Cruise control

Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Cruise control

Bericht door tonyvandenbroek »

Is er iemand die de cruise control regelmatig gebruikt :?:

Werkt deze gemakkelijk en blijft de auto ook goed op snelheid :?: Vooral heuvel op en heuvel af. (voor Hannes in het zuiden die zal het wel weten).

Krijg je ook een melding op je display te zien op hoeveel KM per uur je de CC hebt vast gezet :?:


Graag wat info van jullie, zodat ik me goed kan voorbereiden op a.s. Vrijdag als ik de auto op ga halen.
Afbeelding
joedelta

Bericht door joedelta »

Hey Tony,

Ik gebruik de cruise control vrij veel, zowel op hoge als lage snelheid.
Op de display komt niet de actuele snelheid te staan, alleen een melding zodra de CC wordt in- en uitgeschakeld, maar ja, je hebt toch al een snelheidsmeter, dus wat voegt het weergeven van de snelheid op de display toe? Bovendien moet je altijd rekening houden met een afwijking bij de weergave van de snelheid (zoals elders op het forum vermeld wordt dit opzettelijk gedaan in verband met aansprakelijkheid).

De CC werkt naar mijn mening heel erg goed. Hij reageert snel en direct op de signalen van de CC-pook. De snelheid wordt keurig netjes vastgehouden. Ik heb nog geen echte heuvels gereden, maar wel vrij hoge viaducten en daar was de snelheid buitengewoon constant....ik vind de CC in de GP perfect. (nog beter dan ik gewend was in mijn FIAT Stilo, waarin de CC op zich ook al goed werkte) :D
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Mooi, dan werkt ie in iedergeval beter dan in mijn peugeot. Daar wil de CC wel eens een snelheidheids sprintje maken. Als ik terug wil naar de vastgestelde snelheid, wil de CC soms naar TOP snelheid gaan.

Ik heb hem eens gewoon doorlaten lopen, en jawel 190..... toen moest ik remmen. Kwam geen eind aan.
Maar dit euvel komt zo maar eens af en toe voor, wel ontzettend vervelend.


Dus de CC in de GP is gewoon een lekkere CC.
Afbeelding
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Re: Cruise control

Bericht door hannes »

tonyvandenbroek schreef:Is er iemand die de cruise control regelmatig gebruikt :?:

Werkt deze gemakkelijk en blijft de auto ook goed op snelheid :?: Vooral heuvel op en heuvel af. (voor Hannes in het zuiden die zal het wel weten).

Krijg je ook een melding op je display te zien op hoeveel KM per uur je de CC hebt vast gezet :?:


Graag wat info van jullie, zodat ik me goed kan voorbereiden op a.s. Vrijdag als ik de auto op ga halen.
Hannes weet dat idd :lol: :lol: maar in de sportsound + zit helaas geen cruise control :wink:

ff een retour vraagje :?:
volgens de folders zou er achter beide voorstoelen een opbergtas moeten zitten.
ik heb er alleen maar één achter de bijrijdersstoel.
heb jij er twee, of ook maar één. :roll:
joedelta

Bericht door joedelta »

tonyvandenbroek schreef:Mooi, dan werkt ie in iedergeval beter dan in mijn peugeot. Daar wil de CC wel eens een snelheidheids sprintje maken. Als ik terug wil naar de vastgestelde snelheid, wil de CC soms naar TOP snelheid gaan.

Ik heb hem eens gewoon doorlaten lopen, en jawel 190..... toen moest ik remmen. Kwam geen eind aan.
Maar dit euvel komt zo maar eens af en toe voor, wel ontzettend vervelend.


Dus de CC in de GP is gewoon een lekkere CC.
Dat probleem met de CC in de Peugeot lijkt me behoorlijk gevaarlijk en/of beangstigend....hier heb ik met een FIAT CC nog geen last van gehad, werkt steeds gewoon naar behoren.
Bij de FIAT Stilo had ik wel eens dat ik te snel was met het aanzetten en vastzetten van de snelheid....de CC reageerde dan niet direct en moest ik nog een keer aan de CC-pook draaien (bij de Stilo moest je draaien, bij de GP moet je de pook omhoog duwen) om de snelheid alsnog vast te zetten. De CC van de GP werkt sneller, waardoor ik dit probleempje bij de GP nog niet heb gehad....
TeChNo2

Bericht door TeChNo2 »

Waar ik wel aan moet wennen is dat als je de cc even uitzet... dat hij dan de snelheid kwijt is, de restore knop werkt alleen als de cc wordt uitgeschakeld door remmen of koppelen... bij mijn vorige auto kon je hem uit/aan zetten en dan kon je wel restore doen
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Cruise control

Bericht door tonyvandenbroek »

ff een retour vraagje :?:
volgens de folders zou er achter beide voorstoelen een opbergtas moeten zitten.
ik heb er alleen maar één achter de bijrijdersstoel.
heb jij er twee, of ook maar één. :roll:
Hoe moet ik dat weten :wink:

:cry: :cry: :cry: Ik heb de GP NOG NIET ! :cry: :cry: :cry:
Afbeelding
TeChNo2

Re: Cruise control

Bericht door TeChNo2 »

hannes schreef:

ff een retour vraagje :?:
volgens de folders zou er achter beide voorstoelen een opbergtas moeten zitten.
ik heb er alleen maar één achter de bijrijdersstoel.
heb jij er twee, of ook maar één. :roll:
Ik heb er achter beide stoelen een zitten, maar stel je er niet al te veel van voor, met een kaart zittie wel vol :D
(ik heb wel een andere versie; emotion)
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Re: Cruise control

Bericht door hannes »

tonyvandenbroek schreef:
ff een retour vraagje :?:
volgens de folders zou er achter beide voorstoelen een opbergtas moeten zitten.
ik heb er alleen maar één achter de bijrijdersstoel.
heb jij er twee, of ook maar één. :roll:
Hoe moet ik dat weten :wink:

:cry: :cry: :cry: Ik heb de GP NOG NIET ! :cry: :cry: :cry:
sorry, foutje :roll:
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Re: Cruise control

Bericht door hannes »

TeChNo2 schreef:
hannes schreef:

ff een retour vraagje :?:
volgens de folders zou er achter beide voorstoelen een opbergtas moeten zitten.
ik heb er alleen maar één achter de bijrijdersstoel.
heb jij er twee, of ook maar één. :roll:
Ik heb er achter beide stoelen een zitten, maar stel je er niet al te veel van voor, met een kaart zittie wel vol :D
(ik heb wel een andere versie; emotion)
daar heb je gelijk in, maar wilde het gewoon ff weten of het misschien een schrijffout in 't boekje was.

thanks :wink:
Gebruikersavatar
Romeodelta
Senior Stato
Berichten: 720
Lid geworden op: wo mar 01, 2006 21:30
Locatie: Hoogvliet

Bericht door Romeodelta »

:arrow: Als ik de CC vergelijk met mijn vorige auto de 147 dan werkt deze veel makkelijker. Met de 147 zat ik nog wel eens verkeerd als ik de snelheid wilde veranderen. En ook ik gebruik de CC best wel veel.
1.4 Abarth Punto Evo
Nero Scorpione
17" antraciet (wintervelgen)
Eibach verlaagd met Koni FSD en 18" zwarte Sparco asseto gara
Gebruikersavatar
Italia
Junior Stato
Berichten: 348
Lid geworden op: ma mei 22, 2006 8:23
Locatie: Noord-Holland

Bericht door Italia »

Cruise werkt perfect en je kan makelijk harder en zachter ingeven, alleen vind ik de pook iets te laag zitten.
Abarth GP Wit, spiegels in de Italiaanse kleuren, veel plezier ///// Non parole, ma fatti !..
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Nou, ik heb de CC FF aan de tand gevoeld. Hij werkt echt SUPER.
Gemakkelijke bediening, alleen wat ook hier eerder werd vermeld, dat ALS je de CC op OFF zet dat het geheugen dan ook weg is.

Dan toch maar een klein tikje op de remmen......



PS, op de heuveltjes heb ik ook gelijk de HILL HOLDER geprobeerd. Met 1 woord "PERFECT"
Afbeelding
joedelta

Bericht door joedelta »

tonyvandenbroek schreef:Nou, ik heb de CC FF aan de tand gevoeld. Hij werkt echt SUPER.
Gemakkelijke bediening, alleen wat ook hier eerder werd vermeld, dat ALS je de CC op OFF zet dat het geheugen dan ook weg is.

Dan toch maar een klein tikje op de remmen......



PS, op de heuveltjes heb ik ook gelijk de HILL HOLDER geprobeerd. Met 1 woord "PERFECT"
Ja, inderdaad...ik vind hem fantastisch....het is zo relaxed om gewoon die voetrem in te houden...loslaten en gewoon koppelen, en als je een beetje snel koppelt, dan schiet je vooruit zodra de hill holder de rem los laat....ontzettend stoer gevoel geeft dat aangezien de auto achter je (zonder hill holder) dan nog voorzichting de koppeling aan het op laten komen is... :wink:
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

Uiteindelijk een verkapte lauch control dus. :lol:
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
Plaats reactie