Verbruik EVO via Spritmonitor

Gebruikersavatar
fra-boy
Senior Stato
Berichten: 748
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 20:44
Locatie: Groningen

Re: Verbruik EVO via Spritmonitor

Bericht door fra-boy »

Uhhhh...........is dat normaal? Software foutje of zo? Vind het wel vreemd............ ~]
Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic, Glory White, Cool and Blue, Interscope, Leren stuurwiel, Dynamic + pakket, rood interieur. Voorheen: Witte GP Sport 1.4. T-jet
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Verbruik EVO via Spritmonitor

Bericht door Giovanni Tutore »

Nee, delen door nul is flauwekul, dus na 9999 :arrow: 0 en tilt meer wetmatig zeg maar :D
Gebruikersavatar
Andy1234
Junior Stato
Berichten: 262
Lid geworden op: di aug 09, 2011 21:53
Locatie: Heerhugowaard

Re: Verbruik EVO via Spritmonitor

Bericht door Andy1234 »

Na 3200 km een gem verbruik van 5,1l/100km
De laatste tank zelfs 4,9l/100km(wel meer op zuinig rijden gelet)
Dat zijn grotendeels ritten op 60/80 km wegen,af en toe snelweg en 2 dagen stadsritjes
Start&stop gebruik ik nauwelijks en ik rij op winterbanden
+/- 900 km op een volle tank moet lukken,aangezien ik na +/- 725 km 35liter moet tanken
Ik ben er tevreden mee
15-10-2011 My My Life
Fiat Punto Evo 1.3 Mjet My Life 5D underground grey
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Verbruik EVO via Spritmonitor

Bericht door Bennink »

Jeeeej m'n icoontje is lichtblauw! :-] Dus >100 tankbeurten, al bijna meer dan 3000 liter :oops:

Afbeelding
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Verbruik EVO via Spritmonitor

Bericht door Sunrise »

Bennink schreef:Jeeeej m'n icoontje is lichtblauw! :-] Dus >100 tankbeurten, al bijna meer dan 3000 liter :oops:
:shock: ...en dat in "slechts" 284 dagen, heb er zelluf 993 dagen over gedaan om dat te bereiken :roll: , maarruh inmiddels wel al bijna 5300 liter verstookt :shock: -]
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Verbruik EVO via Spritmonitor

Bericht door Bennink »

Holy crap, Sunrise... eigenlijk wil je dan ook niet weten wat dat in euro's heeft gekost.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Verbruik EVO via Spritmonitor

Bericht door jpkramer »

Bennink schreef:Holy crap, Sunrise... eigenlijk wil je dan ook niet weten wat dat in euro's heeft gekost.
Best wel veel zie ik...
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Verbruik EVO via Spritmonitor

Bericht door Sunrise »

jpkramer schreef:
Bennink schreef:Holy crap, Sunrise... eigenlijk wil je dan ook niet weten wat dat in euro's heeft gekost.
Best wel veel zie ik...
:roll: 60800 / 11,5 = 5286,96 lt. x gem. € 1,618 = €8,554,30 :shock:. Holy f**k, da's idd. een dure wagen een AGP SS -]
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Verbruik EVO via Spritmonitor

Bericht door RaydeJee »

Je zal maar van je geld afmoeten.
gorkum77
Nuovo Arrivato
Berichten: 38
Lid geworden op: vr jul 16, 2010 21:42
Locatie: Enschede

Re: Verbruik EVO via Spritmonitor

Bericht door gorkum77 »

Ik blijf maar problemen houden met het verbruik van mijn Punto Evo.

De garage blijft maar zeggen dat mijn wagen technisch in orde is.
Ik rijd zuinig, mijn rijstijl is erop gebrand om een zuiniger verbruik te registreren maar het mag niet baten.

Veel zaken zijn ondertussen vervangen in auto. Vanaf de fabriek was er iets niet goed gemonteerd in de auto. Hierna ging het verbruik naar 1:22 en daarna kelderde deze weer omlaag. Ik wordt er eigenlijk niet goed van en heb nog steeds een ontevreden gevoel over de aankoop.

Zijn er meerdere mensen die deze onvreden merken bij hun dealer?

Groet William
Besteld op 17-06-2010 en opgehaald op 19-10-2010 Fiat Punto Evo 5drs 1.3 Multijet dynamic 85,
Chemical Grey, rode bekleding, skydomedak, pluspakket, cool & blue, Interscope!


AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Jarnoootje
Membre D'Oro
Berichten: 1507
Lid geworden op: di jan 26, 2010 12:29
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Verbruik EVO via Spritmonitor

Bericht door Jarnoootje »

ongemerkt inmiddels de 50 tankbeurten gehaald met de Evo ... Dus ook voor mij een ander kleurtje!
karimero
Nuovo Arrivato
Berichten: 72
Lid geworden op: ma okt 18, 2010 14:35

Re: Verbruik EVO via Spritmonitor

Bericht door karimero »

gorkum77 schreef:Ik blijf maar problemen houden met het verbruik van mijn Punto Evo.

De garage blijft maar zeggen dat mijn wagen technisch in orde is.
Ik rijd zuinig, mijn rijstijl is erop gebrand om een zuiniger verbruik te registreren maar het mag niet baten.

Veel zaken zijn ondertussen vervangen in auto. Vanaf de fabriek was er iets niet goed gemonteerd in de auto. Hierna ging het verbruik naar 1:22 en daarna kelderde deze weer omlaag. Ik wordt er eigenlijk niet goed van en heb nog steeds een ontevreden gevoel over de aankoop.

Zijn er meerdere mensen die deze onvreden merken bij hun dealer?

Groet William
Hi William! Nou, ik zit dus ook op gemiddeld 1 liter op 17,5 km. Nu met dit koude weer gaat dat zelfs richting 1:16.
Ik rijd elke dag 2 km bebouwde kom, dan 10 km 70 km/uur en dan 10 km 100 km/uur. Rustig optrekken en de wagen laten uitrollen in de versnelling. Toch krijg ik het verbruik niet lager. Pas wanneer ik met constante snelheid van 110 km/uur op de snelweg rijd, dan gaat het richting 1:22. Volgens mijn garage is dit best okee voor dit model. Maar ik vind dat de officiële Fiat-verbruikscijfers dan wel heel ver bezijden de waarheid liggen…
1.3 Mjet 5d Progressive Black: Dynamic pakket, Blue&Me pakket, lederen bekleding, open dak, ESP/ASR, Interscope hifi, regen- en parkeersensoren, dimmende binnenspiegel, afneembare trekhaak, 208-velgen, etc. etc. http://www.mijnalbum.nl/Album=CULL7XYC
gorkum77
Nuovo Arrivato
Berichten: 38
Lid geworden op: vr jul 16, 2010 21:42
Locatie: Enschede

Re: Verbruik EVO via Spritmonitor

Bericht door gorkum77 »

karimero schreef:
gorkum77 schreef:Ik blijf maar problemen houden met het verbruik van mijn Punto Evo.

De garage blijft maar zeggen dat mijn wagen technisch in orde is.
Ik rijd zuinig, mijn rijstijl is erop gebrand om een zuiniger verbruik te registreren maar het mag niet baten.

Veel zaken zijn ondertussen vervangen in auto. Vanaf de fabriek was er iets niet goed gemonteerd in de auto. Hierna ging het verbruik naar 1:22 en daarna kelderde deze weer omlaag. Ik wordt er eigenlijk niet goed van en heb nog steeds een ontevreden gevoel over de aankoop.

Zijn er meerdere mensen die deze onvreden merken bij hun dealer?

Groet William
Hi William! Nou, ik zit dus ook op gemiddeld 1 liter op 17,5 km. Nu met dit koude weer gaat dat zelfs richting 1:16.
Ik rijd elke dag 2 km bebouwde kom, dan 10 km 70 km/uur en dan 10 km 100 km/uur. Rustig optrekken en de wagen laten uitrollen in de versnelling. Toch krijg ik het verbruik niet lager. Pas wanneer ik met constante snelheid van 110 km/uur op de snelweg rijd, dan gaat het richting 1:22. Volgens mijn garage is dit best okee voor dit model. Maar ik vind dat de officiële Fiat-verbruikscijfers dan wel heel ver bezijden de waarheid liggen…
Ik ben het helemaal met je eens.
Ik heb vandaag een klacht neergelegd bij Fiat Nederland.
Ben benieuwd hoe zij het op gaan pakken!
Wordt vervolgd!
Besteld op 17-06-2010 en opgehaald op 19-10-2010 Fiat Punto Evo 5drs 1.3 Multijet dynamic 85,
Chemical Grey, rode bekleding, skydomedak, pluspakket, cool & blue, Interscope!


AfbeeldingAfbeelding
Bruijst
Nuovo Arrivato
Berichten: 90
Lid geworden op: za jun 19, 2010 17:25

Re: Verbruik EVO via Spritmonitor

Bericht door Bruijst »

@karimero

Zitten er in die 2km veel stoplichten/rotondes? Ik denk zelfs dat na die 10km 70/uur je temperatuurmeter (onder normale omstandigheden, dus niet met de vorst) misschien nog niet eens op twaalf uur staat? Rij je die 70/uur in 4 of 5? Als ik bovenstaand op mezelf projecteer, denk ik dat ik op ca. 4,5-5,0 aan verbruik zou zitten (met 70 in 5) op de heenweg; Ik heb tegenwoordig een nieuwe werkplek en de terugweg komt redelijk overeen met dit verhaal; de uitzondering is dan de snelwegkm's.. Ik kan het eerste stuk echter 'goedmaken' op ca. 25km snelweg (max. snelheid 100km/h; flitsers).
Afbeelding Afbeelding
karimero
Nuovo Arrivato
Berichten: 72
Lid geworden op: ma okt 18, 2010 14:35

Re: Verbruik EVO via Spritmonitor

Bericht door karimero »

Bruijst schreef:@karimero

Zitten er in die 2km veel stoplichten/rotondes? Ik denk zelfs dat na die 10km 70/uur je temperatuurmeter (onder normale omstandigheden, dus niet met de vorst) misschien nog niet eens op twaalf uur staat? Rij je die 70/uur in 4 of 5? Als ik bovenstaand op mezelf projecteer, denk ik dat ik op ca. 4,5-5,0 aan verbruik zou zitten (met 70 in 5) op de heenweg; Ik heb tegenwoordig een nieuwe werkplek en de terugweg komt redelijk overeen met dit verhaal; de uitzondering is dan de snelwegkm's.. Ik kan het eerste stuk echter 'goedmaken' op ca. 25km snelweg (max. snelheid 100km/h; flitsers).
Hi, sorry voor de late reactie. Had niet door dat er iemand gereageerd had...

Enfin, zelfs nu bij temperaturen tussen de 6 en 12 graden is mijn gebruik niet omlaag gegaan. Ik zit nu op gemiddeld 1:17 nog wat. Mijn temperatuurmeter staat ongeveer halverwege de rit in het midden nu. Twee weken geleden kwam hij inderdaad bijna niet op temperatuur. Maar dat geldt nu niet meer...
Ik ga deze week voor een ander euvel (krakende draagarm voor) naar de garage en zal dan nogmaals melding maken van het wat mij betreft te stevige verbruik.

Méér dan een bejaarde kan en wil ik niet rijden om het verbruik omlaag te krijgen in ieder geval. Ik word nu al aan alle kanten ingehaald, haha!
1.3 Mjet 5d Progressive Black: Dynamic pakket, Blue&Me pakket, lederen bekleding, open dak, ESP/ASR, Interscope hifi, regen- en parkeersensoren, dimmende binnenspiegel, afneembare trekhaak, 208-velgen, etc. etc. http://www.mijnalbum.nl/Album=CULL7XYC
Plaats reactie