Leverstatus

Plaats reactie
rampas
Berichten: 6
Lid geworden op: di mei 02, 2006 7:17

Leverstatus

Bericht door rampas »

In februari mijn GP 1.4 16v 5d Emotion met Bleutooth, blauwe bekleding en afneembare trekhaak besteld.
Begin mei gebeld met de dealer wat de status was van de levering. Volgens de dealer status 35 (= op transport) en op 27 april met de boot richting Antwerpen vertrokken. Vorige week nogmaal gebeld, bleek de auto status 20 te hebben (=net uit productielijn)!! Op mijn vraag hoe dat kon, kon de dealer geen antwoord geven. Voor de grap zei ik nog: Word de auto op de boot afgemonteerd ofzo.. Importeur gebeld, deze gaf aan dat als de auto geproduceerd is, deze status 20 krijgt, op transport richting de haven status 35, eenmaal in de haven wachtend op de boot weer status 20 en eenmaal op de boot weer status 35. Sure...
De importeur wist te vertellen dat de bootreis 4 weken duurt en vervolgens nog 2 weken met de vrachtwagen. 2 weken! Vanaf Antwerpen de Nederlandse grens over is 10 minuten!
Dus nog zeker 6 weken wachten op mijn in februari bestelde GP.

Krijg ik gisteren (24-05-06) een telefoontje van de dealer dat ik volgende week mijn auto kan ophalen! Ik snap er niets meer van.

Krijg ik nu gewoon de auto die door een ander is besteld of werkt het logistieke systeem van Fiat totaal niet?

In ieder geval, volgende week zaterdag ophalen en dan lekker scheuren! Nog 9 dagen.
joedelta

Bericht door joedelta »

Het logistieke systeem werkt op zich best wel....het verhaal wat je te horen hebt gekregen is gewoon vrij onduidelijk.

In de laatste week van januari had ik mijn GP 1.4 16V Emotion 5-deurs besteld. Op 11 maart werd hij geproduceerd. Mijn dealer vertelde vervolgens dat hij de GP doorgaans ongeveer 4 weken na productie binnen had, en dat bleek te kloppen. Half april is hij afgeleverd.
Wel is het zo dat er wat vertragingen zijn zodra de auto in Antwerpen binnen is, maar dat ligt aan de capaciteit van de Belgische transportbedrijven, niet aan het distributiecentrum zelf. Het gevolg daarvan is dat sommige delen van het land langer moeten wachten op transport dan andere. Ik had het voordeel dat ik in Breda woon en het transport vanuit Antwerpen naar West-Brabant gebeurt blijkbaar frequenter dan naar andere delen van het land, omdat het maar een korte rit is.

Maar goed, je GP komt er aan, veel plezier alvast!
rampas
Berichten: 6
Lid geworden op: di mei 02, 2006 7:17

Bericht door rampas »

Dank je, kan niet wachten er in te gaan rijden.

Overigens, de afgelopen weken een aantal keer met de dealer in Aalsmeer contact gehad en wat een super dealer! Nog nooit ben ik bij een garage zo vriendelijk en behulpzaam te woord gestaan. Een pluim voor Van der Wal!

Ik rij nu een Fabia SW 1.4 68pk dus denk dat ik er qua sportieve prestaties behoorlijk op vooruit ga.
Van 68 naar 95pk, van 14" doppen naar 16" velgen, van goudkleurig naar zwart. Alleen qua kofferruimte een behoorlijk stuk inleveren, maar ja, dan maar met een aanhangbak naar Italië.
joedelta

Bericht door joedelta »

rampas schreef:Dank je, kan niet wachten er in te gaan rijden.

Overigens, de afgelopen weken een aantal keer met de dealer in Aalsmeer contact gehad en wat een super dealer! Nog nooit ben ik bij een garage zo vriendelijk en behulpzaam te woord gestaan. Een pluim voor Van der Wal!

Ik rij nu een Fabia SW 1.4 68pk dus denk dat ik er qua sportieve prestaties behoorlijk op vooruit ga.
Van 68 naar 95pk, van 14" doppen naar 16" velgen, van goudkleurig naar zwart. Alleen qua kofferruimte een behoorlijk stuk inleveren, maar ja, dan maar met een aanhangbak naar Italië.
Zo mega is die kofferbak van de Fabia SW nou ook weer niet, toch? Ik had een Stilo Multiwagon, voor mij was de stap terug wat dat betreft nog groter, maar ik kan je melden dat het best te doen is, zolang je maar gestructureerd inlaadt.

68 pk voor een 1.4 is trouwens niet echt veel, was het een vrij oude Fabia?
rampas
Berichten: 6
Lid geworden op: di mei 02, 2006 7:17

Bericht door rampas »

Het was een leasebak en deze week op de kop af 4 jaar oud.
Het was een 1.4 50kw 68 pk. Dit was een door VW gemoderniseerde Skoda motor. Vrij snel erna werd deze motor vervangen door de 1.4 75pk uit de Polo.

Het is inderdaad geen mega-kofferbak die ik nu heb maar het lekkere is dat je alles erin kan gooien en kan laten liggen zonder na te denken. Bij de GP zal ik inderdaad iets gestructureerder te werk moeten gaan. Maar je hebt gelijk, alles went. En inderdaad, voor jou is de achteruitgang nog iets groter.
Maar het oog wil ook wat, en wat is ie mooi! Daar kan gaan Fabia tegenop!
joedelta

Bericht door joedelta »

rampas schreef:Het was een leasebak en deze week op de kop af 4 jaar oud.
Het was een 1.4 50kw 68 pk. Dit was een door VW gemoderniseerde Skoda motor. Vrij snel erna werd deze motor vervangen door de 1.4 75pk uit de Polo.

Het is inderdaad geen mega-kofferbak die ik nu heb maar het lekkere is dat je alles erin kan gooien en kan laten liggen zonder na te denken. Bij de GP zal ik inderdaad iets gestructureerder te werk moeten gaan. Maar je hebt gelijk, alles went. En inderdaad, voor jou is de achteruitgang nog iets groter.
Maar het oog wil ook wat, en wat is ie mooi! Daar kan gaan Fabia tegenop!
Geen Fabia, en zelfs geen Stilo....het is echt een toppertje...
AugustD
Berichten: 2
Lid geworden op: di mei 16, 2006 21:09
Locatie: Eemnes

Bericht door AugustD »

Hoi Rampas,

ik heb mijn GP 1.4 16v emotion 5 deurs ook begin februari besteld en als ze het niet weer verzetten wordt mijn GP 2 juni 2006 eindelijk afgeleverd.
Levertijd 4 maanden. Onvoorstelbaar, maar helaas waar.
joedelta

Bericht door joedelta »

AugustD schreef:Hoi Rampas,

ik heb mijn GP 1.4 16v emotion 5 deurs ook begin februari besteld en als ze het niet weer verzetten wordt mijn GP 2 juni 2006 eindelijk afgeleverd.
Levertijd 4 maanden. Onvoorstelbaar, maar helaas waar.
Verzetten?
Staat de GP al wel bij de dealer dan?
AugustD
Berichten: 2
Lid geworden op: di mei 16, 2006 21:09
Locatie: Eemnes

Bericht door AugustD »

Gaat via de leasemaatschappij en die geven elke keer maar weer een datum eerst 21 april toen 19 mei en nu hebben ze eindelijk een definitieve aflever datum zijnde 2 juni. Zeggen ze althans, echt onvoorstelbaar. Ik heb zelf geen contact gehad met Fiat Nederland, alles loopt via de lease maatschappij.

Ik wacht geduldig af, ik heb nu een seat Ibiza 1.4 16v als voorloopauto.
Ook niet verkeerd, maar ik wil toch wel het liefste mijn GP.
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

AugustD schreef:Gaat via de leasemaatschappij en die geven elke keer maar weer een datum eerst 21 april toen 19 mei en nu hebben ze eindelijk een definitieve aflever datum zijnde 2 juni. Zeggen ze althans, echt onvoorstelbaar. Ik heb zelf geen contact gehad met Fiat Nederland, alles loopt via de lease maatschappij.

Ik wacht geduldig af, ik heb nu een seat Ibiza 1.4 16v als voorloopauto.
Ook niet verkeerd, maar ik wil toch wel het liefste mijn GP.
De 1.4 16v wordt pas sinds half februari gemaakt. De orders werden wel al opgenomen. Dus als je begin februari besteld hebt dan kan de wachttijd wel kloppen. De leasemaatschappijen zijn ook niet zo snel. De eerste 4-5 weken is er niets gebeurd, denk ik. :roll:

Bij mijn leaseauto toendertijd moest ik 3 weken wachten, terwijl hij op voorraad bij de dealer stond. Athlon bleef maar handtekeningen verzamelen...
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Re: Leverstatus

Bericht door hannes »

rampas schreef:De importeur wist te vertellen dat de bootreis 4 weken duurt en vervolgens nog 2 weken met de vrachtwagen. 2 weken! Vanaf Antwerpen de Nederlandse grens over is 10 minuten!
Dus nog zeker 6 weken wachten op mijn in februari bestelde GP.
laat me niet lachen een bootreis van 4 weken. :lol: :lol: :lol:

komen ze zeker met een Romeinse galei, wist niet dat ze die nog hadden.
van Italie naar Antwerpen is maximaal 4 dagen varen.
met de boot van Rotterdam tot Cairo ( suezkanaal) deden we precies 7 dagen over.(en dat is al bijna 20 jaar geleden)
en met de vrachtwagen is inclusief de overslag in Antwerpen.
de mijne heeft ook 2 weken klaar voor transport gestaan. :wink:
joedelta

Bericht door joedelta »

AugustD schreef:Gaat via de leasemaatschappij en die geven elke keer maar weer een datum eerst 21 april toen 19 mei en nu hebben ze eindelijk een definitieve aflever datum zijnde 2 juni. Zeggen ze althans, echt onvoorstelbaar. Ik heb zelf geen contact gehad met Fiat Nederland, alles loopt via de lease maatschappij.

Ik wacht geduldig af, ik heb nu een seat Ibiza 1.4 16v als voorloopauto.
Ook niet verkeerd, maar ik wil toch wel het liefste mijn GP.
Als je jouw besteldatum met de mijne vergelijkt dan ben je een week of twee later geweest. We hebben volgens mij vrijwel dezelfde GP besteld, dus de levertijd zou ongeveer gelijk moeten zijn. Als je dat doorrekend/vergelijkt met mijn leverdatum, dan zou die 21 april de normale leverdatum geweest moeten zijn. Grote kans dus dat de GP al sinds eind april ergens in Nederland staat, maar dat de leasemaatschappij het druk heeft/traag is... :?
(Die 4 weken is volgens mijn dealer de normale tijd vanaf productie tot aankomst bij dealer, dus niet alleen de tijd op de boot, maar de hele transport- en distributietijd.)
Plaats reactie