dat ik een Ferrari-dieseltje had, daar had ze niet van terug haha
(jaja ik weet best wel dat er geen Ferrari-dieseltjes zijn)
Ja, maar de eerste turbodiesel motor in een personenauto was ook door FIAT/Magneti Marelli bedacht (FIAT Croma TDI). Dus ook die oude turbodiesels zijn op FIAT technologie gebaseerd.LaTiNo schreef:Nee hoor, VAG gebruikt voor zijn 'goedkope' auto's nog steeds een ouder en minder efficient systeem. Fiat gebruikt het common-rail systeem dat ze bij Bosch onder licentie hebben verkocht. De dikkere audi's en VW (Phaeton) gebruiken die techniek wel
- Señor Sjon
- Membre D'Oro
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
- Locatie: Hellevoetsluis
Tja, and to add insult to injury... ze halen er ook nog eens de turbo af en noemen het een SDi.
Ik heb daar een maand in gereden. Was een voorloper van mijn toenmalige leaseauto. Wat heb ik dat ding lopen vervloeken zeg. En niet echt super zuinig. Je trapt hem meestal vol op zijn staart... aangezien het voor de snelheid geen reet uitmaakt en het gaspedaal meer als aan/uit schakelaar werktte.
Ik heb daar een maand in gereden. Was een voorloper van mijn toenmalige leaseauto. Wat heb ik dat ding lopen vervloeken zeg. En niet echt super zuinig. Je trapt hem meestal vol op zijn staart... aangezien het voor de snelheid geen reet uitmaakt en het gaspedaal meer als aan/uit schakelaar werktte.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders.
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders.
Halen ze echt de turbo er af, of alleen de intercooler? FIAT heeft ook een tijd een goedkopere variant van de JTD geleverd, zonder intercooler....maar de Turbo weghalen....dan is het dus eigenlijk een doodnormale stikouderwetse diesel...what's next? Gaan ze straks ook nog de motor er uit laten en er trappers in monteren?Señor Sjon schreef:Tja, and to add insult to injury... ze halen er ook nog eens de turbo af en noemen het een SDi.
Ik heb daar een maand in gereden. Was een voorloper van mijn toenmalige leaseauto. Wat heb ik dat ding lopen vervloeken zeg. En niet echt super zuinig. Je trapt hem meestal vol op zijn staart... aangezien het voor de snelheid geen reet uitmaakt en het gaspedaal meer als aan/uit schakelaar werktte.
- Señor Sjon
- Membre D'Oro
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
- Locatie: Hellevoetsluis
- Señor Sjon
- Membre D'Oro
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
- Locatie: Hellevoetsluis
En ik heb zelfs een maand overleefd in dat ding. Erger is nog dat hij wel het gewicht heeft van een TDi, dus van enig fatsoenlijk weggedag was ook nog 's geen sprake.joedelta schreef:SDI: voor de echte daredevils, en wie in een TDI rijdt is een mietje....Señor Sjon schreef:Jep een SDi (SlowDiesel) is een diesel zonder turbo, en dat merk je...
- 0-100 met een kalender.
- Elke oprit een uitdaging.
- Je leven wordt een stuk spannender met invoegen.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders.
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders.
In Wolfsburg weten ze precies wat een automobilist nodig heeft...Señor Sjon schreef:En ik heb zelfs een maand overleefd in dat ding. Erger is nog dat hij wel het gewicht heeft van een TDi, dus van enig fatsoenlijk weggedag was ook nog 's geen sprake.joedelta schreef:SDI: voor de echte daredevils, en wie in een TDI rijdt is een mietje....Señor Sjon schreef:Jep een SDi (SlowDiesel) is een diesel zonder turbo, en dat merk je...
- 0-100 met een kalender.
- Elke oprit een uitdaging.
- Je leven wordt een stuk spannender met invoegen.
- Señor Sjon
- Membre D'Oro
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
- Locatie: Hellevoetsluis