1.4 16v B label met milieukorting ook voor de punto?

Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

én, ze hadden de kosten rijklaar maken al verhoogd per 1 april. :P
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Nog hoger... Ben blij dat ik vrijdag de GP al krijg.
Afbeelding
Farbe
Berichten: 7
Lid geworden op: ma mei 22, 2006 15:32

Bericht door Farbe »

Ja hoor, sjon, ga jij lekker je auto in Groningen in onderhoud doen. Alsof ze daar wel die 500 Euri (die ze, nogmaals, niet hebben) aan jou zullen geven omdat je zo'n arme kerel bent en ze toch eigenlijk ook wel vinden dat ze veeeeeel te veel verdienen op die GP van jou...

Ik denk niet dat je dan nog met je kapotte lampje hoeft aan te komen straks bij je eigen dealer. Waarmee je overigens prima door de bocht kan, anders had je er nooit een auto gekocht. Je was het eens met de deal en daarmee Basta. Ja, zo denk ik erover hoor...

Gelukkig gaat die GP zo goed en zijn ze bij Fiat Italie weer eens uit de rode cijfers!

Forza Fiat!
joedelta

Bericht door joedelta »

Farbe schreef:Ja hoor, sjon, ga jij lekker je auto in Groningen in onderhoud doen. Alsof ze daar wel die 500 Euri (die ze, nogmaals, niet hebben) aan jou zullen geven omdat je zo'n arme kerel bent en ze toch eigenlijk ook wel vinden dat ze veeeeeel te veel verdienen op die GP van jou...

Ik denk niet dat je dan nog met je kapotte lampje hoeft aan te komen straks bij je eigen dealer. Waarmee je overigens prima door de bocht kan, anders had je er nooit een auto gekocht. Je was het eens met de deal en daarmee Basta. Ja, zo denk ik erover hoor...

Gelukkig gaat die GP zo goed en zijn ze bij Fiat Italie weer eens uit de rode cijfers!

Forza Fiat!
Ik moet het hier toch eigenlijk wel mee eens zijn....korting is leuk, maar een goede verstandhouding met je dealer is minstens zo fijn....daar kan ik over mee praten....

en inderdaad Forza FIAT!!!! Nu nog een radio met de gebruikelijke functies en ik ben tevreden... :wink:
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

Farbe schreef:Ja hoor, sjon, ga jij lekker je auto in Groningen in onderhoud doen. Alsof ze daar wel die 500 Euri (die ze, nogmaals, niet hebben) aan jou zullen geven omdat je zo'n arme kerel bent en ze toch eigenlijk ook wel vinden dat ze veeeeeel te veel verdienen op die GP van jou...

Ik denk niet dat je dan nog met je kapotte lampje hoeft aan te komen straks bij je eigen dealer. Waarmee je overigens prima door de bocht kan, anders had je er nooit een auto gekocht. Je was het eens met de deal en daarmee Basta. Ja, zo denk ik erover hoor...

Gelukkig gaat die GP zo goed en zijn ze bij Fiat Italie weer eens uit de rode cijfers!

Forza Fiat!
Damn... betalen jullie ook belasting met een grijns?

Ik gun fiat zijn goede cijfers, maar die gun ik mezelf ook.

Zoiets als deze BPM regeling is om CONSUMENTEN te motiveren zuinige auto's te kopen. Waarom mag de CONSUMENT er dan niet van profiteren?

Zo zie ik het.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
Farbe
Berichten: 7
Lid geworden op: ma mei 22, 2006 15:32

Bericht door Farbe »

Als Fiat had besloten die prijzen per 1 september te verhogen had je er inderdaad wel een financieel pretmoment bij gehad.
Maar ja.

Volgens mij is het soort radio afhankelijk van wel of niet bestellen van Blue&Me.

Hannes, waarom heeft je Punto Duitse kentekenplaten eigenlijk? Neem je 'm mee naar het WK?
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

Farbe schreef:Als Fiat had besloten die prijzen per 1 september te verhogen had je er inderdaad wel een financieel pretmoment bij gehad.
Maar ja.

Volgens mij is het soort radio afhankelijk van wel of niet bestellen van Blue&Me.

Hannes, waarom heeft je Punto Duitse kentekenplaten eigenlijk? Neem je 'm mee naar het WK?
Nope, onafhankelijk van de B&M bestelling heeft iedereen tot nu toe de schrale radio gekregen. Alleen de EP en eerste versies hebben de uitgebreide versie.

Eigenlijk is het wachten op iemand met de Interscope versie om te kijken wat hij/zij heeft.

Bij de sport staat trouwens wel Sound/Hifi systeem als standaard. Dat is onder andere de subwoofer. Maar ik mag aannemen dat je bij een hifi systeem wel hetzelfde nummer of map kan herhalen als je wilt...
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Eigenlijk is het wachten op iemand met de Interscope versie om te kijken wat hij/zij heeft.

Bij de sport staat trouwens wel Sound/Hifi systeem als standaard. Dat is onder andere de subwoofer. Maar ik mag aannemen dat je bij een hifi systeem wel hetzelfde nummer of map kan herhalen als je wilt...

Ik had het ook graag gehad. Maar volgens mijn foto's zit er het bij mij niet op. :cry: Wel verwacht.....niet gekregen
Afbeelding
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

Farbe schreef:Als Fiat had besloten die prijzen per 1 september te verhogen had je er inderdaad wel een financieel pretmoment bij gehad.
Maar ja.

Volgens mij is het soort radio afhankelijk van wel of niet bestellen van Blue&Me.

Hannes, waarom heeft je Punto Duitse kentekenplaten eigenlijk? Neem je 'm mee naar het WK?
verrek, je hebt gelijk Farbe :oops: , ik moet de mijne er nog voor in de plaats zetten.
maar met dit klote weer nog geen mooie foto kunnen maken.
zal deze nemen :wink:

Afbeelding
Gebruikersavatar
RalfOnline
Nuovo Arrivato
Berichten: 170
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 17:38
Locatie: Gouda
Contacteer:

Bericht door RalfOnline »

Ik ga mijn GP vrijdag bestellen en ik heb vandaag bij de dealer nagevraagd of hij wil checken hoe het zit met de radio (of beter: met de cd-functies). Hoop vrijdag duidelijkheid te hebben!

De milieu-korting doen ze inderdaad niet bij de GP dus de prijs blijft gelijk (of gaat dus eigenlijk 500,00 omhoog).
Afbeelding
Pics van mijn inmiddels verkochte GP: Grande Punto Sport 1.4 16V Chemical Grey
julesvdven
Nuovo Arrivato
Berichten: 10
Lid geworden op: zo apr 02, 2006 16:28
Locatie: utrecht

Milieukorting

Bericht door julesvdven »

Luister en huiver!!

Ik heb mijn auto in maart besteld. (voordat de prijsverhoging in beeld was) De GP kan op ieder moment worden afgeleverd. Heb de dealer laten wachten met registreren tot na 1 juli, dit was geen probleem.

ECHTER, het doorberekenen van de bpm korting was hij niet van plan, ongeacht wanneer ik de auto laat registreren.

Dit klopt natuurlijk van geen kant. Dat Fiat de prijzen omhoog gooit moeten ze zelf weten. (ook toevallig!?! 1 juli) De prijsverhoging is een opzichzefstaand feit en heeft niets te maken met de bpm korting. De BPM korting is een korting die de overheid ter beschikking stelt in de vorm van BPM vermindering, hier kan de dealer/importeur niet aankomen, het gaat immers om belasting gelden. De klant betaald minder bpm, de dealer draagt ook minder bpm af.

Daarbij is de prijsverhoging absoluut niet van toepassing op de door mij in maart bestelde auto. Kortom, ik verwacht dus wel 500 minder bpm te betalen.

Na uitvoerige discussie en onderbouwing heb ik deze twee partijen vooralsnog niet kunnen overtuigen. Moet nu de dealer en importeur helaas via de juridische wegen dwingen tot doorberekening van de BPM aan de klant!

Het gegoochel van Fiat in deze zaak wordt vervolgd!

Mocht iemand meer info hebben of wel een dealer hebben die dit netjes aan de klant doorberekend....laat je horen!!!!
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Milieukorting

Bericht door Señor Sjon »

julesvdven schreef:Luister en huiver!!

Ik heb mijn auto in maart besteld. (voordat de prijsverhoging in beeld was) De GP kan op ieder moment worden afgeleverd. Heb de dealer laten wachten met registreren tot na 1 juli, dit was geen probleem.

ECHTER, het doorberekenen van de bpm korting was hij niet van plan, ongeacht wanneer ik de auto laat registreren.

Dit klopt natuurlijk van geen kant. Dat Fiat de prijzen omhoog gooit moeten ze zelf weten. (ook toevallig!?! 1 juli) De prijsverhoging is een opzichzefstaand feit en heeft niets te maken met de bpm korting. De BPM korting is een korting die de overheid ter beschikking stelt in de vorm van BPM vermindering, hier kan de dealer/importeur niet aankomen, het gaat immers om belasting gelden. De klant betaald minder bpm, de dealer draagt ook minder bpm af.

Daarbij is de prijsverhoging absoluut niet van toepassing op de door mij in maart bestelde auto. Kortom, ik verwacht dus wel 500 minder bpm te betalen.

Na uitvoerige discussie en onderbouwing heb ik deze twee partijen vooralsnog niet kunnen overtuigen. Moet nu de dealer en importeur helaas via de juridische wegen dwingen tot doorberekening van de BPM aan de klant!

Het gegoochel van Fiat in deze zaak wordt vervolgd!

Mocht iemand meer info hebben of wel een dealer hebben die dit netjes aan de klant doorberekend....laat je horen!!!!
Zo'n verhaal heb ik ook al neergetikt. Maar ik moet zeggen dat ik over het algemeen de indruk heb dat dealers slecht geinfomeerd zijn en dat eigenlijk ook blijven.

- BPM korting: Geen eensluidend antwoord.
- Schrale radio: Geen antwoord.
Dit terwijl al meerdere mensen hiermee naar de dealer zijn gestapt.

BPM is een belastingkorting, dus in feite casht een dealer vanaf 1 juli gewoon 500 terreuro extra. Zij hoeven immers minder BPM af te dragen aan de overheid.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
julesvdven
Nuovo Arrivato
Berichten: 10
Lid geworden op: zo apr 02, 2006 16:28
Locatie: utrecht

slecht geinformeerd

Bericht door julesvdven »

Zeker zijn de dealers slecht geinformeerd. Heb mijn dealer zelf moeten vertellen dat ik een auto heb besteld met een B-label.

Er wordt ook erg geheimzinnig gedaan over de bpm korting en de prijsverhoging, dit volgens mij om zonder al te veel ophef idd 500 euro per auto meer op te strijken!

Eén ding kan ik je verzekeren..........dat zal mij niet gebeuren!

De rechtsbijstand verzekering is alles tot op de bodem aan het uitzoeken!
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Re: slecht geinformeerd

Bericht door Señor Sjon »

julesvdven schreef:Zeker zijn de dealers slecht geinformeerd. Heb mijn dealer zelf moeten vertellen dat ik een auto heb besteld met een B-label.

Er wordt ook erg geheimzinnig gedaan over de bpm korting en de prijsverhoging, dit volgens mij om zonder al te veel ophef idd 500 euro per auto meer op te strijken!

Eén ding kan ik je verzekeren..........dat zal mij niet gebeuren!

De rechtsbijstand verzekering is alles tot op de bodem aan het uitzoeken!
Zover ben ik nog niet gegaan. Wat was de initiele reactie van je RBS dan?
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

wauw dit gaat een echte strijd worden.
maar zoals ik eerder heb geschreven het verhaal dat mijn dealer me vertelde strookt met hetgene dat jullie verteld word.
deze auto verkoopt zo goed dat ze het gewoon vertikken om hier de subsidie regeling op toe te passen.
ben benieuwd hoe dit afloopt :!:
Plaats reactie