Standkachel Punto Evo

Martijn007
Nuovo Arrivato
Berichten: 160
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 0:57

Re: Standkachel Punto Evo

Bericht door Martijn007 »

Zoals het nu staat kan ik de wagen morgen weer ophalen. Laat die winter dan maar komen!! Foto's volgen...
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Standkachel Punto Evo

Bericht door RaydeJee »

Ik ben benieuwd Martijn!
Richard66
Nuovo Arrivato
Berichten: 69
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 16:51

Re: Standkachel Punto Evo

Bericht door Richard66 »

Zou dit wat zijn,

Hot Frog €135,-

Prijs is een stuk aantrekkelijker en stroom heb ik in de buurt, tijd schakelaar er tussen en niet vergeten af te koppelen s'morgens.
Martijn007
Nuovo Arrivato
Berichten: 160
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 0:57

Re: Standkachel Punto Evo

Bericht door Martijn007 »

Lijkt me een heel fijn apparaatje Richard66, misschien kun je hem zelf wel tussen een slang zetten. Uitproberen zou ik zeggen!
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Standkachel Punto Evo

Bericht door Sunrise »

Richard66 schreef:...en niet vergeten af te koppelen 's morgens.
:shock: ...dat gebeurt vanzelf als je het vergeet -]
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Standkachel Punto Evo

Bericht door buxol »

Richard66 schreef:Zou dit wat zijn,

Hot Frog €135,-

Prijs is een stuk aantrekkelijker en stroom heb ik in de buurt, tijd schakelaar er tussen en niet vergeten af te koppelen s'morgens.
Ik ging er van uit dat heel je auto ontdooit en binnen lekker 20graden in die 30min.
Maar als ik de eigenschappen goed lees, verwarmt deze echt alleen de motor en niet je interieur.
2. Snellere ontwaseming en snellere verwarming van het interieur.
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Richard66
Nuovo Arrivato
Berichten: 69
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 16:51

Re: Standkachel Punto Evo

Bericht door Richard66 »

Ja dat klopt.

Maar wel gelijk warme voeten als de motor draait ben nu toch wel 10 a 15 minuten onderweg voordat er iets van warmte verschijnt.
En al helemaal als je in de file start.
Martijn007
Nuovo Arrivato
Berichten: 160
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 0:57

Re: Standkachel Punto Evo

Bericht door Martijn007 »

Maar het water van je motor is dan al warm, dus je kachel kan direct vol-speed aan!
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Standkachel Punto Evo

Bericht door buxol »

Ach ja en misschien kan je eenvoudig een extra schakeling maken die je interieur fan ook inschakelt.
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Martijn007
Nuovo Arrivato
Berichten: 160
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 0:57

Re: Standkachel Punto Evo

Bericht door Martijn007 »

Dikke oranje draad ergens onder je dashbord kastje moet je daarvoor hebben. Je zit er dan wel mee dat je even een omvormer moet hebben van 220v naar 12v :wink:
Martijn007
Nuovo Arrivato
Berichten: 160
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 0:57

Re: Standkachel Punto Evo

Bericht door Martijn007 »

De Webasto standkachel heb ik bij erkend Webasto inbouwer Hager BV in Grou laten inbouwen, een netjes bedrijf, al mijn vragen zijn iedere keer goed beantwoord en er werken behulpzame medewerkers. Je moet toch een goed gevoel bij een bedrijf hebben als je zomaar even je gloednieuwe Punto-tje bij iemand achter laat die je helemaal niet kent. Ben zeer tevreden over het inbouwen van de standkachel en de hele afhandeling erom heen, dit bedrijf is zeker een aanrader! (http://www.hagerbv.nl)

Zojuist voor de eerste keer de ingebouwde Webasto Thermo Top Evo met de afstandsbediening (Telestart T91) gestart en enkele foto's gemaakt. Het duurde acht minuten toen de kachel in de wagen ingeschakeld werd. Deze had ik op 26 graden op het voorraam gezet en de ventilator op ongeveer de helft, dit is even uitproberen wat het beste is.

De Webasto staat standaard op 30 minuten ingesteld, deze tijd heb ik verlaagd naar 20 minuten. Ook omdat ik meestal maar een ritje van 20 minuten heb ik dat beter volgens het boekje.

Afbeelding
Toen ik bij de auto aan kwam, het had niet heel erg gevroren. Zonder Webasto moest je (net zoals de buurvrouw) toch nog flink krabben om het voorraam schoon te krijgen.

Afbeelding
Acht minuten later ging de kachel in de auto aan.

Afbeelding
Twee minuten nadat de kachel in de auto was ingeschakeld zag het er zo uit! Alle ramen waren helemaal schoon! :-]

Afbeelding
Zo had ik de kachel ingesteld.

Afbeelding
Veiligheid voor alles! :wink:
DaDragon

Re: Standkachel Punto Evo

Bericht door DaDragon »

Martijn007 schreef:De Webasto standkachel heb ik bij erkend Webasto inbouwer Hager BV in Grou laten inbouwen, een netjes bedrijf, al mijn vragen zijn iedere keer goed beantwoord en er werken behulpzame medewerkers. Je moet toch een goed gevoel bij een bedrijf hebben als je zomaar even je gloednieuwe Punto-tje bij iemand achter laat die je helemaal niet kent. Ben zeer tevreden over het inbouwen van de standkachel en de hele afhandeling erom heen, dit bedrijf is zeker een aanrader! (http://www.hagerbv.nl)

Zojuist voor de eerste keer de ingebouwde Webasto Thermo Top Evo met de afstandsbediening (Telestart T91) gestart en enkele foto's gemaakt. Het duurde acht minuten toen de kachel in de wagen ingeschakeld werd. Deze had ik op 26 graden op het voorraam gezet en de ventilator op ongeveer de helft, dit is even uitproberen wat het beste is.

De Webasto staat standaard op 30 minuten ingesteld, deze tijd heb ik verlaagd naar 20 minuten. Ook omdat ik meestal maar een ritje van 20 minuten heb ik dat beter volgens het boekje.

nice... en wat kostte je dit geintje totaal ?
Gebruikersavatar
Roderick
Membre D'Oro
Berichten: 1074
Lid geworden op: za jan 13, 2007 21:42
Locatie: Aalsmeerderbrug, onder de rook van Schiphol
Contacteer:

Re: Standkachel Punto Evo

Bericht door Roderick »

Ik ben niet helemaal thuis in dit soort dingen, maar waarom duurde het 8 minuten voordat de kachel aanging?

Hoe is zoiets geregeld?
Je zet de standkachel aan met de afstandsbediening, deze komt op temperatuur (diesel opstarten is zeker die 8min?), vervolgens wordt er stroom op je Fiat-ventilatie gezet door de standkachel en de rest is duidelijk...?
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Standkachel Punto Evo

Bericht door buxol »

Roderick schreef:Ik ben niet helemaal thuis in dit soort dingen, maar waarom duurde het 8 minuten voordat de kachel aanging?

Hoe is zoiets geregeld?
Je zet de standkachel aan met de afstandsbediening, deze komt op temperatuur (diesel opstarten is zeker die 8min?), vervolgens wordt er stroom op je Fiat-ventilatie gezet door de standkachel en de rest is duidelijk...?
Het duurde 8 min voordat de ventilatie in de auto aan ging. De standkachel moet eerst zelf 8 min opwarmen, denk ik.
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Richard66
Nuovo Arrivato
Berichten: 69
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 16:51

Re: Standkachel Punto Evo

Bericht door Richard66 »

Zal inderdaad tussen de 5 en 8 minuten duren voordat kachel geheel is opgestart.

In de boot duurt het ook die tijd.
Kachel begint met spoelen van de verbrandingskamer.
Dan voorgloeien.
Diesel in pompen.
Verbranding wordt gestart en kachel blijft uiteindelijk branden zonder de gloeikaars.

Al met al ben je een paar minuten kwijt voordat alle cycli zijn doorlopen.
Plaats reactie