Zeer slecht nieuws!!!

Nick25
Nuovo Arrivato
Berichten: 24
Lid geworden op: di mar 28, 2006 11:36

Zeer slecht nieuws!!!

Bericht door Nick25 »

Morgen zou ik mijn GP mogen ophalen, dus ging mijn vriendin vandaag even langs in verband met het kenteken.
Zegt de verkoper tegen haar, ga maar even zitten :?

Vertelt hij even leuk dat er een tik in het stuur zit.... En er zou een nieuw stuurkolom in moet, waarop 2 maanden gewacht zou moeten worden.

Dit ga ik dus echt niet doen! Moet ik na ruim 14 weken gewacht te hebben (levertijd zou 8 a 10 weken zijn), nog eens 2 maanden wachten en heb dan niet eens de zekerheid dat het dan goed zit. Koop geen nieuwe auto om er gelijk al problemen mee te hebben....

:evil: :evil: :evil: :evil:
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Tja. zal je maar gebeuren. Wat gaat er NU gebeuren. Laat je de auto daadwerkelijk staan, of ga je het HARD aan kaarten.
Afbeelding
joedelta

Re: Zeer slecht nieuws!!!

Bericht door joedelta »

Nick25 schreef:Morgen zou ik mijn GP mogen ophalen, dus ging mijn vriendin vandaag even langs in verband met het kenteken.
Zegt de verkoper tegen haar, ga maar even zitten :?

Vertelt hij even leuk dat er een tik in het stuur zit.... En er zou een nieuw stuurkolom in moet, waarop 2 maanden gewacht zou moeten worden.

Dit ga ik dus echt niet doen! Moet ik na ruim 14 weken gewacht te hebben (levertijd zou 8 a 10 weken zijn), nog eens 2 maanden wachten en heb dan niet eens de zekerheid dat het dan goed zit. Koop geen nieuwe auto om er gelijk al problemen mee te hebben....

:evil: :evil: :evil: :evil:
Het is van de dealer natuurlijk wel goed dat hij en niet jij constateerd dat er iets mis is met de stuurkolom, en dat ze een geheel nieuwe kolom willen plaatsen in plaats van zitten prutsen om de oorzaak te achterhalen verdiend toch ook lof, maar twee maanden wachten is wel lang...dat moet sneller kunnen zou je zeggen....
Admin GPC
Junior Stato
Berichten: 464
Lid geworden op: di feb 07, 2006 12:46
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Zeer slecht nieuws!!!

Bericht door Admin GPC »

Nick25 schreef:Morgen zou ik mijn GP mogen ophalen, dus ging mijn vriendin vandaag even langs in verband met het kenteken.
Zegt de verkoper tegen haar, ga maar even zitten :?

Vertelt hij even leuk dat er een tik in het stuur zit.... En er zou een nieuw stuurkolom in moet, waarop 2 maanden gewacht zou moeten worden.

Dit ga ik dus echt niet doen! Moet ik na ruim 14 weken gewacht te hebben (levertijd zou 8 a 10 weken zijn), nog eens 2 maanden wachten en heb dan niet eens de zekerheid dat het dan goed zit. Koop geen nieuwe auto om er gelijk al problemen mee te hebben....

:evil: :evil: :evil: :evil:
Je bent (bij wet) verplicht de verkoper in staat te stellen het probleem op te lossen... (dus helaas wachten).

Als ná die reparatieperiode blijkt dat hetzelfde probleem niet is verholpen
kun je mogelijk de koop ontbinden....

:cry:
Houd het rubber tussen de lijnen en de glimmende kant boven.
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

Da's echt klote nieuws, Nick!

Helaas moet je de verkoper inderdaad de kans geven om het te fixen...
Had ook een GP met allemaal specificaties.
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

ja daar zit helaas niets anders op voor je.

vraag de verkoper of hij je tot de jouwe gerepareerd is niet zolang een andere GP in bruikleen geeft om de pijn te verzachten.
joedelta

Bericht door joedelta »

hannes schreef:ja daar zit helaas niets anders op voor je.

vraag de verkoper of hij je tot de jouwe gerepareerd is niet zolang een andere GP in bruikleen geeft om de pijn te verzachten.
Leuke suggestie Hannes!!!! :D
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

joedelta schreef:
hannes schreef:ja daar zit helaas niets anders op voor je.

vraag de verkoper of hij je tot de jouwe gerepareerd is niet zolang een andere GP in bruikleen geeft om de pijn te verzachten.
Leuke suggestie Hannes!!!! :D
dat heb ik toen bij seat ook gedaan toen ze na 11 maanden het onderblok moesten vervangen.
kreeg ik een splinternieuwe in de duurste uitvoering mee tot de mijne gemaakt was.
service van seat vertelden ze me, super :D
joedelta

Bericht door joedelta »

hannes schreef:
joedelta schreef:
hannes schreef:ja daar zit helaas niets anders op voor je.

vraag de verkoper of hij je tot de jouwe gerepareerd is niet zolang een andere GP in bruikleen geeft om de pijn te verzachten.
Leuke suggestie Hannes!!!! :D
dat heb ik toen bij seat ook gedaan toen ze na 11 maanden het onderblok moesten vervangen.
kreeg ik een splinternieuwe in de duurste uitvoering mee tot de mijne gemaakt was.
service van seat vertelden ze me, super :D
Ja OK, maar op grond van de FIAT garantie heb je ook recht op een vervangende auto bij reparaties, waarbij je je auto langer dan 24 uur kwijt bent, maar die garantie gaat natuurlijk pas in na aflevering....desondanks zou een tijdelijke GP wel een leuke geste zijn.
Nick25
Nuovo Arrivato
Berichten: 24
Lid geworden op: di mar 28, 2006 11:36

Bericht door Nick25 »

Ja, weet dat ik de dealer eerst de mogelijkheid tot herstel moet geven(artikel 22 boek 7, bevoegdheden koper! Studeer momenteel rechten :P ).
Was gister gewoon even boos en teleurgesteld na het slechte nieuws van mijn vriendin. Moest even mijn woede kwijt :wink:

Maar ik ben vandaag zelf even geweest om wat duidelijkheid te krijgen (vrouwen moet je ook gewoon niet naar een auto dealer sturen :D ).

Nu kreeg ik het volgende te horen: Er zit een fout in het stuurhuis waardoor je een vrij harde tik hoort bij het sturen. Naast dat het zeer irritant is, wist de dealer gister ook niet met zekerheid te zeggen of het gevaar kan opleveren tijdens het rijden.
Vandaag wisten ze meer. Het blijkt dat er meer GP's met een 1.4 16v motor zijn (in Duitsland), die dit probleem hebben. Maar gelukkig is er een oplossing. Ze kunnen iets monteren, wat tijdelijk het probleem oplost. Hierdoor kan er gewoon met de GP gereden worden en is de tik weg. Hierdoor kan ik mijn GP dinsdag ophalen en ben ik hem alleen een dag kwijt (over enkele weken) als ze een nieuw stuurhuis binnen hebben gekregen. Deze monteren ze en mijn GP is dan tiptop in orde (hoop ik).

Maar ik kan dus gelukkig in iedergeval vanaf dinsdag ook lekker in mijn GP crossen (mits er niks meer tussen komt)!
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Da's mooi nieuws Nick25.

Kun je nu ook mooi mee naar Viva Italia.. Ben ik Buxol mooi voor met vragen. Hebben op het opgenblik 5 of 6 auto's, maar het zal leuk zijn als er nog meer GP's komen.
Afbeelding
joedelta

Bericht door joedelta »

Nick25 schreef:Ja, weet dat ik de dealer eerst de mogelijkheid tot herstel moet geven(artikel 22 boek 7, bevoegdheden koper! Studeer momenteel rechten :P ).
Was gister gewoon even boos en teleurgesteld na het slechte nieuws van mijn vriendin. Moest even mijn woede kwijt :wink:

Maar ik ben vandaag zelf even geweest om wat duidelijkheid te krijgen (vrouwen moet je ook gewoon niet naar een auto dealer sturen :D ).

Nu kreeg ik het volgende te horen: Er zit een fout in het stuurhuis waardoor je een vrij harde tik hoort bij het sturen. Naast dat het zeer irritant is, wist de dealer gister ook niet met zekerheid te zeggen of het gevaar kan opleveren tijdens het rijden.
Vandaag wisten ze meer. Het blijkt dat er meer GP's met een 1.4 16v motor zijn (in Duitsland), die dit probleem hebben. Maar gelukkig is er een oplossing. Ze kunnen iets monteren, wat tijdelijk het probleem oplost. Hierdoor kan er gewoon met de GP gereden worden en is de tik weg. Hierdoor kan ik mijn GP dinsdag ophalen en ben ik hem alleen een dag kwijt (over enkele weken) als ze een nieuw stuurhuis binnen hebben gekregen. Deze monteren ze en mijn GP is dan tiptop in orde (hoop ik).

Maar ik kan dus gelukkig in iedergeval vanaf dinsdag ook lekker in mijn GP crossen (mits er niks meer tussen komt)!
Kijk, een mooie oplossing....valt het toch weer mee....netjes afgehandeld van de dealer zover, dacht ik zo....
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

tonyvandenbroek schreef:Da's mooi nieuws Nick25.

Kun je nu ook mooi mee naar Viva Italia.. Ben ik Buxol mooi voor met vragen. Hebben op het opgenblik 5 of 6 auto's, maar het zal leuk zijn als er nog meer GP's komen.

LOL!


Dan rest mij alleen nog maar je te feliciteren! 8)
Gefeliciteerd Nick!
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Gotcha... buxol :wink:
Afbeelding
joedelta

Bericht door joedelta »

tonyvandenbroek schreef:Gotcha... buxol :wink:
HUH???? :?
Plaats reactie