Voorruit computergestuurd laten polijsten.

Gebruikersavatar
Douwe
Senior Stato
Berichten: 682
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 10:25
Locatie: Den Helder

Voorruit computergestuurd laten polijsten.

Bericht door Douwe »

Vandaag heb ik mijn voorruit van mijn S40 in Leeuwarden bij Glasgarage.nl laten polijsten. Hier ben ik ook een keer met mijn Stilo geweest en ben ik zeer over te spreken.
Na behandeling is de voorruit een een stuk helderder, de krasjes zijn bijna allemaal weg. Alleen de diepe steenslagputjes zijn nog zichtbaar.
Er wordt 0.6 micron van je voorruit afgepollijst. Bij mijn volvo was dit voor perfect resultaat 2 x nodig. Volvo schijnt ook erg hard glas te hebben

Het gebeurd met de computergestuurde Lucy:

Lucy is primair bedoeld voor het polijsten van voor- en achterruiten. De werking van de zeer gebruiksvriendelijke Lucy berust op het afslijpen van een uiterst dun laagje van het glas, door een perfect uitgebalanceerde en computergestuurde slijpkop. Deze slijpkop beweegt gelijkmatig en met absolute precisie over het totale glasoppervlak. Terwijl roterende schijven hun werk doen, verspreidt zich een fijn polijstmiddel over de ruit. Na deze bewerking is uw voorruit weer als nieuw. Een speciale, elektronisch gestuurde voorziening aan de machine vangt het polijstmiddel op voor hergebruik.

Een autoruit staat bloot aan talloze kleine inslagen (als gevolg van “roaddust”) en krasjes van ruitenwissers en ijskrabbers met als gevolg het zogenaamde waaseffect. Boven de 50.000 km heeft dit waaseffect een meetbare invloed op de verkeersveiligheid. Bij laagstaande zon of slecht weer neemt de detectie-afstand aanzienlijk af, waardoor medeweggebruikers veel later pas worden opgemerkt. Lucy is in staat, volledig geautomatiseerd, dit waaseffect teniet te doen wat schadelast beperkend werkt én bijdraagt aan de verkeersveiligheid.


Dit wilde ik jullie graag even vertellen er zullen vast meer mensen zijn die graag weer een nieuwe voorruit zouden willen.
Vervangen kan natuurlijk ook altijd, maar bij mij geniet het toch de voorkeur om het orginele raam er zo lang mogelijk in te houden.

Even wat plaatjes, met telefoon geschoten dus kwaliteit is niet 100%

Afbeelding

Afbeelding
Fiat Punto Edizione Cool TwinAir Turbo 100 Rock 'n Roll Blue
Volvo XC60 D5 FWD Momentum
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Voorruit computergestuurd laten polijsten.

Bericht door Bennink »

Kewl! Nooit eerder van gehoord, maar lijkt me erg handig. Wat kost zo'n geintje?
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Voorruit computergestuurd laten polijsten.

Bericht door Sunrise »

Ken het wel, heb het alleen tot nu toe niet nodig gehad :D Heb alleen dezelfde vraag als Bennink: "Wa kos da?" :shock:
Gebruikersavatar
Douwe
Senior Stato
Berichten: 682
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 10:25
Locatie: Den Helder

Re: Voorruit computergestuurd laten polijsten.

Bericht door Douwe »

Het kost 55 euro.

De behandeling duurt zeker een uur, bij mij omdat hij het twee keer gedaan heeft duurde het zowat 2.5 uur.
Het werk wordt zeer zorgvuldig en netjes gedaan!

Dus als je daar naar kijkt vind ik het erg goedkoop, dit kan volgens mij nooit veel opleveren.
Hij doet het er volgens mij ook bij, voornamelijk is hij om gezondheidsredenen admistratief en met lichte klussen bezig.
(en daar past het polijsten prima in, deze man heeft echt plezier hierin)
Hij heeft een personeelslid voor de "zwaardere" klussen.
Fiat Punto Edizione Cool TwinAir Turbo 100 Rock 'n Roll Blue
Volvo XC60 D5 FWD Momentum
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Voorruit computergestuurd laten polijsten.

Bericht door swans »

wij hebben op het werk ook mensen voor de zwaardere klussen (schoonmaken/poetsen van de machines etc) .)

wel netjes ik ga eens kijken waar dat hier in de buurt kan want mijn vader heeft ook vrij veel krasjes en dergelijken op zijn ruit!
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gebruikersavatar
Douwe
Senior Stato
Berichten: 682
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 10:25
Locatie: Den Helder

Re: Voorruit computergestuurd laten polijsten.

Bericht door Douwe »

Glasgarage heeft een landelijk netwerk te vinden op:

http://www.glasgarage.nl/index.aspx

Niet alle vestigingen kunnen polijsten, ik had het aan die man gevraagd en die dacht dat er 10 van in Nederland stonden.
Het apparaat komt uit Italië!

Dus wie weet zit er een voor je in de buurt.
Fiat Punto Edizione Cool TwinAir Turbo 100 Rock 'n Roll Blue
Volvo XC60 D5 FWD Momentum
Yohost
Berichten: 6
Lid geworden op: wo apr 17, 2013 15:06

Re: Voorruit computergestuurd laten polijsten.

Bericht door Yohost »

Mijn voorruit zit ook vol met kleine krasjes.
Nu het donker wordt is dat behoorlijk irritant met het licht van tegenliggers op de weg.

Alleen nu lees ik dat je door het polijsten een rare vervorming krijgt op de voorruit wat er erg raar uit ziet.

Meer mensen met ervaringen?
damted
Senior Stato
Berichten: 572
Lid geworden op: zo jun 17, 2012 16:39

Re: Voorruit computergestuurd laten polijsten.

Bericht door damted »

Dat lijkt mij wel heel sterk. met slechts 0,6 micron eraf slijpen, ga je echt geen extra vervormingen krijgen hoor.

Ik ben persoonlijk ook wel benieuwd naar het resultaat, alleen verwacht ik niet dat de minuscule putjes veroorzaakt door steenslag hierdoor zullen verdwijnen, want die zullen toch al gauw zeker zo'n 0,1 tot 0,2mm diep zijn.

Ik denk dus dat het resultaat misschien wel iets zal tegenvallen.
GP 1.4 8V 2006 3 deurs zwart.
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Voorruit computergestuurd laten polijsten.

Bericht door Jarre »

55euro??

ik betaal glasschade aan 25euro per jaar... kan ik beter elk jaar nieuwe voorruit laten steken
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Gebruikersavatar
Douwe
Senior Stato
Berichten: 682
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 10:25
Locatie: Den Helder

Re: Voorruit computergestuurd laten polijsten.

Bericht door Douwe »

Het resultaat is beter als dat men zou verwachten, de hele diepe beschadigingen blijven uiteraard zichtbaar maar wel in mindere mate.
Ik heb er later nog eens een gebruikte Punto waarbij de ruitenwisser waarschijnlijk zonder rubber op het ruit had gewist heen gebracht. (ontstaan bij vorige eigenaar)
Er waren grijze slijtsporen zichtbaar en veel putjes, in het zichtveld zijn de sporen helemaal weg gepolijst dus dat was best een mooi resultaat.

Ze kunnen je bij de Glasgarage ook van te voren zeggen wat het verwachte resultaat van de behandeling is, als zij zelf al zien dat je na behandeling nog steeds een waardeloze ruit hebt zullen ze je adviseren om de ruit te vervangen.

Het is dus een afweging die je zelf moet maken, maar op een eerlijke manier een ruit vervangen is fors duurder en dan heb je natuurlijk een putloos raam.....polijsten kost veel minder en hou je wel wat putjes, dus alle waar naar zijn geld.
Fiat Punto Edizione Cool TwinAir Turbo 100 Rock 'n Roll Blue
Volvo XC60 D5 FWD Momentum
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Voorruit computergestuurd laten polijsten.

Bericht door tonyvandenbroek »

Voor 75 euro heb ik een nieuwe voorruit. Inclusief montage. Dan weet ik zeker dat alle krasjes, putjes, vegen eruit zijn.

Maar gerbruik een goede krabber in de winter maanden. Dat scheelt al veel krasjes.
Afbeelding
Yohost
Berichten: 6
Lid geworden op: wo apr 17, 2013 15:06

Re: Voorruit computergestuurd laten polijsten.

Bericht door Yohost »

Dat laat je dan denk ik zwart doen?

Zou niet weten waar ik voor dat bedrag inclusief montage een nieuwe voorruit vandaan kan halen.
Keuze is dan inderdaad makkelijk gemaakt.
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Voorruit computergestuurd laten polijsten.

Bericht door Wesley Abarth »

Zal waarschijnlijk het eigen risico van de verzekering zijn wat Tony bedoelt :wink:
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Voorruit computergestuurd laten polijsten.

Bericht door tonyvandenbroek »

Yohost schreef:Dat laat je dan denk ik zwart doen?

Zou niet weten waar ik voor dat bedrag inclusief montage een nieuwe voorruit vandaan kan halen.
Keuze is dan inderdaad makkelijk gemaakt.

Inderdaad, Carglass repareert, Carglass vervangt. Lang leve de All risk.
€ 75,- is mijn eigen risico voor een nieuwe voorraam/achterraam. Mijn dakraam weet ik niet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Voorruit computergestuurd laten polijsten.

Bericht door Wesley Abarth »

Hetzelfde denk ik Tony,, we hebben het over een glasverzekering tenslotte. Hier vallen de zijruiten ook onder.
Plaats reactie