Standkachel Punto Evo

Gebruikersavatar
Evo-Erik
Membre D'Oro
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo aug 04, 2010 20:31
Locatie: Boxmeer

Re: Standkachel Punto Evo

Bericht door Evo-Erik »

DaDragon schreef: nice... en wat kostte je dit geintje totaal ?
Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.
Fiat Punto Evo 1.3 multijet 85 5drs, Acid Jazz Blue
Afbeelding Afbeelding
evotaxfree
Senior Stato
Berichten: 649
Lid geworden op: za mei 15, 2010 21:07
Locatie: groningen

Re: Standkachel Punto Evo

Bericht door evotaxfree »

Martijn007 schreef:
Kiekerjan schreef:heb gisteren een offerte opgevraag voor een Wbasto Thermo Top en kwam uit op ruim € 1500,-...

Dan heb je nog geen afstandsbediening, maar wel een tijdklok met 3 verschillende insteltijden.

Dure grap, maar wel heel comforatbel!

Twijfel, twijfel, twijfel.....

Weet je wat: ik vraag hem aan de Kerstman!
Ik neem hem wel met afstandbediening, de T91 om precies te zijn, een groot voordeel is dat je dan niet hoeft te boren in de dashbord. Een afstandsbediening met tijdschakelaar (T100 HTM) is ook nog een optie als je altijd op gezette tijden vertrekt, dat heb ik echter nooit dus ga ik voor de T91.

Webasto heeft vast gestelde prijzen, hier kan de inbouwer niets aan doen. Mijn inbouwer heeft mij een slordige richtprijs van 1500 a 1600,- euro gegeven. We zullen zien, ik ben niet zo moeilijk.

~]
Martijn007
Nuovo Arrivato
Berichten: 160
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 0:57

Re: Standkachel Punto Evo

Bericht door Martijn007 »

buxol schreef:
Roderick schreef:Ik ben niet helemaal thuis in dit soort dingen, maar waarom duurde het 8 minuten voordat de kachel aanging?

Hoe is zoiets geregeld?
Je zet de standkachel aan met de afstandsbediening, deze komt op temperatuur (diesel opstarten is zeker die 8min?), vervolgens wordt er stroom op je Fiat-ventilatie gezet door de standkachel en de rest is duidelijk...?
Het duurde 8 min voordat de ventilatie in de auto aan ging. De standkachel moet eerst zelf 8 min opwarmen, denk ik.
De Webasto standkachel heeft maar een klein minuutje nodig om op gang te komen, deze opstarttijd is bijna te verwaarlozen. Hier kan je echt op wachten, je staat er versteld van hoe snel de kachel warme lucht uit zijn uitlaatje komt. In mijn andere wagen heb ik een Webasto Air Top 2000, dat is alleen een cabineverwarming en die duurt wel 4 of 5 minuten voordat deze is opgestart. Deze nieuwe 'Thermo Top Evo' gaat supersnel!

De standkachel warmt het koelwater van de motor op. Als het water na een bepaalde tijd 50 graden heeft bereikt zet hij de kachelventilator in de auto aan. Hij kan de kachelventilator wel eerder aan zetten maar dat geeft helemaal niets en zal dan ook alleen maar koude lucht blazen. Daarom wacht hij eerst tot het water al een heel eind op temparatuur is, dat is ongeveer die 50 graden.

De kachelventilator in de auto gaat dus aan als er ook warm water beschikbaar is, dat was in dit geval na 8 minuten.

Stel dat de motor op temparatuur is en ik zet de Webasto aan, dan gaat de kachelventilator direct aan. Het heeft dus met de watertemparatuur te maken wanneer de kachelventilator aan gaat.
Laatst gewijzigd door Martijn007 op di dec 14, 2010 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Standkachel Punto Evo

Bericht door buxol »

Top! Duidelijk.

Lijkt me heerlijk deze koude dagen. :)
Had ook een GP met allemaal specificaties.
DaDragon

Re: Standkachel Punto Evo

Bericht door DaDragon »

Martijn007 schreef:
buxol schreef:
Roderick schreef:Ik ben niet helemaal thuis in dit soort dingen, maar waarom duurde het 8 minuten voordat de kachel aanging?

Hoe is zoiets geregeld?
Je zet de standkachel aan met de afstandsbediening, deze komt op temperatuur (diesel opstarten is zeker die 8min?), vervolgens wordt er stroom op je Fiat-ventilatie gezet door de standkachel en de rest is duidelijk...?
Het duurde 8 min voordat de ventilatie in de auto aan ging. De standkachel moet eerst zelf 8 min opwarmen, denk ik.
De Webasto standkachel heeft maar een klein minuutje nodig om op gang te komen, deze opstarttijd is bijna te verwaarlozen. Hier kan je echt op wachten, je staat er versteld van hoe snel de kachel warme lucht uit zijn uitlaatje komt. In mijn andere wagen heb ik een Webasto Air Top 2000, dat is alleen een cabineverwarming en die duurt wel 4 of 5 minuten voordat deze is opgestart. Deze nieuwe 'Thermo Top Evo' gaat supersnel!

De standkachel warmt het koelwater van de motor op. Als het water na een bepaalde tijd 50 graden heeft bereikt zet hij de kachelventilator in de auto aan. Hij kan de kachelventilator wel eerder aan zetten maar dat geeft helemaal niets en zal dan ook alleen maar koude lucht blazen. Daarom wacht hij eerst tot het water al een heel eind op temparatuur is, dat is ongeveer die 50 graden.

De kachelventilator in de auto gaat dus aan als er ook warm water beschikbaar is, dat was in dit geval na 8 minuten.

Stel dat de motor op temparatuur is en ik zet de Webasto aan, dan gaat de kachelventilator direct aan. Het heeft dus met de watertemparatuur te maken wanneer de kachelventilator aan gaat.
En wat heb je nu betaald voor inbouw e.d.
Want daar is iedereen namelijk erg benieuwd naar.
Martijn007
Nuovo Arrivato
Berichten: 160
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 0:57

Re: Standkachel Punto Evo

Bericht door Martijn007 »

De factuur heb ik nog niet binnen, maar heb zojuist al even telefonisch contact gehad omdat toch een antwoord te kunnen geven. Hager BV kan een Webasto Thermo Top Evo inbouwen vanaf 1800,- euro inclusief 19% btw. Er zitten zo'n 8 tot 10 manuren in en dat maakt het zo duur, naja wat is duur? Het is pas duur als je het niet kan of wil betalen. :D

Donderdagavond heb ik de wagen daar gebracht en zaterdagmorgen heb ik hem weer opgehaald. Er zit nogal vrij veel werk in omdat er bijna geen ruimte is, ook moet er een aansluiting op de tank gemaakt worden en moet je overal met een kabeltjes en een leidingen tussendoor. Daarom heb ik het ook laten doen want ik zag de bui al hangen.. :wink:

Ik hoop als dit een hoop duidelijkheid schept omtrent het inbouwen van een standkachel.
Laatst gewijzigd door Martijn007 op di dec 14, 2010 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
DaDragon

Re: Standkachel Punto Evo

Bericht door DaDragon »

Martijn007 schreef:Ze hebben op mijn verzoek een hele ruime richtprijs gegeven, de factuur zal ik binnenkort wel ontvangen. (met de nadruk op hele ruime, want van valt het iig niet af :wink: )
Ik lees in dit bericht; http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 14#p150014

toch dat je em hebt in laten bouwen en dat je heel tevreden ermee bent.
Zelfs nog fotos erbij hoe en wat ..

:S:S:S:S

Of ben je toevallig een verkoper?
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Standkachel Punto Evo

Bericht door Sunrise »

Martijn007 schreef:Ze hebben op mijn verzoek een hele ruime richtprijs gegeven, de factuur zal ik binnenkort wel ontvangen.
:roll: ...vol spanning klopt ons hart... (o nee, die is net weg)
Martijn007
Nuovo Arrivato
Berichten: 160
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 0:57

Re: Standkachel Punto Evo

Bericht door Martijn007 »

Sunrise schreef:
Martijn007 schreef:Ze hebben op mijn verzoek een hele ruime richtprijs gegeven, de factuur zal ik binnenkort wel ontvangen.
:roll: ...vol spanning klopt ons hart... (o nee, die is net weg)
Oh jee, ik heb het bericht aangepast. Even teruglezen.
DaDragon schreef:Of ben je toevallig een verkoper?
Nee, ik ben geen verkoper maar iemand die heel snel enthousiast is over dingen waar ik tevreden over ben. Of ik ben super enthousiast of ik vindt het helemaal niks, daar tussenin zit bij mij geen ruimte. :roll: Maar en beetje reclame voor een bedrijf is nooit verkeerd, ik ben dik tevreden en daar mag zowel ik als het bedrijf trots op zijn denk ik altijd maar.
DaDragon

Re: Standkachel Punto Evo

Bericht door DaDragon »

Martijn007 schreef:
Sunrise schreef:
Martijn007 schreef:Ze hebben op mijn verzoek een hele ruime richtprijs gegeven, de factuur zal ik binnenkort wel ontvangen.
:roll: ...vol spanning klopt ons hart... (o nee, die is net weg)
Oh jee, ik heb het bericht aangepast. Even teruglezen.
DaDragon schreef:Of ben je toevallig een verkoper?
Nee, ik ben geen verkoper maar iemand die heel snel enthousiast is over dingen waar ik tevreden over ben. Of ik ben super enthousiast of ik vindt het helemaal niks, daar tussenin zit bij mij geen ruimte. :roll: Maar en beetje reclame voor een bedrijf is nooit verkeerd, ik ben dik tevreden en daar mag zowel ik als het bedrijf trots op zijn denk ik altijd maar.
Ik lees in dit bericht; http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 14#p150014

dat je em hebt in laten bouwen en dat je heel tevreden ermee bent.


Als je tevreden ermee bent dan heb je em toch al erin zitten?
Wat is dan de prijs die je betaald hebt?

En nu gaat het weer om een factuur? Dan klopt je bericht dus niet dat je tevreden ermee bent.

Dus hierbij wat vragen per nummer:

1) Heb je em nou in laten bouwen of niet? dus Ja of Nee.
2) Bij Ja: Wat was de inbouwprijs (all-in).
3) De tevredenheidservaringen. Zijn die van jezelf of zijn die van anderen?
4) Indien van jezelf: Als je em nog niet in hebt laten bouwen, hoe kun je dan tevreden zijn?
Martijn007
Nuovo Arrivato
Berichten: 160
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 0:57

Re: Standkachel Punto Evo

Bericht door Martijn007 »

Als je tevreden ermee bent dan heb je em toch al erin zitten? ik ben blij als hij er nu in zit, ik ben tevreden.
Wat is dan de prijs die je betaald hebt? zie een paar berichten terug, die heb ik aangepast.

En nu gaat het weer om een factuur? Dan klopt je bericht dus niet dat je tevreden ermee bent.
Jawel, het is een bedrijfswagen voor mij. Dus ik krijg netjes een factuur achteraf, ze hebben op mijn verzoek een hele ruime richtprijs gegeven. Ik ben nieuw zo moeilijk als het 100 euro meer of minder gaat kosten. Hij is geheel volgens verwachtingen ingebouwd en ben er zeer content mee.

Dus hierbij wat vragen per nummer:

1) Heb je em nou in laten bouwen of niet? dus Ja of Nee. jazeker!
2) Bij Ja: Wat was de inbouwprijs (all-in). de richtprijs was 2000,- euro incl. dus dat zal wel op de factuur komen. na telefonisch contact heb ik ze gevraagd wat ik voor prijs ik hier moet neer zetten. wat ik wou een afstandsbediening, dat is weer duurder. wil je een afstandsbediening met tijd, dan wordt het nog duurder.
3) De tevredenheidservaringen. Zijn die van jezelf of zijn die van anderen? van mij, het is toch mijn auto, mijn reacties, mijn ervaring. een ander kan geen mening over mijn ervaring geven he. :wink:
4) Indien van jezelf: Als je em nog niet in hebt laten bouwen, hoe kun je dan tevreden zijn? ik heb hem in laten bouwen en ben zeer tevreden over het eindresultaat ondanks dat ik de exacte prijs nog niet weer. wat interesseert mij een paar honderd meer of minder. he-le-maal niets. het moet gewoon netjes en voor elkaar zijn. dat is voor mij veel belangrijker.

Ik hoop als al je vragen beantwoord zijn, mocht jij of een ander nog meer vragen hebben stel ze gerust. daar is een forum immers voor.
DaDragon

Re: Standkachel Punto Evo

Bericht door DaDragon »

Martijn007 schreef:Als je tevreden ermee bent dan heb je em toch al erin zitten? ik ben blij als hij er nu in zit, ik ben tevreden.
Wat is dan de prijs die je betaald hebt? zie een paar berichten terug, die heb ik aangepast.

En nu gaat het weer om een factuur? Dan klopt je bericht dus niet dat je tevreden ermee bent.
Jawel, het is een bedrijfswagen voor mij. Dus ik krijg netjes een factuur achteraf, ze hebben op mijn verzoek een hele ruime richtprijs gegeven. Ik ben nieuw zo moeilijk als het 100 euro meer of minder gaat kosten. Hij is geheel volgens verwachtingen ingebouwd en ben er zeer content mee.

Dus hierbij wat vragen per nummer:

1) Heb je em nou in laten bouwen of niet? dus Ja of Nee. jazeker!
2) Bij Ja: Wat was de inbouwprijs (all-in). de richtprijs was 2000,- euro incl. dus dat zal wel op de factuur komen. na telefonisch contact heb ik ze gevraagd wat ik voor prijs ik hier moet neer zetten. wat ik wou een afstandsbediening, dat is weer duurder. wil je een afstandsbediening met tijd, dan wordt het nog duurder.
3) De tevredenheidservaringen. Zijn die van jezelf of zijn die van anderen? van mij, het is toch mijn auto, mijn reacties, mijn ervaring. een ander kan geen mening over mijn ervaring geven he. :wink:
4) Indien van jezelf: Als je em nog niet in hebt laten bouwen, hoe kun je dan tevreden zijn? ik heb hem in laten bouwen en ben zeer tevreden over het eindresultaat ondanks dat ik de exacte prijs nog niet weer. wat interesseert mij een paar honderd meer of minder. he-le-maal niets. het moet gewoon netjes en voor elkaar zijn. dat is voor mij veel belangrijker.

Ik hoop als al je vragen beantwoord zijn, mocht jij of een ander nog meer vragen hebben stel ze gerust. daar is een forum immers voor.

kijk nu is die duidelijk :D

Ik wacht met spanning op je bedrag zodra je de factuur binnen hebt.
Martijn007
Nuovo Arrivato
Berichten: 160
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 0:57

Re: Standkachel Punto Evo

Bericht door Martijn007 »

Daar maak ik mij totaal geen zorgen over. Ik zou hier zeker geen prijs neer zetten omdat het voor iedereen weer anders is. Je krijgt er hele vreemde situaties van als iemand bij het bedrijf komt en zegt "bij hem koste het zoveel, dat wil ik ook" Jaja, maar hij had een goedkoper type of weet ik veel wat. Daarom heb ik ze netjes gevraagd wat voor prijs ik hier moet neerzetten. Zo gezegd, zo gedaan.

Het kan vanaf 1800,- euro incl. btw. maar dat is met klokje binnen in de auto, die kan je instellen op bijvoorbeeld. 7.00 uur. als je dan om die tijd bij je auto komt, is hij warm en sneeuwvrij.
Wil je een afstandsbediening, of een afstandsbediening met klokje, dan wordt het duurder of nog duurder. Als ik hier dan 2000,- euro neer zet, dan kan een ander er net vanaf zien. Maar ik heb er een afstandsbediening bij, daarom is dat dus duurder.

Daarom is het in mijn ogen beter om een vanaf prijs neer te zetten. Ze hebben nu een standkachel in zo'n type wagen ingebouwd dus weten nu ongeveer hoeveel werk het is, dus als je ook zo'n kachel wil hebben lijkt het mij beter om te weten waar jij en het bedrijf precies aan toe zijn, dat is voor beide partijen beter in mijn ogen.
DaDragon

Re: Standkachel Punto Evo

Bericht door DaDragon »

Martijn007 schreef:Daar maak ik mij totaal geen zorgen over. Ik zou hier zeker geen prijs neer zetten omdat het voor iedereen weer anders is. Je krijgt er hele vreemde situaties van als iemand bij het bedrijf komt en zegt "bij hem koste het zoveel, dat wil ik ook" Jaja, maar hij had een goedkoper type of weet ik veel wat. Daarom heb ik ze netjes gevraagd wat voor prijs ik hier moet neerzetten. Zo gezegd, zo gedaan.

Het kan vanaf 1800,- euro incl. btw. maar dat is met klokje binnen in de auto, die kan je instellen op bijvoorbeeld. 7.00 uur. als je dan om die tijd bij je auto komt, is hij warm en sneeuwvrij.
Wil je een afstandsbediening, of een afstandsbediening met klokje, dan wordt het duurder of nog duurder. Als ik hier dan 2000,- euro neer zet, dan kan een ander er net vanaf zien. Maar ik heb er een afstandsbediening bij, daarom is dat dus duurder.

Daarom is het in mijn ogen beter om een vanaf prijs neer te zetten. Ze hebben nu een standkachel in zo'n type wagen ingebouwd dus weten nu ongeveer hoeveel werk het is, dus als je ook zo'n kachel wil hebben lijkt het mij beter om te weten waar jij en het bedrijf precies aan toe zijn, dat is voor beide partijen beter in mijn ogen.
Jammer dat je deze informatie niet wilt delen met andere forumgebruikers want daar zijn veel mensen hier juist benieuwd naar de precieze prijs.
Laatst gewijzigd door DaDragon op di dec 14, 2010 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Martijn007
Nuovo Arrivato
Berichten: 160
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 0:57

Re: Standkachel Punto Evo

Bericht door Martijn007 »

Volgens mij is dit zo klaar als een klontje, volgens mij heb ik dat antwoord al gegeven.

Mocht iemand nog vragen hebben omtrent de fantastische standkachel, dan hoor ik het graag! Ik ga even een blokje om, even een stukje touren.
Plaats reactie