Noodvoorzieningen bij pech

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Noodvoorzieningen bij pech

Bericht door Señor Sjon »

Fiat heeft in het accessoireboekje een uitgebreide noodset staan, welke bij de auto hoort.

Nu betaal je naast kosten rijklaar maken ook afleverkosten, en ik vraag me af wat er bij de reeds afgeleverde (niet-lease!) GP's meegeleverd is.

Meestal een setje zoals dit:
- gevarendriehoek.
- veiligheidshesje.

Bij Renault kreeg ik er ook een ongevallenset bij:
- wegwerpcamera
- meetlint
- krijt
- schadeformulier
- hesje
- pen
alles in 1 pakketje om bij schade bewijzen te kunnen markeren en verzamelen. Zit zoiets ook bij de GP?
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
joedelta

Re: Noodvoorzieningen bij pech

Bericht door joedelta »

Señor Sjon schreef:Fiat heeft in het accessoireboekje een uitgebreide noodset staan, welke bij de auto hoort.

Nu betaal je naast kosten rijklaar maken ook afleverkosten, en ik vraag me af wat er bij de reeds afgeleverde (niet-lease!) GP's meegeleverd is.

Meestal een setje zoals dit:
- gevarendriehoek.
- veiligheidshesje.

Bij Renault kreeg ik er ook een ongevallenset bij:
- wegwerpcamera
- meetlint
- krijt
- schadeformulier
- hesje
- pen
alles in 1 pakketje om bij schade bewijzen te kunnen markeren en verzamelen. Zit zoiets ook bij de GP?
Ik kreeg bij mijn GP een gevarendriehoek en een verbandtrommel.
Schadeformulier en pen vind ik een beetje overbodig om geleverd te krijgen door de autofabrikant, om eerlijk te zijn.
Hesje was leuk geweest, als het een mooie kleur is, maar dat krijt en meetlint? Ik moet er niet aan denken om na een ongeval zelf even voor Politie te gaan spelen en midden op de weg strepen te gaan trekken en afstanden te meten, levensgevaarlijk!!!! (Wordt trouwens ook niet geadviseerd door de meeste verzekeringsmaatschappijen om dat zelf te doen.)
OK de camera kan handig zijn, maar ik heb al een telefoon met camera, dus die heb ik ook niet nodig.
Gebruikersavatar
Romeodelta
Senior Stato
Berichten: 720
Lid geworden op: wo mar 01, 2006 21:30
Locatie: Hoogvliet

Bericht door Romeodelta »

:arrow: Er ligt een opblaasbare agent achterin. Bij een ongeval maakt deze rapport op. En een gevarendriehoek :?: veiligheidshesje :?: dat gebruik je toch alleen als je pech hebt....heeft de GP niet nodig.....er is altijd wel een Renault rijder in de buurt. Die heeft het ongeval natuurlijk veroorzaakt :!:
1.4 Abarth Punto Evo
Nero Scorpione
17" antraciet (wintervelgen)
Eibach verlaagd met Koni FSD en 18" zwarte Sparco asseto gara
joedelta

Bericht door joedelta »

Romeodelta schreef::arrow: Er ligt een opblaasbare agent achterin. Bij een ongeval maakt deze rapport op. En een gevarendriehoek :?: veiligheidshesje :?: dat gebruik je toch alleen als je pech hebt....heeft de GP niet nodig.....er is altijd wel een Renault rijder in de buurt. Die heeft het ongeval natuurlijk veroorzaakt :!:
Ooh, is daar die compressor voor?! Had ik nog niet gevonden in het instructieboekje.
Gebruikersavatar
Romeodelta
Senior Stato
Berichten: 720
Lid geworden op: wo mar 01, 2006 21:30
Locatie: Hoogvliet

Bericht door Romeodelta »

:arrow: Maar let op he...maximaal 2,5 bar. Anders wordt het de "vliegende brigade"
1.4 Abarth Punto Evo
Nero Scorpione
17" antraciet (wintervelgen)
Eibach verlaagd met Koni FSD en 18" zwarte Sparco asseto gara
joedelta

Bericht door joedelta »

Romeodelta schreef::arrow: Maar let op he...maximaal 2,5 bar. Anders wordt het de "vliegende brigade"
pigs can fly
Admin GPC
Junior Stato
Berichten: 464
Lid geworden op: di feb 07, 2006 12:46
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Admin GPC »

Juiste connecties op de juiste plaats...

In mijn geval heeft de ánder dus altijd schuld 8)
Houd het rubber tussen de lijnen en de glimmende kant boven.
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Re: Noodvoorzieningen bij pech

Bericht door hannes »

Señor Sjon schreef:Fiat heeft in het accessoireboekje een uitgebreide noodset staan, welke bij de auto hoort.

Nu betaal je naast kosten rijklaar maken ook afleverkosten, en ik vraag me af wat er bij de reeds afgeleverde (niet-lease!) GP's meegeleverd is.

Meestal een setje zoals dit:
- gevarendriehoek.
- veiligheidshesje.

Bij Renault kreeg ik er ook een ongevallenset bij:
- wegwerpcamera
- meetlint
- krijt
- schadeformulier
- hesje
- pen
alles in 1 pakketje om bij schade bewijzen te kunnen markeren en verzamelen. Zit zoiets ook bij de GP?
bij mij zat er niets bij van hetgene boven beschreven is :roll:
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

Ik heb een gevarendriehoek, ehbosetje en een hesje gekregen. Netjes in een fiat tas
Had ook een GP met allemaal specificaties.
TeChNo2

Bericht door TeChNo2 »

gevarendriehoek, verbandtas en geel hesje, verpakt in een tasje dat mooi onder de bekleding van de kofferbak weggestopt kan worden...

Afbeelding
TeChNo2

Bericht door TeChNo2 »

buxol schreef:Ik heb een gevarendriehoek, ehbosetje en een hesje gekregen. Netjes in een fiat tas
je was me net voor...



... maar ik heb er een fotootje van gemaakt :lol:
joedelta

Bericht door joedelta »

buxol schreef:Ik heb een gevarendriehoek, ehbosetje en een hesje gekregen. Netjes in een fiat tas
och ja da's waar in dat tasje zat ook een hesje...sorry was me even ontgaan, maar heb ik dus ook gehad...
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

uuuuuuh :oops: :oops:


Geen tasje, met Hesje, gevaren driehoek en verbandtrommeltje.
Ik hoop het dan ook maar NOOIT nodig te hebben, ik pak geheid mis.
Afbeelding
Plaats reactie