1.4 16v B label met milieukorting ook voor de punto?

Gebruikersavatar
il padrino
Nuovo Arrivato
Berichten: 101
Lid geworden op: zo mar 12, 2006 9:20
Locatie: Beverwijk

1.4 16v B label met milieukorting ook voor de punto?

Bericht door il padrino »

Eerst even deze tekst gekopieerd van de fiat site.
De grande punto staat er niet bij.
(zie na de tekst de foto)

Per 1 juli aanstaande treedt de nieuwe BPM-regeling in werking waarbij een financiële korting dan wel straf wordt gekoppeld aan de ‘milieuprestaties’ per individueel model. Vooruitlopend op deze nieuwe wetgeving kunnen de Panda, Stilo én Croma nu al een bonus tegemoet zien van € 500,-.
Reden voor de nodige wijzigingen in de diverse prijslijsten, waarbij één van de meest opvallende zaken de scherpere Panda-prijs is. Mede dankzij het verkrijgen van het B-energielabel per 1 juli wordt de bekroonde Panda per direct aangeboden vanaf € 7.595,-.

Binnen het Fiat Panda-programma krijgen de versies met de 1.2 viercilinder onder de motorkap het B-label opgeplakt. Met dank aan de prima prestaties op het gebied van brandstofverbruik, CO2-uitstoot en overige emissies kan Fiats troef in het A-segment vanaf heden voor een nog competitievere prijs worden aangeboden. Er is nu al een Fiat Panda vanaf € 7.595,-. Over de hele linie bezien, zijn de prijzen met tenminste € 900,- verlaagd. Nieuw binnen het programma van de Auto van het Jaar 2004 zijn de 1.1 Young met standaard airco voor € 8.995,- en de 1.2 Dynamic met airco à € 9.495,-.

Het Fiat Stilo programma is voor het modeljaar 2006 herzien. Per 1 juli aanstaande vallen de Stilo 1.4 16v en 1.6 16v (benzine) onder het B-label. Richting de consument vertaalt de Fiat-dealer dit in een extra hoge inruilprijs op elke nieuwe Stilo, die € 1.000,- boven de ANWB/BOVAG-prijs ligt. Als Stilo-vanafprijs geldt een bedrag van € 15.995,-. De leaseprijzen beginnen bij een bijzonder aantrekkelijke € 339,- per maand.

Binnen het Croma-gamma bezit de 1.8 16v versie het B-label. Hierdoor kon de vanafprijs worden aangescherpt tot € 24.995,- Bovendien hanteert de Fiat-dealer in het geval van Fiats Comfort Wagon zeer gunstige inruilprijzen, tot € 1.500,- boven de ANWB/BOVAG-koers. Uiteraard blijft het aanbod van kracht om een 3e jaar fabrieksgarantie aan te schaffen voor slechts € 195,-. De Croma-leaseprijzen beginnen bij € 469,-.

Deze foto heb ik gemaakt bij het italie evenement.
Afbeelding

Zouden wij wie hem nog niet hebben ook de korting krijgen.
Mijne word als het goed is half juni geleverd maar voor 500 euro wil ik best nog wel 2 weken wachten.
Wat denken jullie er over?
Laatst gewijzigd door il padrino op zo mei 14, 2006 8:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Cordiali Saluti, il padrino 8)
-------------------------------------------------------
Grande Punto Sport 1.4 16v Rosso Esotico
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Kun je toch weer de nodige assosoires uitzoeken misschien. 500 euro is toch een bom geld tegenwoordig.

Zal eens gaan bellen met de dealer, kijken of ik wat assosoires los kan peuteren. Ik verwacht mijn auto over een week of 1-2. Dus officieel geld de korting niet voor mij. Maar we kunnen het altijd proberen.

Zou graag nog de slotbouten voor de velgen willen, en metalen trappers, misschien een mooie dorpellijst ofzo erbij....
Afbeelding
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

Ik ben vandaag maar naar de dealer gestapt over het hoe en waarom. Internet biedt ook niet echt soelaas en de dealer kon me er ook niet veel over vertellen.

Voor zover ik begrepen heb gaat het om datum kentekenregistratie. Dus ik heb de dealer gemeld fijn ff te wachten t/m 1 juli met registreren. In principe zou ie 30 juni geleverd worden, dus dat ene dagje kan me 500 terreuro opleveren...
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
Gebruikersavatar
il padrino
Nuovo Arrivato
Berichten: 101
Lid geworden op: zo mar 12, 2006 9:20
Locatie: Beverwijk

Bericht door il padrino »

Ik ben gister ook even bij de dealer langs geweest.
Ik wacht ook lekker tot 2 juli.
Want 500 euro voor 2 weken wachten vind ik nog al wat.

Wat meer info over de BPMregeling is hier te vinden (PDF Bestand)

http://www.anwb.nl/published/anwbcms/co ... 711677.pdf

Mijn dealer wist het ook niet precies maar in het bestand hierboven en de foto maakt het voor mij wel duidelijk. (Ik heb het voor hem uitgeprint en volgens hem moet het ook geen enkel probleem zijn).
Cordiali Saluti, il padrino 8)
-------------------------------------------------------
Grande Punto Sport 1.4 16v Rosso Esotico
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

ik heb hierover bij mijn fiat dealer toen ik de GP ben gaan halen navraag gedaan.
hij durfde met 99 % zekerheid te stellen dat dit niet voor de GP zou gaan gelden.
dit omdat fiat nederland zelf mag bepalen hoe ze het bedrag (dat volgens hem beschikbaar word gesteld voor de milieusubsidie ) gaan verdelen.
Fiat vind de GP al scherp geprijst en zal dit dus voor de andere types gaan gebruiken.
dus of het waar is weet ik niet maar wilde het toch even melden. :wink:
Lingotto
Nuovo Arrivato
Berichten: 19
Lid geworden op: di apr 04, 2006 20:17
Locatie: Rotterdam

Bericht door Lingotto »

hannes schreef: Fiat vind de GP al scherp geprijst en zal dit dus voor de andere types gaan gebruiken.

met andere woorden: de GP verkoopt nog te goed om er een actie van te maken, dit was ook al zo met de klasse voordeeldagen, gold wel voor andere modellen maar niet voor de GP
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

hannes schreef:ik heb hierover bij mijn fiat dealer toen ik de GP ben gaan halen navraag gedaan.
hij durfde met 99 % zekerheid te stellen dat dit niet voor de GP zou gaan gelden.
dit omdat fiat nederland zelf mag bepalen hoe ze het bedrag (dat volgens hem beschikbaar word gesteld voor de milieusubsidie ) gaan verdelen.
Fiat vind de GP al scherp geprijst en zal dit dus voor de andere types gaan gebruiken.
dus of het waar is weet ik niet maar wilde het toch even melden. :wink:

Vaagheid, want de overheid adverteert met die milieukorting om kopers over te halen dan toch maar een zuinige auto te kopen... Het zou een beetje onterecht zijn om op die manier "jouw" subsidie naar een ander te zien gaan.

Besides, ik betaal al overal de volle mep voor; en zelfs nu zit er dan geen voordeeltje in?!

[edit] volgens dat PDFje gaat het toch echt over de individuele koper en niet de dealerorganisatie. Ik vind de informatievoorziening in die regeling echt beroerd van overheidswege.[/edit]
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
Gebruikersavatar
il padrino
Nuovo Arrivato
Berichten: 101
Lid geworden op: zo mar 12, 2006 9:20
Locatie: Beverwijk

Bericht door il padrino »

Ben ook nog even naar de dealer geweest en die zei dat er anders een prijsverhoging voor de Punto was gekomen die nu wegvalt tegen de milieusubsidie.
Zo blijft de prijs hetzelfde.
Maar als je hem hebt besteld voor een bepaalde prijs en hij wordt daarna duurder ivm met prijswijzigingenen dan geld toch de oude prijs.
(Net even op de bon gekeken maar daar staat natuurlijk in dat ze niet verantwoordelijk zijn voor wijzigengen op uitrusting en prijs.)
Cordiali Saluti, il padrino 8)
-------------------------------------------------------
Grande Punto Sport 1.4 16v Rosso Esotico
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

il padrino schreef:Ben ook nog even naar de dealer geweest en die zei dat er anders een prijsverhoging voor de Punto was gekomen die nu wegvalt tegen de milieusubsidie.
Zo blijft de prijs hetzelfde.
Maar als je hem hebt besteld voor een bepaalde prijs en hij wordt daarna duurder ivm met prijswijzigingenen dan geld toch de oude prijs.
(Net even op de bon gekeken maar daar staat natuurlijk in dat ze niet verantwoordelijk zijn voor wijzigengen op uitrusting en prijs.)
Ehm... ik geloof dat dit milieusubsidie verhaal helemaal de mist in gaat...

Het is een korting op de BPM, dus er zijn geen verdere kosten voor de dealer whatsoever. Jij betaalt minder BPM, hij betaalt minder BPM. De marges blijven gelijk.
Dus met het verhaal van een duurdere auto slaat nergens op. En die 2 oude naaimachines die ze eerst als benzineblok hadden kwamen niet eens in aanmerking voor BPM korting. Het lijkt wel of iedere dealer er zijn eigen puntje aan zuigt om dat geld maar in de pocket te houden.

Dit is een overheidsmaatregel, geen verandering in prijs van de auto zelf. Daar ligt denk ik het verschil.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

tja, wat zal er allemaal van waar zijn.

ik heb er in elk geval niets meer aan, want heb de GP al.
hoop alleen voor degenen die hem nog moeten krijgen dat er misschien toch nog een financieel voordeeltje aanzit.
maar ben er bang voor, maar niet geschoten is altijd mis.
succes :wink:
Farbe
Berichten: 7
Lid geworden op: ma mei 22, 2006 15:32

Bericht door Farbe »

Wat lopen jullie nou te lullen over die milieu korting ? Ik ben bij m'n dealer geweest en het zit als volgt :
Fiat Auto Nederland zou de prijzen van de Grande Punto per 1 juli gaan verhogen.
Aangezien per 1 juli ook de BPM verlaging komt valt dit tegen elkaar weg. De beslissing van de prijsverhoging wordt niet door de dealer bepaalt, maar door de fabriek in Italië.
Jullie doen net alsof de dealer geld in z'n zak steekt of Fiat Auto Nederland. Dat is dus niet waar. Als die BPM verlaging er niet was geweest hadden alle mensen die per 1 juli een Grande Punto wilde kopen EUR 500,-- meer moeten betalen.
Ga is genieten van de auto in plaats van alleen maar te zeuren over kortingen en geld.
Mijn Grande Punto komt waarschijnlijk pas eind juli.
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

Farbe schreef:Wat lopen jullie nou te lullen over die milieu korting ? Ik ben bij m'n dealer geweest en het zit als volgt :
Fiat Auto Nederland zou de prijzen van de Grande Punto per 1 juli gaan verhogen.
Aangezien per 1 juli ook de BPM verlaging komt valt dit tegen elkaar weg. De beslissing van de prijsverhoging wordt niet door de dealer bepaalt, maar door de fabriek in Italië.
Jullie doen net alsof de dealer geld in z'n zak steekt of Fiat Auto Nederland. Dat is dus niet waar. Als die BPM verlaging er niet was geweest hadden alle mensen die per 1 juli een Grande Punto wilde kopen EUR 500,-- meer moeten betalen.
Ga is genieten van de auto in plaats van alleen maar te zeuren over kortingen en geld.
Mijn Grande Punto komt waarschijnlijk pas eind juli.
"kleur" je hebt helemaal gelijk, we stoppen met zeuren.
:wink:
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

Farbe schreef:Wat lopen jullie nou te lullen over die milieu korting ? Ik ben bij m'n dealer geweest en het zit als volgt :
Fiat Auto Nederland zou de prijzen van de Grande Punto per 1 juli gaan verhogen.
Aangezien per 1 juli ook de BPM verlaging komt valt dit tegen elkaar weg. De beslissing van de prijsverhoging wordt niet door de dealer bepaalt, maar door de fabriek in Italië.
Jullie doen net alsof de dealer geld in z'n zak steekt of Fiat Auto Nederland. Dat is dus niet waar. Als die BPM verlaging er niet was geweest hadden alle mensen die per 1 juli een Grande Punto wilde kopen EUR 500,-- meer moeten betalen.
Ga is genieten van de auto in plaats van alleen maar te zeuren over kortingen en geld.
Mijn Grande Punto komt waarschijnlijk pas eind juli.
Hey, je bent Hollander of niet :P

Elke korting is meegenomen. Tenzij jij je geroepen voelt om € 500,- over te maken?
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

Señor Sjon schreef:
Farbe schreef:Wat lopen jullie nou te lullen over die milieu korting ? Ik ben bij m'n dealer geweest en het zit als volgt :
Fiat Auto Nederland zou de prijzen van de Grande Punto per 1 juli gaan verhogen.
Aangezien per 1 juli ook de BPM verlaging komt valt dit tegen elkaar weg. De beslissing van de prijsverhoging wordt niet door de dealer bepaalt, maar door de fabriek in Italië.
Jullie doen net alsof de dealer geld in z'n zak steekt of Fiat Auto Nederland. Dat is dus niet waar. Als die BPM verlaging er niet was geweest hadden alle mensen die per 1 juli een Grande Punto wilde kopen EUR 500,-- meer moeten betalen.
Ga is genieten van de auto in plaats van alleen maar te zeuren over kortingen en geld.
Mijn Grande Punto komt waarschijnlijk pas eind juli.
Hey, je bent Hollander of niet :P

Elke korting is meegenomen. Tenzij jij je geroepen voelt om € 500,- over te maken?
:lol: :lol: :lol: :lol: ik probeerde het nog op de diplomatieke wijze :D
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

Ehm, als de auto even duur blijft na de korting is de auto toch € 500,- duurder geworden.

En ik heb de auto nog niet. Als ie op 1 juli op kenteken gezet wordt dan wil ik toch graag die € 500,- meepakken. Dat geld verdient ie maar op een stel argeloze bejaarden terug ofzo. :P

Als ie meewerkt, voel ik me ook meer geroepen om mijn auto straks bij hem in onderhoud te doen...
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
Plaats reactie