"koppendraaier"

TeChNo2

"koppendraaier"

Bericht door TeChNo2 »

Ik heb nou een paar ritjes gemaakt en het is toch wel geinig te merken dat de GP toch wel een "koppendraaier" (zo noem ik dat maar) is, er zijn veel mensen die even kijken wat daar nou toch weer rijdt... kan ik de aanschaf van die (andere koppendraaiende) duitse auto even uitstellen. (Ik heb altijd gezegd dat als ik ooit nog een Duitse auto komt, hij met een P moet beginnen, en dan bedoel ik niet de Polo).

Van 't weekend maakte mijn zusje nog een opmerking dat ze in haar Skoda een VW-dieseltje had zitten, waarop ik dan maar antwoorden dat ik een Ferrari-dieseltje had, daar had ze niet van terug haha
(jaja ik weet best wel dat er geen Ferrari-dieseltjes zijn)
joedelta

Re: "koppendraaier"

Bericht door joedelta »

TeChNo2 schreef:Ik heb nou een paar ritjes gemaakt en het is toch wel geinig te merken dat de GP toch wel een "koppendraaier" (zo noem ik dat maar) is, er zijn veel mensen die even kijken wat daar nou toch weer rijdt... kan ik de aanschaf van die (andere koppendraaiende) duitse auto even uitstellen. (Ik heb altijd gezegd dat als ik ooit nog een Duitse auto komt, hij met een P moet beginnen, en dan bedoel ik niet de Polo).

Van 't weekend maakte mijn zusje nog een opmerking dat ze in haar Skoda een VW-dieseltje had zitten, waarop ik dan maar antwoorden dat ik een Ferrari-dieseltje had, daar had ze niet van terug haha
(jaja ik weet best wel dat er geen Ferrari-dieseltjes zijn)
en dat VW-dieseltje is dan toch weer gebaseerd op FIAT techniek....dus.... :D
LaTiNo
Junior Stato
Berichten: 472
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 14:15
Locatie: Verweggistan

Bericht door LaTiNo »

Nee hoor, VAG gebruikt voor zijn 'goedkope' auto's nog steeds een ouder en minder efficient systeem. Fiat gebruikt het common-rail systeem dat ze bij Bosch onder licentie hebben verkocht. De dikkere audi's en VW (Phaeton) gebruiken die techniek wel :)
joedelta

Bericht door joedelta »

LaTiNo schreef:Nee hoor, VAG gebruikt voor zijn 'goedkope' auto's nog steeds een ouder en minder efficient systeem. Fiat gebruikt het common-rail systeem dat ze bij Bosch onder licentie hebben verkocht. De dikkere audi's en VW (Phaeton) gebruiken die techniek wel :)
Ja, maar de eerste turbodiesel motor in een personenauto was ook door FIAT/Magneti Marelli bedacht (FIAT Croma TDI). Dus ook die oude turbodiesels zijn op FIAT technologie gebaseerd. :D
LaTiNo
Junior Stato
Berichten: 472
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 14:15
Locatie: Verweggistan

Bericht door LaTiNo »

kijk, DAT wist ik niet ;)
joedelta

Bericht door joedelta »

Triest eigenlijk van VAG om zo'n ouderwets systeem in die te dure auto's te monteren, terwijl je bij FIAT zelfs in de Panda een Multijet er in krijgt, wat dan weer een nieuwe generatie van de common rail diesel is, dus eigenlijk twee stappen verder dan wat VAG in zijn "goedkopere" auto's stopt.
:?
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

Tja, and to add insult to injury... ze halen er ook nog eens de turbo af en noemen het een SDi.

Ik heb daar een maand in gereden. Was een voorloper van mijn toenmalige leaseauto. Wat heb ik dat ding lopen vervloeken zeg. En niet echt super zuinig. Je trapt hem meestal vol op zijn staart... aangezien het voor de snelheid geen reet uitmaakt en het gaspedaal meer als aan/uit schakelaar werktte. :P
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
joedelta

Bericht door joedelta »

Señor Sjon schreef:Tja, and to add insult to injury... ze halen er ook nog eens de turbo af en noemen het een SDi.

Ik heb daar een maand in gereden. Was een voorloper van mijn toenmalige leaseauto. Wat heb ik dat ding lopen vervloeken zeg. En niet echt super zuinig. Je trapt hem meestal vol op zijn staart... aangezien het voor de snelheid geen reet uitmaakt en het gaspedaal meer als aan/uit schakelaar werktte. :P
Halen ze echt de turbo er af, of alleen de intercooler? FIAT heeft ook een tijd een goedkopere variant van de JTD geleverd, zonder intercooler....maar de Turbo weghalen....dan is het dus eigenlijk een doodnormale stikouderwetse diesel...what's next? Gaan ze straks ook nog de motor er uit laten en er trappers in monteren? :wink:
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

Jep een SDi (SlowDiesel) is een diesel zonder turbo, en dat merk je...
- 0-100 met een kalender.
- Elke oprit een uitdaging.
- Je leven wordt een stuk spannender met invoegen.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
joedelta

Bericht door joedelta »

Señor Sjon schreef:Jep een SDi (SlowDiesel) is een diesel zonder turbo, en dat merk je...
- 0-100 met een kalender.
- Elke oprit een uitdaging.
- Je leven wordt een stuk spannender met invoegen.
SDI: voor de echte daredevils, en wie in een TDI rijdt is een mietje.... :twisted:
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

joedelta schreef:
Señor Sjon schreef:Jep een SDi (SlowDiesel) is een diesel zonder turbo, en dat merk je...
- 0-100 met een kalender.
- Elke oprit een uitdaging.
- Je leven wordt een stuk spannender met invoegen.
SDI: voor de echte daredevils, en wie in een TDI rijdt is een mietje.... :twisted:
En ik heb zelfs een maand overleefd in dat ding. Erger is nog dat hij wel het gewicht heeft van een TDi, dus van enig fatsoenlijk weggedag was ook nog 's geen sprake.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
joedelta

Bericht door joedelta »

Señor Sjon schreef:
joedelta schreef:
Señor Sjon schreef:Jep een SDi (SlowDiesel) is een diesel zonder turbo, en dat merk je...
- 0-100 met een kalender.
- Elke oprit een uitdaging.
- Je leven wordt een stuk spannender met invoegen.
SDI: voor de echte daredevils, en wie in een TDI rijdt is een mietje.... :twisted:
En ik heb zelfs een maand overleefd in dat ding. Erger is nog dat hij wel het gewicht heeft van een TDi, dus van enig fatsoenlijk weggedag was ook nog 's geen sprake.
In Wolfsburg weten ze precies wat een automobilist nodig heeft... :?
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

JA, een andere auto. :P
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
TeChNo2

Bericht door TeChNo2 »

Ik heb geloof ik een gevoelige snaar geraakt ergens... hee :lol: :oops: :?: :idea:
joedelta

Bericht door joedelta »

TeChNo2 schreef:Ik heb geloof ik een gevoelige snaar geraakt ergens... hee :lol: :oops: :?: :idea:
Ja, Duitse auto's maken me over het algemeen verdrietig :cry: :cry: :cry:
Plaats reactie